Režie:
Ladj LyKamera:
Julien PoupardHudba:
Pink NoiseHrají:
Damien Bonnard, Alexis Manenti, Djibril Zonga, Issa Perica, Jeanne Balibar, Al-Hassan Ly, Almamy Kanoute, Steve Tientcheu, Kija King, Lucas Omiri (více)VOD (1)
Obsahy(1)
Stéphane se nedávno připojil ke zvláštní kriminální jednotce v Montfermeilu, na předměstí Paříže. Spolu se svými kolegy Chrisem a Gwadou - oběma zkušenými členy týmu - rychle postřehne zvyšující se napětí mezi sousedními gangy. Když se v průběhu zatýkání ocitnou na útěku, dron zachytí každý jejich pohyb, každou akci… Film inspirovaný vzpourami z roku 2005 zasadil režisér Ladj Ly do současného Montfermeilu, stejného místa, kde se odehrávali slavní „Bídníci“ Victora Huga v roce 1862. O více než 150 let později je podobnost mezi dnešní rozzlobenou mládež v mikinách a Gavrochem, hlavní postavy „Bídníků“, více než zřejmá… (Film Europe)
(více)Videa (3)
Recenze (128)
"Není plevele ani špatných lidí. Jsou pouze špatní pěstitelé." - (SPOILER ALERT!) Bídníci mají poněkud pomalejší rozjezd mapující rutinní den v životě několika skupin lidí na pařížském sídlišti. Pracovní rutinu však naruší krádež lvíčete a nehoda, při níž přijde jeden chlapec k úrazu. Kriminalisté se tak dostávají do kolotoče událostí, který vygraduje v nepříjemně syrové finále, u něhož se člověk bojí pomyslet na to, jestli se takové věci skutečně dějí. Vedle autentického ztvárnění sporů mezi gangy a policií stojí rozhodně za zmínku místy až magicky psychedelická hudba, která mi připomínala tvorbu Érica Serry. ()
Jeden den na pařížském předměstí, kde se policisté nesnaží ani tak potírat zločin, jako spíš zabránit jednotlivým gangům, aby se do sebe pustili. Pokud chtěl režisér podat specifické prostředí periferie francouzské metropole co nejsugestivněji, tak se mu to povedlo dokonale. Nicméně jestli měl v plánu i aktivistický pohled, což je vzhledem k použitému Hugovu citátu víc než pravděpodobné, zůstal alespoň v mém případě nevyslyšen. Pro mě tu byli policajti za hrdiny a to i přesto, že jejich chování bylo občas poněkud neortodoxní a jeden z nich byl přinejmenším pěkná svině. Ale tváří v tvář opravdovému odpadu se může stát hrdinou leckdo a v tomto ohledu film díky tomu získává ještě víc už na tak velké autenticitě. Problém je tu vlastně jen jediný a to že režisér filmu nedokázal vtisknout nějaký konzistentní příběh. Ale jako hraný dokument je to dokonalé. 85% ()
24 hodin v hlídce na předměstí Paříže - Stephane nastoupí první den do práce a nestačí se divit stejně jako diváci, do jaké reality to přistál - gangy, přistěhovalci, dealeři, islamisti, policejní šikana, špína. Francouzská intenzivní atmosférická záležitost, která mi ukázala syrovou realitu ghett, přičemž nejvíc šokující věc pro mne je vidět, že v tom bordelu a beznaděje vypadají mezi tím vším ti fousáči s islámem jako něco rozumnějšího, inteligentnějšího, co má řád, pravidla, směr a cíl.... fuj tajbl, to nevypadá dobře. ()
Moderní pojetí Bídníků a konflikt mezi neúprosnou až zkaženou policií a pouličním životem / gangy. Otázkou je, jestli zkažená policie byla zkažená ulicí, nebo naopak konflikt eskaluje právě zkaženou ulicí. Film ukazuje náhled do tohoto tření v rámci dvou pracovních dnů skupinky policistů. Názor si musí udělat každý sám. ()
Když nejde žabožrout k islámu, musí islám k žabožroutovi! Galský imamát je už totálně v zevním genitálu a stává se spolu se Spolkovou republikou Syrskoněmeckou a Skandinávským chalifátem akutní hrozbou pro celou Evropu. A kdo za to může? Zkurvení levičáčtí sluníčkáři s pomatenými vizemi korektního multikulti světa, spočívajícími v asimilaci (čti „dobrovolnému vyživování“) a kulturní integraci (čti „hahahahahaha“) každého prokazatelně a priori nepřizpůsobivého či patologickým náboženstvím vypláchlého parazita s geneticky zažitým kriminálním potenciálem. A to, co se v posledních deseti letech ještě dalo deportovat zpátky do pohádek tisíce a jedné noci či subsaharské Afriky, tu vysemenilo degeneraci středověkou demagogií gumovaných a civilizačně nevychovávaných malých zmrdů, už satanžel Francouzů jako poleno, s nimiž již tak lehce zatočit nepůjde, jakmile rozhořčeným obyvatelů Spojených evropských emirátů konečně dojde trpělivost a pošlou toho impotentního, mocichtivého zkurvence Makrona, potažmo křesťansko - demagogickou zrůdu Andělku Mrdkovou na permanentní stáž do Sýrie. Jsou to teď samo sebou jen ubohé děti, schopné kdykoliv bez vštěpených civilizačních skrupulí téměř nepostižitelně krást, rabovat i vraždit. A ač lze prstem jednoznačně ukázat na viníky, jde samozřejmě jen o „selhávání systému“, tak o tom pojďme žvanit a moudře korektně pokyvovat. Francouzskými ghetty protřelým a odsouzeným kriminálníkem z Mali natočené děsivé memento o tom, co za svinstvo se může volně pohybovat v Šengenu a případně se i rozpínat. Ovšem je to také děsivě nudná čalamáda vypatlaných animálních neasimilovatelných negrožabožroutů na straně jedné a vypatlaných animálních žabožroutských orgánů na straně druhé, úplně o ničem, která se na první pohled alibisticky nepřiklání na žádnou stranu, ovšem na ten druhý je to tendenční sociální lkaní nad fuj fuj státem, který ty přimigrovalé tasemnice nevykrmuje tak, jak by si představovaly, a ještě je „strašlivě šikanuje“, končící velemoudrým poselstvím, že si ty zislamizované negry prostě musíme lépe pěstovat. Poselstvím, jehož zneužití kdyby viděl Viki Ygo, protestně by se umlátil vázaným výtiskem Velikého Jargala. Nabubřelé hovno, dobré akorát tak k angažovanému mlácení prázdné slámy na sluníčkářsky korektních multikulti festivalech. ()
Galerie (38)
Photo © Le Pacte
Zajímavosti (2)
- Natáčení probíhalo v létě 2018, zejména v Clichy-sous-Bois a Montfermeil. (bianci)
- Celosvětová premiéra proběhla 15. května 2019 na filmovém festivalu Cannes. (ČSFD)
Reklama