Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Dva kriminálníci mají v plánu vyloupit klenotnictví na Václavském náměstí. Jejich promyšlená akce se však zkomplikuje střelbou a společně s řidičem Burianem (Z. Kryzánek) prchají. S ním se poté lupiči rozdělí a přesednou do jiného vozu, který byl záměrně poškozen. Neovladatelné auto se zřítí ze svahu a z lupičů přežije pouze jeden (J. Tříska). Toho také policie dopadne v nedaleké chatě. V jednu chvíli s ním však je pouze kriminalista Málek (S. Matyáš) a po pokusu přemoci policistu je lupič nešťastně zastřelen vlastní zbraní. Málek z toho má značné problémy, neboť bez tohoto svědka nemůžou kriminalisté potvrdit, zdali nebyl komplicem kriminálníků také klenotník Litera (J. Adamíra). K této domněnce je vede fakt, že se odehrálo až příliš mnoho podezřelých náhod, které zlodějům usnadnily krádež. Hospitalizovaný Litera se pak skutečně v noci vytratí z nemocnice, aby si vyzvedl z tajné skrýše ukradené klenoty. Případ se později dostává k soudu, ale pro nedostatek důkazů nemůže nikdo nic klenotníkovi dokázat a jediným odsouzeným je Burian. Uplynou čtyři roky a po propuštění Burian navštíví Literu, od něhož žádá svůj podíl. Ten mu však tvrdí, že když dorazil ke skrýši, klenoty již byly pryč. Litera poté náhodou narazí na Málka, který se nyní živí jako taxikář. Toto setkání v bývalém policistovi znovu probudí touhu se do případu vložit a klenoty nalézt… (Česká televize)

(více)

Videa (1)

TV spot

Recenze (135)

Lupes 

všechny recenze uživatele

Řemeslně velmi dobře provedené dílo, dobrý střih, spád děje, herecké výkony, hudba... Uvěřitelné jsou i motivy jednání jednotlivých postav, scénář nemá logické díry. Tak proč jen ***? Chybí tomu moment překvapení, napětí, ztotožnění s hlavním hrdinou... Nestačí ani plus za ojediněle kritický pohled na fungování komunistické policie (1967) či otevřený konec (a tedy i absenci happyendu na závěr - závěrečného soudružského přijetí věrného soudruha jsem se bál zbytečně). ()

gudaulin 

všechny recenze uživatele

Nemůžu si pomoct, ale Hra bez pravidel mě nepřesvědčila natolik, abych jí dal více než 2*. Solidní námět a slušné herecké obsazení podle mě nemůžou zastřít fakt, že Jindřich Polák se ke svým slavnějším kouskům teprve prokousával a režie mě zkrátka a dobře nepřesvědčila. V porovnání s moderními dynamickými thrillery se nedají zastřít chyby ve scénáři, předvídatelnost a protivné momenty s kvílivou hudbou, která má vyvolat pocit napětí. Celkový dojem: 45 %. Ve své době nicméně vyčnívala Hra bez pravidel už jen tím, jak potlačovala ideologičnost a žánrový schématismus předchozí tvorby. ()

