Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Honza zabije draka a získá princeznu a půl království. A tam, kde jiné pohádky končí, naše začíná. Princezně se totiž obyčejný Honza nelíbí, stejně tak jejím královským rodičům. Neumí se totiž chovat, jeho způsoby vzbuzují všeobecné pohoršení a to není nic proti tomu, když se na zámku objeví jeho rodiče. Princezna si zoufá, král s královnou taky, jenže královský slib je královský slib. Na scénu přichází bývalý princeznin nápadník, panovník sousedního království, sobecký král Egon, který princeznu nechal napospas drakovi. Ta se nechá obelstít jeho výmluvami a odpustí mu. Honza má princeznu upřímně rád a když pochopí, jak je z celé situace nešťastná, svatbu zruší a vrátí se do rodné chalupy. Princezna odjíždí s Egonem do jeho království, jenže tam teprve pozná jeho pravou povahu. Když chce utéct, Egon ji uvězní. Naštěstí se podaří uniknout princezninu rádci, učiteli dvorské etikety rytíři Valeriánovi. Ten věří, že jediný, kdo může princeznu zachránit, je Honza. Dokáže se ale Honza naučit dvorské mravy tak, aby mohl nepozorován vniknout na Egonův zámek a už podruhé princeznu zachránit? To je úkol stejně těžký jako zabít draka, zvláště když Egon nenechal nic náhodě a zatykače na Honzu s Valeriánem visí na každém rohu. Autorem originálního a vtipného scénáře je Petr Hudský, pohádku natočil Karel Janák. V hlavních rolích uvidíme Matouše Rumla jako Honzu, Evu Josefíkovou jako princeznu, Jakuba Prachaře jako krále Egona a Marka Ebena v roli rytíře Valeriána. Pohádka se točila v nádherných lokacích hradu Bouzova a na zámcích Hradec nad Moravicí a Hrádek u Nechanic. (Česká televize)

(více)

Videa (2)

TV spot 2

Recenze (486)

Beckett51 

všechny recenze uživatele

Horší tři. Po několika letech zase pohádka, která aspoň trochu svým technickým zpracováním připomíná profesionální film a né nahrávku několika okostýmovaných herců hrajících podle improvizovanýho scénáře v prostředí hradu/zámku, kde si mnohdy tvůrci nedaj ani práci s tim zakrejt hromosvody, antény a elektrický vedení. Tady s pár scénách sice taky člověk mohl najít nějaké artefakty z budoucnosti, které se tam nejspíše záhadně přenesly z mezidimenzionálního prostoru, ale mimoto jsem na vyloženě žádnej velkej problém nenarazil. Mělo to pěknou kameru, herci povětšinou hráli (i když v mnoha případech bohužel neměli moc co), hudba byla místama otravná a místama fajn, mělo to několik fajn nápadů a vtipnejch chvilek a jakýsi závan originality oproti ostatním novodobým českým pohádkám se taky objevil (je fajn vidět, že se tady inspirovali i v něčem jako je Shrek, což je úspěch, vzhledem k tomu, že většina Vánočních pohádek působí Troškovsky). Pořád je to ale vcelku neni žádnej zázrak a poslední půl hodinu už jsem se přistihl, že chci, aby to skončilo. Za snahu a nastavení laťky o dva malý schůdky vejš ale nadhodnotím. ()

GeusX 

všechny recenze uživatele

Oceňuji originalitu scénáře i humorné scény. Prachař se do své role hodil. Ebenova etiketa byla fajn, později se mi už trochu okoukala. S trochou nadhledu Egonovo království svým způsobem humorně připomínalo politickou agitaci, ale nikterak vtíravě či úmyslně. Není to pohádka, kterou bych si jen tak znovu pustil, ale za nový nápad a příjemné pobavení a především lepší průměr mezi pohádkovou tvorbou posledních let: 70% (...jinak by to byly jen tři hvězdy) ()

Reklama

D.Moore 

všechny recenze uživatele

Docela sympatická pohádka - hlavně tím, že očividně neměla větší ambice než pobavit přejedené nebo právě se přejídající diváky. Je to takový standard Karla Janáka s některými sympatickými a některými otravnými herci, s několika dobrými vtipy a se stejným počtem vtipů nevtipných, které poněkud otravná a neustále znějící "komická" hudba dobrými neudělá. Eva Josefíková a Matouš Ruml jsou nicméně fajn (ač mám pocit, že jsem je v pohádkách viděl asi stokrát), Jakub Prachař je otřesný... A Marek Eben se při natáčení asi docela dobře bavil. Rád bych ho viděl hrát ve více filmech a ještě raději bych byl, kdyby si někdy svlékl ten slušňácký kabát (sedí mu, ano, ale věřím, že by bez něj dovedl překvapit). ()

Crocuta 

všechny recenze uživatele

Co se pohádek týče, Karel Janák na nich v posledních letech hodně zapracoval a tak jsem očekával méně tristní zážitek než v loňském roce a určitě nejsem zklamán. U té letošní "Princezny..." mi sedl humor a herečtí představitelé jsou výborní (především Marek Eben), dobří, nebo alespoň nejsou špatní a co hlavně - divák se nemusí za tvůrce stydět, jakou směsici trapností a samoúčelného pitvoření za nemalé veřejnoprávní peníze zase vypustili do světa. Nic světoborného, ale ty tři * jsou více než slušné. ()

Šandík 

všechny recenze uživatele

Možná jsem až příliš shovívavý, ale mě tahle pohádka v podstatě mile potěšila. Rozehrává totiž témata, která se v pohádkách většinou příliš neřeší. K tomu dodejme, že vtipy jsou většinou poměrně podařené, kamera podmanivá, herecké výkony slušné, konfrontace světa prostých venkovanů na jedné straně a vybrané aristokratické společnosti na straně druhé rozhodně zajímavá a dobře uchopená. Mezi současnými tuzemskými pohádkovými pokusy, téměř vždy nezdařenými, je to téměř skvost. Všechno v něm funguje jak má, nadsázka je snesitelná, příběh relativně uvěřitelný a přitom dostatečně pohádkový... Trošku na hraně je Egonovo královské velikášství. Například kratičká scéna ze školy je sympaticky osvěžující a upomíná na absurdní kouzlo Třech veteránů či Lotranda a Zubejdy, jinde se ovšem nebezpečně přibližuje prosté trapnosti, byť tuto hranici nikdy vysloveně nepřekročí. Také můžeme velmi snadno především Marku Ebenovi vyčítat jistou prkennost, stačí srovnat například s plnokrevným preceptorem Jana Libíčka v Třech oříšcích pro Popelku, aby to vyniklo v celé nahotě, ovšem Markovo neherectví, v němž silně připomíná svou vlastní roli v soutěži "O poklad Anežky České", může potěšit alespoň osobním šarmem a kultivovaností. Marek Eben zde zkrátka "hraje sám sebe" a to mu jde vlastně výborně... Celkový dojem: 65% ()

Galerie (79)

Zajímavosti (22)

  • Při premiéře v České televizi 24. 12. 2019 sledovalo pohádku 2,46 milionu diváků starších patnácti let. To je tedy 62,4 % těch, kteří měli v danou dobu zapnutou televizi. Ve věku čtyři až dvanáct let sledovalo pohádku 68,7 % dětí u televize, v součtu více než 301 tisíc. (rakovnik)
  • Princ Egon (Jakub Prachař) 2x mluví o meči, ale reálně v šermířských soubojích používá kord. (Petsuchos)

Reklama

Reklama