Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Detektiv John McClane má potíže se svou dcerou Lucy, a když ji vytáhne v noci z přítelova auta, jejich vztah se tím rozhodně nezlepší. Hned nato je John vyzván nadřízeným, aby vyzvedl hackera Matta Farrella a dopravil ho do Whasingtonu na oddělení počítačové bezpečnosti FBI. John najde Matta doma, ale než stačí byt opustit, jsou napadeni ozbrojenými muži a dojde k přestřelce... Matt je počítačový génius, ale ze střelby je vyděšený. Navíc mu nedochází, že se někdo snaží zabít jeho. McClane mu to vysvětlí a dopraví ho na FBI do střediska počítačové bezpečnosti. Z médií se zatím hrnou zprávy o problémech s počítačovým systémem a padá jedno odvětví za druhým. Matt zjistil, že se jedná o takzvaný kybernetický výprodej. Velitel bezpečnostního oddělení Bowman Matta umlčí, ale McClane je zvědavý, a tak mu Matt po cestě do jiného střediska FBI vysvětluje, oč jde. Jejich auto je však cestou napadeno a řidič zabit. McClane začíná být hodně naštvaný, ale nechápe, co všechno se děje... Mattovi už je jasné, že se někdo naboural do systému – ne jen do jednoho odvětví, ale do všech –, aby mohl určovat pravidla hry. Kromě vyřazení počítačové sítě jako takové je už vyřazena celá dopravní infrastruktura i komunikační sítě. Podle Matta bude teď na řadě ovládnutí východního uzlu, který zajišťuje dodávky elektřiny... (TV Prima)

(více)

Videa (6)

Trailer 1

Recenze (1 410)

Enšpígl 

všechny recenze uživatele

Docela dlouho jsem měl problém jak tento film hodnotit. Zda jako samostatný film a nebo film v rámci série DIE HARD. Nakonec jsem se rozhodl pro druhou verzi, čímž jsem s těžkým a pořádně rozbušeným srdíčkem připravil tento skvost o jednu hvězdičku. Ovšem popořádku. Vyjímečnost postavy Johna McClana jako akčního hrdiny v srdcích mých kámošů i mém dosvědčuje i fakt, že jsme tentokrát zabrali celou řadu v kině. Dokonce jsem ani nevnímal prdelky slečen co choděj do kina když už je zhaslo a musí se tak většinou ohnout a ukázat mě zadek, /někdy nejlepší podívaná v kině/ aby sladily čísla na lístku se sedačkovou realitou v kině, jak jsem byl natěšenej až na plátno vpochoduje Willis všem rozkope držku, všechno postříli a bude soupeřit sám s sebou jestli řekne víc hlášek nebo sejme víc lidí. Toho jsem se nakonec dočkal v míře vrchovaté. Z tak povedených akčních scén se o mě někdy pokoušeli mrákoty, tady snad musela zapracovat ruka boží. Tempo filmu spolehlivě zlikvidovalo pochybnosti o dlouhé stoupáži. Hlášky do Vás McClane řezal takovou silou, že hrozila předčasná smrt mé bránice. Samotnej McClane je stejně sexy jako vždycky a k vyřešení případu i ve světě nejmodernějších technologií se drží svého starého a osvědčeného hesla "všechny je zabiju" a je jedno čím, kde, kdy a koho...prostě všechny. Bohužel je tu jeden fakt, který přišel o tu hvězdičku. Ne, není to nereálnost akčních scén. Proboha, vždyt je to akční film, to, že banda odborníků a kritiků kdysi napsala, že McClane je reálnej hrdina neznemená že to je pravda. Zkuste si tedy prožít tu reálnost z jedničky!! Kromě mě, by jí nikdo po prvních minutách nepřežil a kritik už vůbec ne. Hodnotit modrý flitry?? Ale OK to beru. Na CSFD jsou odborníci na všechno. Ovšem když vycházeli lidi z kina, říkali si scény z filmu nebo hlášky. Neslyšel jsem nikoho že by říkal " ty vole, ty modrý filtry" "no hele jako dobrý,ale ty modrý flitry, ty mě dali" "dobrej film, až na ty modrý filtry". Vadil mě jen jedinej, ale zásadní fakt. Vytratila se McClanova vulgární frajeřina doplněná o cigáro, proto se vytratila i má páta hvězdička. Ošem jinak je tento film krásný akční polibek pro akční milovníky jako já . Filtry,nefiltry. ()