Reklama

Willy Kufalt 

všechny recenze uživatele

„Někdy je dobré vědět o sobě i to, co není pravda...“ V tomto napínavém thrilleru jakoby všichni hrají bez jakýchkoliv pravidel, ať už morálních nebo předem dohodnutých, člověk (žádná postava ani divák) si chvílemi opravdu nemůže být ničím jistý. Nikdo nezůstává bez viny, všichni se stávají nejen aktéry, ale současně i oběťmi zamotaného případu, přítomnost ukradeného lupu v osudu nikomu nepřinese štěstí... Když jsem viděl Hru bez pravidel před pár lety poprvé, neznal jsem francouzské a americké kriminálky ze „staré školy“ na čele s tvorbou režiséra J-P Melvilla, jimiž se Jindřich Polák inspiroval. Zůstal jsem přikován strhujícím dějem, nezvykle akčním zpracováním i charakterově rozporuplnou postavou policisty. Tento Polákův neprávem opomíjený film jsem viděl spoustu krát včetně unikátní projekci v kině a s odstupem času mi Hra bez pravidel přijde jako jeden z mála domácích krimi filmů (spíše jediný?), který by dokázal bez problémů obstát i v konkurenci světové žánrové tvorby. Nejen kvalitně natočené dlouhé akční pasáže s minimem slov, ale i po celý čas velmi svižná režie, uvěřitelný scénář, který se nebojí jít i do drsných hlášek, a perfektní herecké výkony Adamíry, Matyáše, Kryzánka a Menšíka (výborných v akci stejně jako v dialozích i minimalistických uhrančivých pohledech) stojí rovněž za zmínku. Po roce a půl od zážitku v kině jsem si pustil HRU znovu a musel jsem jí vrátit do své TOPky nej filmů, odkud jsem jí už před časem kvůli jinému snímku vyhodil, jenomže znovu mě dostala a já u ní znovu téměř u každé jedné scény prožíval napětí i nadšení. Zjišťuji, že po čase už bez problémů akceptuji i všechny ty prvky s dobovými pokusy o humor či drobná odlehčení, zejména kolem Menšíkovy postavy či angažmá F. Šťastného v roli sebe sama. Jeden z mých nejoblíbenějších československých filmů a zároveň asi i můj nejoblíbenější film-noir. 100%                             (10.11.2019 viděno i na velkém plátnu: Kino Úsmev, Košice; mini-cyklus filmu NOIR) ()

Tosim 

všechny recenze uživatele

Klasická šablona, kde víme, kdo co udělal a postupně dochází k tu většímu, tu menšímu, prozření postav. Souhlasil bych s nepřítomnou ideologií (gudaulin) i mezerami v logice (jerrik7), to mi ovšem tak nevadilo do té doby, než se vyprávění v závěru přelévalo po pěti vteřinách mezi mnoha postavami. Působilo to rádobyakčně, vykonstruovaně a divák má pak pocit, že kořist z loupeže by mohl klidně chtít i kdokoliv do příběhu nezapojený, který jde náhodou po chodníku. Škoda přeškoda. ()

noriaki 

všechny recenze uživatele

Asi nebudu jediný, komu film připomněl klasické francouzské kriminálky. Evokuje je nejen hudba, ale i střih a syrová atmosféra. Přidejte k tomu rychlé tempo vyprávění a nesmlouvavý scénář, a je jasné, že se Hra bez pravidel z naší dobové produkce vymyká. Příběh se neobtěžuje s přílišnou útlocitností k postavám a bohužel ani s logikou. Zvlášť závěr vše přehrotil do takové míry, až jsem čekal, že Jindřich Polák na konci postřílí i filmový štáb. To je ovšem jediná vada na kráse jinak skvělého snímku. Pochválím ještě výborného Jiřího Adamíru, velice slušného Svatopluka Matyáše a nádherné slečny. ()

Galerie (43)

Zajímavosti (10)

  • Natáčanie filmu prebiehalo na viacerých miestach Prahy, Kladna a Brna. (dyfur)
  • Litera (Jiří Adamíra) má doma gramorádio Tesla 1001A „Dirigent“ z let 1956–1957. (sator)
  • Když František Šťastný říká Málkovi, že pojede do Irska, myslí tím zřejmě, že se zúčastní Grand Prix v Ulsteru. Ve filmu skončil na chirurgii se střelným zraněním, ve skutečnosti skončil v Ulsteru na 3. místě ve třídě 500cc. (Gray)

Související novinky

Noir Film Festival slaví 5. narozeniny

Noir Film Festival slaví 5. narozeniny

16.08.2017

Cynismus Humphreyho Bogarta, šarm Roberta Mitchuma, křehkost Lizabeth Scott, rafinovanost Alfreda Hitchcocka, temné příběhy z Mexika, napínavé filmové jízdy noirovými vlaky a standard v podobě… (více)

Reklama

Reklama

Časové pásmo bylo změněno