Reklama

Reklama

Oběť

(seriál)
  • Velká Británie The Victim
Trailer 1

Epizody(4)

Obsahy(1)

Samotný zločin je pouhý začátek... Čtyřdílnou minisérii z produkce britské BBC vytvořil a napsal Rob Williams, ostřílený televizní scenárista a producent, jehož jméno nalezneme například mezi tvůrci úspěšných seriálů Muž z vysokého zámku (2015) či Inspektor Banks (2010). Hrdinkou série, jejíž děj se odehrává v současném Edinburghu, je dvaačtyřicetiletá zdravotní sestra Anna Deanová, na jejímž zdánlivě obyčejném životě leží temný stín. Před patnácti lety jejího devítiletého syna Liama zavraždil nezletilý vrah. Pachatel byl vzhledem ke svému věku odsouzen ke krátkému trestu a po propuštění získal novou identitu, která byla před veřejností utajena. Nyní byl však v nedalekém Port Glasgow napaden osmadvacetiletý Craig Myers, řidič autobusu a otec šestileté dcerky. Na internetu se totiž objevila zpráva, že právě on je ve skutečnosti Liamův vrah. Policie ze zveřejnění zprávy obviňuje Annu a kauza míří k soudu. Otázka zní, zda je v podobném případu vůbec možné nalézt spravedlnost v soudní síni. Výborně napsaná série kromě napínavého soudního dramatu nabízí řadu dilemat, ať už jde o otázku oběti, viny, trestu či odpuštění. V hlavní roli podává životní výkon Kelly Macdonaldová (před kamerou debutovala coby devatenáctiletá v roce 1996 v kultovním snímku Dannyho Boyla Trainspotting), která byla za svůj výkon oceněna skotskou cenou BAFTA. (Česká televize)

(více)

Videa (1)

Trailer 1

Recenze (74)

DaViD´82 

všechny recenze uživatele

O velkých těžkých tématech typu nekonečné spirály viny, trestu, svědomí, nenávisti, práva na odpovědi, střetu vyššího principu mravního s literou zákona, aktu odpuštění oproti starozákonnímu "oko za oko" či ambivalentnost hranice mezi obětí a pachatelem. Za všech okolností však skrze charaktery a emoce, nikoli skrze školometské deklamace. Po celou stopáž ponoukající k zamyšlení i revizi vlastních názorů a stejně tak působivé jako emočně zdrcující. A to navzdory od úvodních momentů nestydatě průhledné "jakože krimi" linii. O tu však nejde a je, naštěstí, odsunuta na třetí až čtvrtou kolej. Což je dobře, protože jinak by se jeden musel pozastavit nad způsobem, kterak (ne)adresuje lapsy v logice. A skutečně to nevadí, jelikož tohle je určeno k "procítění". ()

Tosim 

všechny recenze uživatele

Až filozofické disputace o zločinu, vině a trestu, podobné jsem naposledy viděl ve filmu Zmizení, zabalené do atraktivního kriminálního a thrillerového hávu. Téměř nic v seriálu není takové, jak vypadá a to všechno (kromě jiného) podtrhují vynikající herci. Obzvlášť Johna Hannaha jsem po letech rád viděl v takhle výživné roli. 90%. ()

Reklama

Arsenal83 

všechny recenze uživatele

Obeť nie je takým dokonalým seriálom ako naznačuje hodnotenie. Má dobrú premisu, diváka určite zaujme, no keď sa preklopí do druhej polovice, stáva sa rozťahaným a uplakaným dielom, zo strany žien aj chlapov. A napriek snahe prekvapiť si myslím, že to odhalenie predpokladala väčšina. Ak ma však niečo naozaj prekvapilo, to bol samotný záver. Tak celý čas sledujeme matku, ktorá 15 rokov bojuje za pravdu a vlastne za pomstu a nakoniec by sa zachovala takto? Podľa mňa nereálne. Inak ale Kelly Macdonald herecky exceluje. ()

ostravak30 

všechny recenze uživatele

Tenhle typ dramatické umělecké tvorby Anglie umí. Oběť je vynikající drama se skvělými hereckými výkony, které je ale též výborně napsané. Dílo udrží diváka v napětí doslova do poslední vteřiny. A že o strhující zvraty není nouze, si buďte jistí. Otázky jsou pak položeny jasně. Kdo je oběť a jak se vypořádat s tím, když jsou oběti svým způsobem vlastně všichni? V budoucnu bude společnost řešit mnoho závažných otázek a seriál jasně nastiňuje, že mnoho z nich pořád neumíme vyřešit. Jedna z nich je spravedlnost. Co spravedlivé je, co už není a jak se vypořádat s tím, když někdo udělá chybu. Velkou, ale přes to se od ní chce oprostit. Seriál Oběť je jeden z nejlepších počinů britské televizní produkce posledních let. ()

RumbleFish 

všechny recenze uživatele

Z pocitu, že svět je pouze skvělé místo, člověk časem vyroste a do jisté míry se smíří i s tím, že jej musí obývat s lidmi, kteří si svůj pobyt zde nezaslouží. Nad systémovou absurditou a špatnými zákony, jež chrání právě ony lidské zrůdy, však nelze než cítit marnost... Aneb jak pravil Morgan Freeman v Seven: "The world is a fine place and worth fighting for. I agree with the second part." ()

Galerie (28)

Reklama

Reklama