Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Komedie Ondřeje Trojana s Ivanem Trojanem v roli Bouráka, věčného frajera, kterému teče do baráku i do života a rodina už ho má plný zuby. Ale i srdce. Příběh se odehrává ve Šlukdorfu, imaginárním městě na severu Čech, kde po revoluci zavřeli všechny fabriky a místo nich se vyrojily nonstop herny, kasina a šlapky. V  jednom z těch nonstopů s automaty pro zoufalce pracuje i Kamila, osmnáctka, která už má života ve městě, kde chcípnul pes, plné zuby. A ještě víc ji štve vlastní rodina. Odevzdaná matka a otec, který kšeftuje s vraky aut a říká si BOURÁK. Zastydlý puberťák s otřískaným růžovým Cadillacem, který chodí trsat rock and roll s holkou, co vypadá jako ze starého amerického katalogu na podprdy. A navíc jí za matkou pálí šéf, gangster místního formátu, kterému evidentně přeskočilo. Tak Kamile dojde, že musí zasáhnout a donutit mámu konečně šlápnout tátovi na ty jeho špičatý perka! Nebo všechno poletí do luftu. Komedie  o tom, co všechno může způsobit jedna letní bouřka, jedna městská vyhláška, sada golfových holí, rock and roll a jedna hodně naštvaná dcera! Možná, že se zasmějete a jestli na to máte žaludek, třeba si i zatancujete. (T.H.A. - Total Helpart)

(více)

Videa (5)

Trailer

Recenze (299)

Matty 

všechny recenze uživatele

Film, ve kterém znějí repliky jako „Auto může být vojetý, holka ne“, film, ve kterém jedna z postav cestuje po republice s pomocí „Šukmapy“ (která vážně slouží k tomu, co vás asi napadne jako první), film, ve které je pes jedinou živou bytostí, která jedná konzistentně. ___ Mělo by jít o černou letní komedii, která vám zlepší náladu. Mě teda Bourák uvrhl do skličujících úvah nad tím, jak mohlo mnoho lidí zastupujících různé instituce připustit, aby něco takového vzniklo. Možná nejsem vhodným divákem. Ale kdo je? Lidi, kteří mají garáž polepenou plakáty s pin-up girls, sní o tom, že si pořídí „kaďák“ a kapely jako Elvis Presley Revival Band neposlouchají jen z recese? Myslím, že ani oni by nebyli nadšeni z filmu bez ujasněného žánru, míry nadsázky nebo pravidel fikčního světa.___ V zásadě jde o nahodilé seskupení historek okouzlených „pomádovou“ estetikou Spojených států padesátých let (která je napodobována zvláštně humpoláckým stylem, vč. zadních projekcí, což je místy zřejmě znak toho, že tvůrci neměli na realizaci filmu dost času a peněz). ___ Na začátku je naznačeno, že ony historky vypráví coby místní urban legends Matěj Ruppert aka frontman rockabilly kapely, jejíž písničky provázejí celý film (a taky u nich se vzhledem k prostotě textů těžko určuje, zda mají být poctou, nebo parodií). S tímhle mytologizujícím narativním rámcem, který by alespoň trochu vysvětloval, proč film nedrží pohromadě a je k hovadskému protagonistovi nekritický, se ale víc nepracuje, a další postavy jsou po slibném rozjezdu uváděny na scénu již bez Ruppertova přičinění. Po většinu stopáže, která je kvůli nedobré rytmizaci pocitově asi trojnásobně delší než uvádí distribuční list, není zřejmé, oč postavám běží, proč se chovají tak, jak se chovají, resp. proč už se nechovají tak, jak se dosud chovaly.___ Některé scény pouze nemají jiskru (natož aby byly vtipné, nápadité nebo nekřečovitě zahrané), u jiných jsem si zřetelně uvědomoval, jak ze mě film vysává veškerou životní energii (během dlouhého, divadelně strnulého nočního dialogu s Elvisem, kterého hraje sám Ondřej Trojan a který se s hlavním hrdinou dělí o životní moudra typu „ženský potřebujou odevzdávat svoji lásku“, jako kdyby se zastavil čas).___ Celý příběh je zasazen do Šlukdorfu (ptž Šluknov + Varnsdorf, slovní hříčka, hahaha), kde všichni „pičují“ ostošest a pobírají dávky. Vedle lidí bez práce a gamblerů zde žijí akorát mafiáni a prostitutky. Jejich jedinou nadějí jsou bohatí němečtí sousedi. Sami se svými životy nic nezmůžou. Titulní Bourák má své auto a milenku raději než manželku a dceru. Je zjevně bez peněz, nezodpovědný, marnivý, infantilní, egoistický a tak trochu kretén. Manželka jej přesto obdivuje, neb jeho posedlost auty interpretuje jako alespoň „nějakej zájem o svět“. O jeho záletech, zahrnujících projížďky autem, hlášky jako „já mám normálně orgáč“ i mrtvou kunu, zřejmě jako poslední z celého města neví. Zanevře na něj až poté, co jej během jedné z řady vycpávkových hudebních scén uvidí tančit s milenkou. Dcera (!) otce za trest vykáže do garáže, kam mu musí polévku poté, co si obuje červené lodičky, obleče žluté letní šaty a nasadí blond paruku (??!)... Do Bourákovy manželky je zamilován místní mafián Bingo, který jako kdyby v nějaké z raných verzí scénáře měl být hlavní postavou příběhu namísto Bouráka, protože je mu věnováno srovnatelné množství prostoru. Do toho je přimíchán ještě dálkový řidič Kryštofa Hádka, kterého Bourákova dcera Kamila sice nenávidí, ale přesto se s ním vyspí pár vteřin poté, co jej spatří ve dveřích... atd., jedno wtf vedle druhého. To vše je prokládáno zmíněnými písničkami Romana Holého, scénami s Ivanem Trojanem řídícím auto a random záběry ženských nohou na vysokých podpatcích a ženských zadků v krátkých sukních.___ Jednotlivé linie jsou propojené tím nejlínějším způsobem (pokud vůbec nějakým) a celý film zhruba od patnácté minuty budí dojem totální scenáristické a režisérské rezignace na smysl a systém. U díla, v němž se řeší krize středního věku a které jako kdyby i vzniklo v rámci snahy popasovat se s vlastní tvůrčí krizí, to vlastně má jistou logiku. 25% () (méně) (více)

