Režie:
Jan KomasaScénář:
Mateusz PacewiczKamera:
Piotr Sobociński Jr.Hrají:
Bartosz Bielenia, Aleksandra Konieczna, Eliza Rycembel, Tomasz Ziętek, Barbara Jonak, Leszek Lichota, Zdzisław Wardejn, Łukasz Simlat, Anna Biernacik (více)Obsahy(1)
Dvacetiletý Daniel projde v nápravném zařízení pro mladistvé duchovní proměnou. Chtěl by se stát knězem, s jeho trestním rejstříkem na to ovšem nemůže ani pomyslet. Když je propuštěn a má začít pracovat v truhlárně na malém městě, převlékne se po příjezdu do kněžského a díky náhodě se ujímá péče o místní farnost. Příchod mladého charismatického pastýře rozčeří stojaté vody a místní komunita, krutě zasažená tragédií, k níž tu došlo, může s jeho pomocí začít pomalu léčit své rány. Uspěje Daniel ve svém poslání? A za jakou cenu? (AČFK)
(více)Videa (2)
Recenze (202)
Nenadchol ma Farárov koniec s Vlastimilom Brodským a nenadchol ma ani jeho poľský variant podľa skutočnej udalosti. Možno to nie je celkom kvalitou filmu, ale skôr mojou vzdialenosťou od života ľudí vo filme zobrazených. Film sa dosť vliekol a ku koncu mi už bolo úplne jedno, ako to dopadne, i keď ten rezultát nebol vo filme tým najdôležitejším. Ale, okrem iného, som si potvrdil, že najfrekventovanejšie slovo poľštiny vedie oproti českému "vole" o niekoľko konských dĺžok. ()
„Telo Kristovo” . 20-ročný Daniel, ktorý sa akurát "zdržiava" v polepšovni pre mladistvých, chce byť ešte k tomu aj profesionálnym kňazom, pretože sa jednak zaujíma práve o túto duchovnú sféru, že zároveň »zaskakuje« pri nedeľňajších omšiach, ale keď sa tu už niekto raz ocitne, odtiaľto cesta do farnosti už nevedie, alebo sa mýlim ? Stačí sa prezliecť do talára, a o všetko je už automaticky dopredu postarané, že sa na záver stačí tváriť už iba vážene, múdro a vhodne ? / Prepúšťajú ho von na slobodu, na čerstvý vzduch, s istým odporúčaním - možnosti zamestnania sa v stolárskej dielni, „kdesi na opačnom konci republiky” , kam odhodlane cestuje autobusom. Štrngot miestnej píly už má sotva na dohľad, či cvengot zvoncov kostola čoskoro zazvonia, ako býva u nich už zvykom, a tak čo mladíka nakoniec presvedčí, ísť bližšie ku svojim ovečkám, ako pastier, čo ich usmerní, alebo rezať donekonečna dosky ? V poriadku, teraz vám už čosi to napoviem: V tomto malom, ospalom mestečku, sa z Daniela stáva najvyšší predstavený, ba ani nevie ako, lebo terajší, starší, nie je po zdravotnej stránke, na tom zrovna najideálnejšie, a tak ho tým pádom čaká životná skúška. Jedinú výhodu má takú, že ku cirkvi inklinuje, alebo je už iba otázkou času, kedy ho minulosť vskutku doženie ? Zo začiatku si je trochu neistý, no zázračne vhupne do bežnej rutiny, keď mu budú ľudia načúvať. Obyvatelia sú čoraz viac frustrovaní z jednej tragickej udalosti, počas ktorej vyhasli ľudské životy, čo sa nám divákom začne postupne odkrývať. Skončí sa táto hra za prezlečeného profi/amatérskeho, katolíckeho šarlatána, alebo bude slúžiť omše do odvolania ? _ Súčasná poľská kinematografia, má určite čo ponúknuť, i keď sa jej extra nevenujem, ale i napriek tomu, som príjemne prekvapený, aký Jan Komasa nakrútil strašne pozoruhodný, dramatický snímok s excelentným Bartoszom Bieleniom v hlavnej úlohe, kedy samotné obsadenie, je samo o sebe dosť kľúčové. So scenárom je to ale trochu plytkejšie, no dramatizácia vývoja postáv a deja, je tak vkusne vyvážená, že neostáva čas na akékoľvek pochybnosti, ako mu to celé vlastne mohlo prejsť ? Myslím si, že možné by to aj bolo, ale to by musel mať človek dostatočnú charizmu, akú mal trebárs Daniel. Vtedy, skôr (áno), než (nie) ! ()
Zdůraznění reálné přítomnosti Ježíše Krista jako Boha, lidově řečeno Boží čelo. A pak je tu ještě víra, odpuštění a vykoupení. Mladej Rutger Hauer křížený Akselem Henniem umí tyhle věci dopřát i bez mandátu, protože kutna dělá mnicha a krunýř rytíře.. Polská variace na Pale Ridera. Bez střílení a nečekaně neortodoxní.. ()
Na Corpus Christy mě chytl především dobrý absurdní příběh o delikventovi,který se začne vydávat za kněze. Zajímavé je, že by se mohl ubrat ke komedii s tradičním schématem ,,člověka v neznámém prostředí´´, ale tvůrci s tímto námětem pracují úplně seriózně a zcela bez humoru. Ona je to vlastně i docela zajímavá sonda do kněžské práce obecně. Je to zajímavá představa mít ve farnosti takového kněze, i když já bych osobně radši ženu a v době fenomému Martiny Viktorii Kopecké se ukazuje, že je možné všechno. Bavilo mě to, i když zpracováním mi to místy přišlo jako další pomalý současný festivalový film se studenější atmosférou a ten konec.....no, nepochopil jsem ho. ()
Pro mě jistě zajímavé kulturní okénko, neboť poláky znám ostudně omezeně málo - jako Bohem vymytý národ a jako ty nejsmradlavější sráče z benzinek a letních festivalů. Což oboje mi v podstatě potvrzuje tento film :D Ale humor stranou, byť pro mě moc arthouse, rozhodně jsem těch dvou hodin nelitoval, nevšední a dobře obsazený. ()
Galerie (89)
Zajímavosti (4)
- Ve filmu se dva kněží baví mezi sebou o tom, kde studovali církevní školu. Daniel (Bartosz Bielenia) zmíní školu v Praze. Nemyslí tím však české hlavní město, ale čtvrť v polském hlavním městě Varšava, které je pojmenováno po svém českém protějšku. (vyfuk)
- „Corpus Christi“ znamená „tělo Kristovo“, které symbolizuje při obřadech takzvaná hostie – posvěcená oplatka. (sator)
- Natáčanie filmu prebiehalo v dedine Jaśliska, ktorá sa nachádza na juhovýchode Poľska, neďaleko Dukly resp. hraničného prechodu so Slovenskom. Časť natáčania, konkrétne akcia v bare na starej lodi, sa natáčala v dedinke Tabaszowa v Malopoľsku. (MikaelSVK)
Reklama