Bluntman 

všechny recenze uživatele

Abych se hned ze začátku přiznal, po oznámení jména režiséra čtvrté Smrtonostné pasti jsem projektu nevěřil, protože Len Wiseman stál akorát za velice hloupými Underworldy, ale po prvních zveřejněných upoutávkaćh nevěra postupně opadala, aby se pochybnosti vrátily zase díky snížení ratingu R na PG-13 z komerčních důvodů. (NA PG-13 je film příjemným překvapením, protože má několik scén hodně na hraně - např. rozšmelcování -, "motherfucker" je vyřešen opravdu důmyslně a časté fuckování nahradilo pro změnu shitování, ale typicky mcclaneovské nadávky jako dickhead a jerk off nevymizely.) Nakonec to ale skončilo tak, že Smtonostná past 4.0 je zatím nejlepší očekávaný blockbuster tohoto roku po velké vlně zklamání či rozpaků (Spider-Man 3, Piráti z Karibiku: Na konci světa a Shrek Třetí) a zároveň jeden z nejlepších akčních filmů posledních let, který se hrdě může řadit k tak přelomovým kouskům jako Mission: Impossible: III a Miami Vice._____ Koncept Smrtonostných pastí se postupně vyvíjel, od muže v uzavřeném prostranství budovy Nakatomi Plaza v jedničce k širšímu prostranství letiště a přilehlého okolí ve dvojce až po celé město s výletem na hranice ve trojce, tudíž překračování hranic a záchrana celé Ameriky je v tomto případě víc jak logická. Akorát John zůstává stále stejný, "špatný člověk na špatném místě", který pořád nerozumí nové technice, jde si za svým, protože to za něj nikdo jiný neudělá a je zranitelný, krvácí a nadává (přestože za ty roky přišel o vlasy a o ženu, takže pochopitelně přestal s pitím a kouřením, aby to aspoň u svých už dospělých dětí měl snažši). Ale jeho postavení ve vyprávění se změnilo, zatímco v jedničce byly kriticko-teoretické věty předepsány do úst záporáka Hanse Grubera, čímž se naznačovalo, že stará doba nezranitelných akčních hrdinů odzvonila, zde obdobné věty jsou předepsány Johnovi (např. dialog o hrdinství v autě s Justinem Longem), který zároveň divákovi připomíná, co už má všechno za sebou a spiklenecky na něj pomrkává. (Takže je zde vysoká frekvence hlášek na minutu filmovou.)_____ Modrý filtr mě ze začátku otravoval a trvalo mi, než jsem si na něj zvyknul (při druhé projekci mi nevadil už vůbec, přesto to považuji za underworldovský neduh), střih je zprvu sice zmatečný, na druhou stranu velice chytrý, protože úspornjý - rozehrává několik dějů, jež propojuje a šetří si tím čas, dodává filmu švih a tempo a divákovi pocit, že 130 minutový akční biják je o dobrou půlhodinku kratší. Hudba se k filmu hodí, ale na samotný poslech to je už horší (typický beltramiovský neduh). Kameramansky je film naprosto famózně zvládnutý, akce přehledná a pracující s velkou hloubkou ostrosti a více plány najednou. Akční scény jsou silně nadnesené, ale nejinak tomu bylo u předešlých dílů a většina z nich je variací či spíše vylepšením těch z předchozích dílů (když John lozí ve výtahové šachtě v jedničce a hází tam výbušniny, samozřejmě se musí dostat do výtahové šachty i tentokrát a celá akce zákonnitě konči výbuchem; pokud John rozšmelcoval druhého hlavního záporáka v turbíně letadla ve dvojce, musí rozšmelcovat i zde - akorát v mrazícím boxu - druhého hlavního záporáka; jestli prostřelí dveře kamionu a tím zabije druhořadého padoucha, aby měl čím jezdit, musí to tentokrát udělat za jízdy... a když je v závěru ostřelován helikoptérou a skáče z budovy omotaný požární hadicí, musí zde být ostřelván stíhačkou a skákat z kamionu do bortícího se nadjezdu)._____ Může být film, ve kterém hraje Kevin Smith špatný? :-) () (méně) (více)

