Režie:
Ben WheatleyKamera:
Laurie RoseHudba:
Clint MansellHrají:
Lily James, Armie Hammer, Kristin Scott Thomas, Keeley Hawes, Ann Dowd, Sam Riley, Tom Goodman-Hill, Mark Lewis Jones, John Hollingworth, Bill Paterson (více)VOD (1)
Obsahy(1)
Naivní dívka se bláznivě zamiluje do bohatého vdovce. Po svatbě se nastěhuje na jeho rodinné sídlo, ale nedokáže uniknout všudypřítomnému stínu jeho zesnulé první ženy. (Netflix)
Videa (1)
Recenze (111)
Tenhle trumbera nemůže Laurence Oliviera z klasické verze nahradit, ani kdyby se stokrát naklonoval a pak se nechal destilovat! De Winter v jeho podání nemá ani špetku šarmu, náznak elegance nebo jemné ironie. Jediný důvod, proč si ho bezejmenná dívka vzala, může být její nezkušenost a jeho bohatství. Mnohem líp vychází Lily James, která obstojně zahrála roztřesenou naivku, ze které se postupně stává sebevědomá žena, která nakonec svého bezmocného manžela diriguje, jak chce ona. Jenomže právě matná postava pana de Wintera podstatně ubírá na slávě jejímu vítězství nad ním. Kristin Scott Thomasová jako démonická hospodyně – bezchybná. _____ Právě obsazení Armmieho Hammera snímku ubližuje nejvíc. Jinak film nahradil tajemnost větší psychologickou prokresleností postav, ale to se dá zvládnout: prostě dali důraz na jiné aspekty románu. Výprava a lokace jsou prvotřídní. SHRNUTÍ: Až při téhle adaptaci jsem si uvědomila, že Živá a mrtvá je parafráze na Jane Eyerovou. ()
Lily James mě před 5 lety okouzlila ve filmu Popelka, takže když jsem před časem na jejím Instagramu zaznamenal zmínku o tomto filmu, byl jsem na něj zvědavý. Nakonec se mi vcelku líbil, byť Lily James bohužel na Joan Fontaine nemá (podobně jako Armie Hammer samozřejmě není Laurence Olivier), ačkoli si vlastně myslím, že srovnávat to s Hitchcockem celkově nemá moc smysl, protože tenhle remake (pokud ho za něj lze považovat) byl podle mě natočený pro lidi, kteří tu černobílou klasiku neznají a není pravděpodobné, že by ji někdy zhlédli (možná jsem k netflixovému publiku přehnaně skeptický, ale prostě mi to tak přijde). Každopádně na můj vkus mi to přišlo trochu moc dlouhé, byť je pravda, že si nedovedu moc představit, co by z toho šlo vynechat. Má to ale fajn soundtrack, odehrává se to na nádherných lokacích (vzhled Manderley je kapitola sama pro sebe), Kristin Scott Thomas je herecká bohyně, a ústí to ve velmi povedený konec (byť znalec původní Rebeky je bohužel připravený o překvapení), takže za mě nakonec veskrze pozitivní dojem. ()
Předně, nejedná se o remake, nýbrž o další zpracování slavné knihy, která se v celosvětové čtenářské obci těší solidní oblibě/známosti, jakožto to nejslavnější, co vzešlo z pera Daphne Du Maurier (česky Živá a mrtvá či ve verzi slovenské jako Rebeka- první vydání 1938) a přestože nikdo nemůže znát všechno, zaráží mě, kolik diváků knihu, ani její obsah vůbec nezná. Číst je prospěšné na mozečky, milánkové... Zajímavé, že u každého jiného filmu, který vznikl na motivy knižní předlohy, prskáte, jak moc se od knihy liší, tady ani obraz, ani zvuk. Pár výjimek zachytilo Hitchkockovu verzi, osmdesát let starou, která ačkoli na svou dobu vydařená, zdaleka nevystihla atmosféru knihy, jako tento film. Nic proti Alfrédovi, ale kdyby pod tím nebyl podepsán, po filmu by neštěkl pes. Takže z mé strany, Rebeku jsem četla, udělala na mě dojem a nesešlo na faktu, že dnes jsme zvyklí na jinačí napínáky, Daphne byla excelentní spisovatelka (na triku má povídkovou předlohu hororu Ptáci), dokázala skloubit atmosféru doby s tísnivou situací dané zápletky bravurně, je ale nutné přihlédnout i k době, do které příběh zasadila. Filmová Rebeka 2020 dokonale vystihla celý příběh se vším všudy, líbí se mi, že autoři adaptace zachovali staromódní pojetí, vizuál i tempo, že se předlohy drželi ve všech směrech, natočili to stejně, jak jsem to z knihy pochopila já a odpustili si přepičatělé inovativní invence, které by z filmu udělaly cosi úplně jiného. Výsledek je více než důstojný. Rozumím, že pro Neználka bude dílko nezajímavé a pod hlavičkou mysteriózní thriller se bude dožadovat čehosi jiného, ale smůla. Toto je Rebeka, čili neplivejte síru a rozšiřte si raději obzory. Lily je fajn, dobře se na ni dívá, do role naivní, důvěřivé, bezelstné panenky se hodila výtečně, Armie není žádný velký herec, ale tady mu to stačilo, Kristin byla vynikající, celkové film chválím a neodpustím si doporučení starším ročníkům, kterým sice Netflix nic moc neříká, ale třeba jim film mladí promítnou. Oprávněně si stěžují, že dnešní filmy nejsou nic pro ně a já si říkám, že kupříkladu můj děda, kdyby byl mezi námi, by se takto vkusné, pozvolna plynoucí adaptaci oblíbené knihy v anglánském, poirotovském stylu velmi potěšil. Pěkné! ()
Príznačné pre tento film bolo (a som rád, že sa tvorcovia ubralit ým smerom) ísť inakšou cestou než tú, ktorú nalíčil Selznick s Hitchcockom. Tam operovala tajomná čiernobiela textúra a očná hra pani Denversovej vyvolávajúca nepokoj a neurčitý strach z následkov minulých krokov. Táto, modernejšie prešpekulovaná romanca alá Buz Luhrmann postráda chémiu a zmysel pre príčetnú autentickosť. Vidno to najmä v pokročilejších pasážach, kde sa dramatický vývin kryje s kŕčovitým prednesením riadkov du Maurierovej. Niekedy do perfektne zapadajúceho domina zapadnú všetky potrebné skladačky a niekedy sa vzájomne kryjú a zavadzajúci si. V tomto prípade ide o dramaturgický chaos a zbytočnú vyumelkovanosť. ()
Nečetl jsem ani román a neviděl ani Hitchcockovu verzi, takže nedokážu posoudit a porovnat, ale tato verze se mi líbila. Lily James se mi líbila, Armie Hammer se mi líbil a Kristin Scott Thomas se mi tuze líbila, ta předvedla naprosto excelentní výkon, té ta role sedla neskutečně. Nemám moc co vytknout ani delší stopáž nevadí, atmosféra je vybudována umně, exteriéry i interiéry nádherné. ()
Galerie (28)
Zajímavosti (3)
- Film byl natočen podle stejnojmenné knihy od Daphne du Maurier. (SONY_)
- V celém filmu nezazní křestní jméno hlavní postavy. Stejně je to tak i v původní knižní předloze. (Jolinar)
Reklama