Režie:
Pedro AlmodóvarScénář:
Pedro AlmodóvarKamera:
José Luis AlcaineHudba:
Alberto IglesiasHrají:
Gael García Bernal, Fele Martínez, Daniel Giménez Cacho, Lluís Homar, Javier Cámara, Alberto Ferreiro, Pau Poch, Leonor Watling, Petra Martínez (více)VOD (1)
Obsahy(1)
Madrid 1980. Úspěšný režisér Enrique Serrano už dlouho marně hledá námět, který by ho zaujal, když k němu náhle vpadne neohlášená návštěva. Enrique hned nepozná svého někdejšího spolužáka Ignacia, jenž ho přišel požádat o roli, a snaží se ho zbavit, přestože mu připomene minulost. Po jeho odchodu se ale začte do rukopisu novely, který mu Ignacio nechal, a začnou v něm ožívat vzpomínky. V 60. letech se jako chlapci setkali v jezuitské koleji, kde spolu objevovali film, ale také lásku, sex a strach. Svědkem i hlavním aktérem jejich probuzení byl tehdy otec Manolo, ředitel ústavu a profesor literatury, zosobňující dvojtvářnost náboženských institucí této doby. Příběh, jehož autorem je Ignacio, zaujme Enriqua natolik, že po někdejším intimním příteli, s nímž se pak setkal znovu jen jednou v 70. letech, začne pátrat. Je mu jasné, že objevil námět, na který čekal, a je odhodlán natočit podle něj film. Netuší ale, k jakým odhalením ho pátrání po bývalém příteli dovede. (oficiální text distributora)
(více)Videa (1)
Recenze (253)
4* Filmy Pedra Almodóvara jsou tak specifické, že mnozí o nich dokáží mluvit hodiny. I já si ho oblíbil, ale k jeho přehnaným obdivovatelům se nehlásím, i když mají jeho díla svébytnou atmosféru, vytříbený styl a netradiční příběhy. V tomto filmu otevřel stavidla své blízké gay a trans tématice a tak nebude sedět každému. Já sem si tento mix dramatu s trochou krimi zápletky užil i na podruhé a tak své čtyři hvězdičky můžu nechat. Proto můžu bez obav doporučit dalším divákům s podobným naladěním. [ PŘÍBĚH: 3 /// SMYSL: 2 /// ATMOSFÉRA: 3 /// TEMPO: 1 /// ORIGINALITA: 2 /// NÁLADA: 1 /// ART: 1 /// STYL: 3 /// CASTING: 2 (3*MAX) ] ()
Film hnusný až sa práši a neviem, čo ním chcel režisér povedať. Pozerať sa 100 minút na samých homosexuálov, pedofilov a iných úchylov, to je silná káva. Akýkoľvek zámer postaviť umnú kritiku istých spoločenských javov je tu vymazaný zvrátenosťou hlavných postáv, vraj obetí. Škoda, že sa jadro filmu nesústredilo viac na kriminálnu zápletku, obrazová transvestitická stránka ju ničí. ()
Ideální zářez do setlistu kinovečera pro Sbor amerických patriotů, případně Árijskou stranu za národní svědomí. Nicméně konečně můžu u svého čtvrtého Almodovara říct, že moje nelibost k jeho tvorbě není způsobena jen subjektivně jeho výběrem témat, který se pořád opakujou a pravůbec mě nezajímaj. On je náš Pedro i dost neschopný režisér, víme? Třeba jeho schopnosti střihu odpovídají mým dílům ze základní školy na poli háčkování na hodinách pracovní výchovy, tedy jde vidět, že chce strašně, aby se mu to povedlo alespoň na trojku, ale nedá se svítit, je to dřevo. A kamera se zase snaží. Tuhle třeba vykouzlí mizanscénou působivý záběr a nechá ho tak dlouho před očima, aby si všichni uvědomili, jak se s tim kameraman sral. Nicméně v narativním hledisku to nemá jakýkoli význam. Takový akvárko bez rybičky. A onen dobrý scénář? Jakože na konci přijde satan ex machina a ve dvacetiminutovém dialogu nám to Clarissa vysvětlí? Viděli jste v poslední době třeba Ramba? ()
Dávám 4,5* a viditelně menší hodnocení hlavně proto, že v rámci zatím mnou viděné Pedrovy tvorby mě tohle dílko zaujalo nejméně (přesto ale dost :-)). Tradičně zvláštní svět plný homosexuálů, transvestitů a podobných lidí, výrazná vizuální stylizace, nevšední příběh (lehce skandální vůči církvi) podaný naprosto uvěřitelně, plný nečekaných odhalení a skvělí herci (zejména můj oblíbený Gael García Bernal) řadí tenhle film Pedra Almodóvara opět mezi první ligu. ()
Barvité almodóvarovské melodrama (byť tentokrát kapku šmrncnuté kriminálním thrillerem) má komplikovanou vyprávěcí strukturu, ale autor se nesnaží, aby se v příběhu divák ztratil, jen používá celou řadu vypravěčů k zachycení složitého vztahu řady postav ze všech úhlů. Film je také dobrý důkaz toho, že výzva k toleranci se dá vést zároveň s útokem proti církvi. ()
Galerie (54)
Photo © Focus Features
Reklama