Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Honza zabije draka a získá princeznu a půl království. A tam, kde jiné pohádky končí, naše začíná. Princezně se totiž obyčejný Honza nelíbí, stejně tak jejím královským rodičům. Neumí se totiž chovat, jeho způsoby vzbuzují všeobecné pohoršení a to není nic proti tomu, když se na zámku objeví jeho rodiče. Princezna si zoufá, král s královnou taky, jenže královský slib je královský slib. Na scénu přichází bývalý princeznin nápadník, panovník sousedního království, sobecký král Egon, který princeznu nechal napospas drakovi. Ta se nechá obelstít jeho výmluvami a odpustí mu. Honza má princeznu upřímně rád a když pochopí, jak je z celé situace nešťastná, svatbu zruší a vrátí se do rodné chalupy. Princezna odjíždí s Egonem do jeho království, jenže tam teprve pozná jeho pravou povahu. Když chce utéct, Egon ji uvězní. Naštěstí se podaří uniknout princezninu rádci, učiteli dvorské etikety rytíři Valeriánovi. Ten věří, že jediný, kdo může princeznu zachránit, je Honza. Dokáže se ale Honza naučit dvorské mravy tak, aby mohl nepozorován vniknout na Egonův zámek a už podruhé princeznu zachránit? To je úkol stejně těžký jako zabít draka, zvláště když Egon nenechal nic náhodě a zatykače na Honzu s Valeriánem visí na každém rohu. Autorem originálního a vtipného scénáře je Petr Hudský, pohádku natočil Karel Janák. V hlavních rolích uvidíme Matouše Rumla jako Honzu, Evu Josefíkovou jako princeznu, Jakuba Prachaře jako krále Egona a Marka Ebena v roli rytíře Valeriána. Pohádka se točila v nádherných lokacích hradu Bouzova a na zámcích Hradec nad Moravicí a Hrádek u Nechanic. (Česká televize)

(více)

Videa (2)

TV spot 1

Recenze (486)

Tyckin 

všechny recenze uživatele

Po prvních dvou minutách mne zaplavil nedobrý pocit a ten jak se dalo předpokládat, vydržel až do konce. Zoufale slabá zápletka, bídní herci (hlavní dvojka navíc vypadala dost civilně), naprosto nepřirozeně a nezábavně působící Eben, na nervy lezoucí „zábavný“ stereotypní hudební podklad, bídný a přihlouplý humor, a jak už to tak v nových pohádkách bývá, tragické dialogy kdy se úletům typu „no jó“ opět autoři nevyvarovali. A když dáte špatné dialogy do úst (pod)průměrným hercům, nepomohou už ani realistické záběry hradů, sálů, půvabných chaloupek či pěkné přírody, o kostýmech platí to samé, pohádkovou atmosféru navodit nedokážou. Vše jmenované dobrou pohádku neudělá, na to je třeba, aby vše ladilo a fungovalo jako celek, to se už ale cca tři desetiletí nedaří a poetiku a to něco co zahřeje u srdce, nenajdete ani s lupou. ()

dyfur

všechny recenze uživatele

……tak dabovaná česká rozprávka - to ozaj hneď zvýši úroveň.....to ozaj len tupé hlavy mohli navrhnúť a tupé hlavy sa riadiť takým nezmyslom ako dabovať české filmy.....to uráža a znižuje kvalitu filmu....veď ten Marek Eben - ma svoj osobitý prejav a tu ...hrôza...celkovo rozpávka hooodne riedka - nevýrazný hlavný hrdina -skoro menšieho vzrastu ako princezná....Maroš Kramár hrá svojho klasického kráľa-bez výrazu ako vždy v tejto "královskej" polohe....záver-bieda..... ()

Reklama

heyda 

všechny recenze uživatele

Mám z této pohádky podobný pocit jako z Tajemství staré bambitky - originální námět, fajn herecký výběr, narážky na současný svět, ale podobně jako u Bambitky tomu zoufale chybí větší výprava. Hrozně z toho čiší, že jde jen o TV film s nízkým rozpočtem, proto kamera, hudba a vypravování nudí a to je fakt škoda. Velikánská škoda. Takhle to vidím na docela slušnou jednohubku, ale nevím, jestli bych to chtěl vídat častěji. 55% ()

bloom 

všechny recenze uživatele

Překvapivě velice příjemná pohádka, které hodně pomáhá obsazení ústředního páru. Matouš Ruml a Eva Josefíková sice mohou působit jako sázka na jistotu, ale díky jejich zkušenostem a smyslu pro komedii se divákovi z princezny a jejího nápadníka neotevírá kudla v kapse (na rozdíl třeba od toporného Zdeňka Piškuly v předchozí režisérově pohádce). Dokonce i otravnější Jakub Prachař a Maroš Kramár se dají přežít - u prvního se nesympatie snesou s postavou, u druhého jsou daní za slovenskou koprodukci. Za řadu vtipných nápadů, vhodnou nadsázku i Marka Ebena (u kterého se asi bohužel jedná o ojedinělý herecký návrat) rád přimhouřím oči nad televizním zpracováním a zaokrouhlím hodnocení nahoru. ()

salahadin 

všechny recenze uživatele

Achjo, v případě Království a půl princezny - nebo to bylo naopak? - mě výsledný produkt hodně mrzí. Ruml s Josefíkovou jsou totiž na jedničku, sympatický pár a ta tolik potřebná "chemie" mezi nimi je. Ještě bych pochválil maestro Ebena s manželským párem Malý+Tomicová (doslova a do písmene). Zbytek je výstavka směšnosti, přehrávání a hloupého scénáře. Pokud v Diktátorovi slovní hříčka "Aladeen" působila vtipně, tuzemský Egon ani omylem. Proč nemohl Janák v tomto případě vést příběh trochu vážněji a ponechat jen pár povedených vtípků? Proč musí Prachař přehrávat takovým způsobem, že vám přestává chutnat cukroví a vy se za tvůrce červenáte? Proč? Proč? Proč? A přitom než se Prachař objevil, měla pohádka docela slušný náběh na příjemnou romantickou věc, kdy hrdina se princezně nelíbí a postupně se dopracuje k nejhrdinštějšímu skutku - dobrovolně se jí vzdá, aby nebyla nešťastná. Safra s tímhle příběhem šlo pracovat mnohem líp! Proč to tvůrci zabili (v rámci naší pohádkové tvorby opět!) naprosto hloupými postavami a lekcemi trapnosti? Škoda, fakt škoda, protože tohle mohla být po dlouhé době snesitelná věc. Jenže není. A ani krásné oči Evy Josefíkové výsledný dojem nenapraví. ()

Galerie (79)

Zajímavosti (22)

  • Eva Josefíková si zahrála princeznu už v předchozí Janákově pohádce Korunní princ (2015). V obou případech ji měl sežrat drak. V téže pohádce hrála také Veronika Freimanová roli královny, ale zatímco v Princezně a půl království je královna Freimanová matkou princezny Josefíkové, v Korunním princi je coby matka prince (Patrik Děrgel) její budoucí tchyní. (melica)
  • V okamžiku, kdy se cestou za princeznou občerstvují Honza (Matouš Ruml) a pan Valerián (Marek Eben) v hostinci a na dveřích si všimnou hlášení o jejich dopadení, lze vidět i další vyhlášky: „Kdo slávu vyvolávati nebude, žalář ho nemine.“, „Po desáté odtroubené hodině už ani pintu mázu pro vás.“, „Každá domácnost je povinna pěstovat egónie.“ (ajlonka)

Reklama

Reklama