Reklama

Madison 

všechny recenze uživatele

Prekvapivo vydarený návrat Brucea Willisa, ktorého postava nestratila nič zo svojej pôsobivosti a aj po mnohých rokoch jej Willis dokázal vdýchnuť šarm a dôvtip. Ten je totiž pri scénach s dospievajúcou dcérou úplne jednoznačný. :) Akčné pasáže ponúkajú divákovi len to najlepšie a záverečná naháňačka na diaľnici mi ako milovníčke dokonale štylizovanej akcie maximálne vyrazila dych aj po tom všetkom, čo sa vo filmovom akčnom priemysle už vymyslelo. Navyše scenár, hoci je mierne hlúpy, poukazuje na dnešnú virtuálnu realitu, ktorá môže so sebou priniesť neblahé následky, aj keď viem, že o to v tomto prvoplánovom akčňáku nešlo :-) ()

Lateef 

všechny recenze uživatele

Uhlazená demoliční jízda plná hardcore efektů, kterou však jako tlustou slepici zařízla PG-13tka. Filmu kralují tři věci: Willis, efekty a kamera. Willis je ve formě, k likvidaci protivníků používá kromě střelných zbraní i policejní káry, mačká ze sebe neskutečné množství hlášek a je stále cool. Efekty se řítí filmem jako nekontrolovatelné tornádo, scéna v tunelu připomíná doslova vysokooktanové destruction derby zakončené profláklým trailerovým soubojem letící auto vs helikoptéra. Závěrečná sekvence už však naplno opustila hranice reálnosti a i když je tahač s návěsem jedoucí pouze po pravých kolech nebo stíhačka prolétávající hroutící se dvoupatrovou dálnicí efektní, působí to celé skoro úsměvně. Kamera je skutečně neuvěřitelná a když se rozhodne opisovat mohutné půlkruhy kolem pohybujících se předmětů, začne Vám vypadávat popcorn z pusy. Willisovi zdatně sekunduje Long, Olyphant si užil svoji roli záporáka a parkourista Raffaelli se postaral o akrobatickou vložku. Viděno, podtrženo, sečteno, rozhodnuto: určitě podařený návrat velké akční série a ikony, ale chyběl mi tam nějaký ten ostrý předmět v oku (a nemusí to být zrovna krápník), trochu syrovější a uvěřitelnější akce a pár slov jako ´asshole´ či ´motherfucker´, na které jsme byli kdysi zvyklí. No jo, fuckin´ PG-13! 110 miliónů dolarů(rozpočet)/353,5 miliónů dolarů(výdělek celosvětově) ()