sportovec 

všechny recenze uživatele

Základním problémem recenze tohoto filmu je otázka, co recenzovat. Pokleslost na pokleslost, vylepšovaná uměleckou zdatností značné části herců. Rádobyangažovanost bez zubů, děj bez děje, jistota rozpadlosti, neumětelství a prázdnoty. Humor prostý humoru. Dost to připomíná někdejšího Steklého HROCHA; tehdy se tam, mj., znemožnila Helena Blehárová. Obdobnou páskovskou atmosféru během počátku padesátých let mnohem lépe vystihl nebožtík Josef Škvorecký. ()

Reklama

Necrotongue 

všechny recenze uživatele

Když jsem se teď milosrdně rozhodl pro tu jednu hvězdičku, připadal jsem si jako Amon Goeth v podání Ralpha Fiennese v Schindlerově seznamu; mohl jsem sice film klidně zodpadovat, ale z rozmaru jsem se ho rozhodl ušetřit. Kdyby mi ještě včera někdo řekl, jak mě zklame film Ondřeje Trojana, nevěřil bych mu. Tohle byl ale záhul. Komedie bez humoru, logika na dovolené, spousta namachrovaných pozérů, a ani jedna sympatická postava. A aby toho nebylo málo, Elvis se po smrti naučil česky, což mi ale paradoxně přineslo jediný vtipný moment, když Ivan Trojan použil v rozhovoru s ním anglickou větu. Věru, byla to velká bída, Petr Jarchovský už by se na to měl radši vykašlat. ()

bari68 odpad!

všechny recenze uživatele

?????... Nie, toto som vážne nepochopil. K českým filmom nebývam zvyčajne prehnane kritický, ale tady keď som sa rozhodoval medzi odpadom a 1*, dal som hodnotenie aké som dal. Tady vážne neviete, či sa film snažil natočiť nové ,,Šakalí léta,, Tarantinovské pojatie, či len trumfovať Troškove skvosty. Pred zhliadnutím som neveril tomuto hodnoteniu (35 %), ale teraz už nepochybujem. Nevkus, trapas, ubohosť. ()

VasaX 

všechny recenze uživatele

Jen na Trojanovi, ani Trojanech (a Macháčkovi), očividně slušnou komedii nepostavíš. Jako pár světlých momentů to má, ale jinak jsem měl místy pocit, že jde o nějakou Troškovinu, nedejbože Magnuskovinu. Není to ani život člověka, ani sociální kritika v hořké komedii. Je to spíš smutné pousmání nad sestupnou tendencí české "komedie" s pár slušnými a zbytkem příšerných hereckých výkonů. Alespoň ten happyend je milý, jak z pohádky. ()

Galerie (88)

Zajímavosti (11)

  • Bourák (Ivan Trojan) si dává dohromady vůz Ford Ka. Jedná se o nejmenší auto v modelové řadě automobilky Ford z roku 1996, vyrábí se ve třetí generaci dodnes. (sator)
  • Film se natáčel od 26. května do 6. června a pak od 2. září do 16. října 2019 převážně ve Varnsdorfu, Rumburku, Šluknově, Krásné Lípě a blízkém okolí. (bianci)
  • „Na pět minut tanečních scén ve filmu jsem se učil tancovat půl roku,“ prohlásil herec Ivan Trojan. (Duoscop)

Reklama

Reklama