Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Ten večer, kdy skončí ve funkci šerifa v Nevadě, přísahá Jerry Black matce zavražděné dívky, že vraha najde. Nevěří totiž, že policie zatkla toho pravého. Zjistí, že to je v poslední době v této oblasti už třetí případ, kdy oběti jsou mladé, blonďaté, hezké a na svůj věk malé. Kupuje proto starou benzínku v horách poblíž oblasti, kde se zločiny odehrály, a pátrá po vysokém muži s černým kombíkem, který rozdává hračky v podobě dikobraza a říká si čaroděj: to vyplývá z obrázku, který nakreslila zavražděná dívka. Jerryho osamělý život vystřídá přátelství s jistou ženou a její malou, blonďatou dcerkou. Není možné, že Jerry zanedbal něco, co může mít smrtelné následky? (Filmbox)

(více)

Videa (1)

Trailer

Recenze (215)

dO_od 

všechny recenze uživatele

// "Once a cop..." Jeden případ, atmosféra evokující Insomnii, bývalý detektiv ztrácející se ve vlastní hlavě, slib dělá chlapa, vtahující hudba Hanse Zimmera, každých dvacet minut obří herecký cameo, posedlej Nicholson v módu True Detective předtím, než to bylo cool. Jako nečekal jsem, že mě tenhle random zvolenej film na Netflixu v sobotu večer až takhle odpálí, ale tohle se Pennovi náramně povedlo. Jenom tu dobu trefil špatně. Plus teda druhá polovina mohla být trochu míň dosebezahleděná, ale jinak moooooc dobrý. 8/10 ()

Gilmour93 

všechny recenze uživatele

„I made a promise, Eric. You're old enough to remember when that meant something..“ Del Toro, Eckhart, Mirren, Nicholson, Redgrave, Rourke, Stanton, Wright Penn.. To není letmé nahlédnutí do rejstříku Lexikonu hollywoodských hvězd, nýbrž herecké obsazení Pennovy studie lidské posedlosti, v níž podsaditý Nicholson podává jeden ze svých nejcivilnějších výkonů kariéry. Uvěříte mu vše, i to, že nezáleží, jestli přísaháte na holý pupek, smrt tchýně nebo kříž ze zápalek. Režisér si jede své pomalé mimo mainstreamové tempo a rozkročený mezi dvěmi plovoucími krami (psychologické drama a krimi) to zvládá po celou dobu tak bravurně, že si ani nenatáhne tříslo.. ()

Reklama

Marigold 

všechny recenze uživatele

Pozoruhodný pokus o spojení thrilleru a psychologického filmu kolísá, stejně jako kolísá režijní jistota Seana Penna. Ten střídá brilantní momenty (úžasná scéna, kdy Jack informuje rodiče zavražděné a divák slyší pouze hysterický chór krůt, které lozí všude kolem) s momenty čistě průměrnými a nezáživnými. S trochou relativizace dalo by se tvrdit, že když film funguje jako psychologická studie (sonda do osobnosti samotářského a podivínského detektiva v důchodu Jacka), nefunguje jako detektivka (hledání tajemného vraha malých dívek) a vice versa. Obě složky naštěstí silně spojuje motiv Jackovy posedlosti, která jednak pramení z roviny detektivní (slib matce zavražděné), jednak vyvěrá z Jackovy problematické osobnosti (neschopnost přiznat si, že starý život je pryč). Detektivovo lavírování mezi starým a novým životem vyústí do trochu neprůhledného balancování na hranici lásky a chladnokrevného využití. V některých momentech má film až neskutečně intenzivní atmosféru, někdy se prostě a jednoduše utápí v subjektivní kameře a natahovaných detailech. Nicholsonův výkon je přesvědčivý, znovu se ukazuje, že je hercem detailu. Potěší Benicio Del Toro v roli retardovaného indiána. Potěší i (pokolikáté už?) soundtrack Hanse Zimmera... Chtělo to trochu více sebekritiky a především větší vyváženost mezi rovinou thrileru a psychologického portrétu. Čtvrtá hvězdička čistě za výtečný závěr, který se vymyká klišé "mládí musí uznat neomylnost staré školy". ()

castor 

všechny recenze uživatele

Sean Penn se nikam nežene. A já musím po opakovaném zhlédnutí po letech jednu hvězdu přidat. Kdyby zůstal na své oslavě, všechno by vypadalo jinak. Byla mrazivá noc, zbývalo šest hodin do jeho odchodu do penze. Život poldy ale nejde jen tak zabalit, zvlášť když kolem někdo vraždí blonďaté holčičky s roztomilými červenými šaty. Černí ptáci krouží nad hlavami všech zúčastněných, mezi kterými nechybí retardovaný indián, velký čaroděj ujíždějící na ježcích nebo matka, která navždy ztratila svou dceru a které dal náš polda v důchodu svůj osudový slib. Sean Penn režíroval potřetí, znovu přizval Jacka Nicholsona, rád si hraje se symboly, dbá na výběr lokací a často nechává plynout pouze obraz, zatímco postavy mlčí. Navíc nepřináší klasickou detektivku, ale spíš psychologickou deku s mysteriózním oparem, kterak se jedna posedlost mění spíš v prokletí. Nicholson nejednou dokázal, jak je skvělým hercem, tady jen litujeme, že už zřejmě nikdy nic nenatočí. Svou poslední životní šanci jeho postava chytá pořádně za pačesy, jenže odejít je sakra těžké. Výborné atmosféře pomáhá i hudba (Hans Zimmer, Klaus Badelt) a kamera oscarového Chrise Mengese, výsledku i skvělý casting i těch nejmenších postav. 70% ()

kobejn 

všechny recenze uživatele

Když jsem se včera na Netflixu znovu podíval na Přísahu, uvědomil jsem si, jak moc rychle ten čas letí. Před dvaceti lety se šlo ještě dívat na film, kde hrál Jack Nicholson. A když ho člověk sleduje, uvědomí si, jak moc skvělej herec to byl a že žádný takový už místo něj nebude. Jeden Jack vydá za deset jinejch herců. ()

Galerie (66)

Zajímavosti (11)

  • Pomeranče a pomerančová šťáva zde mají stejný význam jako v trilogii Kmotr - tedy značí blížící se smrt. (HappySmile)

Reklama

Reklama