Marigold 

všechny recenze uživatele

Len Wiseman, ten eklektický a bezduchý upíří synek a John McClane? Děláte si legraci? To ne! Leda že by... Bruce Willis měl životní formu a Len si udělal legraci z toho, co svými dvěma dosavadními filmy ztělesňoval – z hypermoderní akčňárny. Nuže, zázraky se dějí. Die Hard 4.0 je přesně takový akční koktejlek, jaký ho staromilci rádi popíjejí. Explozivní, ironický, duchaplný... okouzlující a strhující. Čím to? Popořadě: Willis má životní fazónu a jeho John by film utáhl, i kdyby byl scénář o třídu slabší. Scénář není o třídu slabší, je přesně tak řídký, jak je potřeba. Wiseman si na nic nehrál a natočil film bez zbytečných moderních obezliček, se zaujetím a jasnou vizí. Postaru, ale strašně strašně svižně. Timothy Olyphant je záporák k pohledání. Dokonalá kontradikce oplešatělého detektiva, chlapík, který si krví ruce nešpiní, ale používá vymoženosti moderního světa. Toho světa, který se stane smrtící arénou, v níž se stárnoucí detektiv, poslední mohykán svého druhu, utká s modernitou. Neobejde jí, neprotančí kolem ní s elegancí mistra kung-fu, nepodvede jí hackingem či nadpřirozenými schopnostmi, on jí rozčísne pěstí, kulkou, prostě chlapskou silou, na kterou jsme od Johna zvyklí. Detektiv NYPD se s moderním světem nechce kamarádit, on si proklestí cestu z bodu A do bodu B, hláškuje jako za mlada (a více), bruslí skrz nabušené a dechberoucí akční sekvence, obrňuje se klišé a patosem "dobrých poldů", který k 80. letům neodmyslitelně patří. Die Hard 4.0 je závan starých časů, poctivá filmařina s hrdinou, který je loser (a proto cool), s hrdinou, který je se vší hi-tech kulturou tak dokonale nekompatibilní, že připomíná vzteklého Dona Quijota. Narozdíl od toho Cervantesova ale větrné mlýny srovná se zemí, zkrvavený nasedne do ambulance a odjíždí kamsi do hollywoodského zlatého fondu. Dokonale osedlaný žánr, který jsem osobně považoval za krávu hnanou na porážku.Yippee-ki-yay, bastard! ()

Galerie (38)

Zajímavosti (59)

  • Počas natáčania utrpel Bruce Willis (John McClane) zranenie nad pravým okom. Spočiatku tvrdil, že to nie je žiadne vážne zranenie, avšak režisérovi sa táto rana nepozdávala. Preto bol hospitalizovaný a dostal sedem stehov, ktoré možno vidieť aj vo filme. (Greenpeacak)
  • Film se natáčel v Baltimoru ve státě Maryland, v Los Angeles v Kalifornii a ve Washingtonu, D.C. Natáčení probíhalo od 23. září 2016 do 14. února 2017. (reich)
  • Bruce Willis (John McClane) trénoval a pravidelne športoval každý deň niekoľko mesiacov pred natáčaním, aby si udržiaval výbornú kondíciu. (Greenpeacak)

Související novinky

Wiseman upřednostnil Ospalou díru před Mumií

Wiseman upřednostnil Ospalou díru před Mumií

05.08.2013

Už asi víte, že Mumie se dočká dalšího remaku. Tento se bude odehrávat v současnosti, bude o něco temnější a strašidelnější, scénář napsal Jon Spaihts a produkovat hodlá duo Orci / Kurtzman.… (více)

Tvůrce Iron Sky zpátky ve vesmíru

Tvůrce Iron Sky zpátky ve vesmíru

19.11.2012

Ale tentokrát to nebude taková sranda. Alespoň pokud nemáte hodně morbidní smysl pro humor a nedokážete se smát třeba u komiksu Lobo. Jeho tvůrci Keith Giffen a Alan Grant totiž stojí za komiksovou… (více)

Režisér Total Recallu zprzní i Mumii

Režisér Total Recallu zprzní i Mumii

26.09.2012

Už od začátku to neznělo jako dobrý nápad, přestože za ním stála úspěšná scenáristicko-producentská dvojice Alex Kurtzman a Roberto Orci (M.I:III, Star Trek). Studio Universal se rozhodlo… (více)

Brutální Nikita se vrací

Brutální Nikita se vrací

23.02.2010

A tentokrát bude nejen krásná a smrtící, ale bude mít i dobré kung-fu. Maggie Q se sice narodila na Havaji (americkému otci a vietnamské matce), ale jméno si udělala v hongkongských filmech plných… (více)

Reklama

Reklama