WandaVision
Tvůrci:
Jac SchaefferRežie:
Matt ShakmanScénář:
Megan McDonnellKamera:
Jess HallHudba:
Christophe BeckHrají:
Elizabeth Olsen, Paul Bettany, Kathryn Hahn, Teyonah Parris, Emma Caulfield Ford, David Lengel, Randy Oglesby, Rose Bianco, Ithamar Enriquez, Victoria Blade, David Payton, Sydney Thomas (více)VOD (1)
Obsahy(1)
Wandino tehotenstvo rozlaďuje jej schopnosti. Spolu s Visionom sa chystajú na uponáhľaný pôrod. (Disney+)
Recenze (54)
Jde to od toho nejméně povedeného dílu k nejlepšímu. Třetí díl prozatím mírně lepší než druhý. Vtípky se o něco lepší a těch trapných ubývá. I přesto se ale jedná o (mírňoučký nad) průměr ať už jako komedie, díl z klasického seriálu nebo cokoli z dílny Marvelu. Ke konci to začíná být napínavé a konečně to začíná připomínat něco co patří k něčemu provázanějšímu. ()
Třetí epizoda seriálu WandaVision opět mění dekádu zasazení- Přesouváme se do 70. let a dle slibů z konce předchozí epizody se nyní můžeme dočkat barevného obrazu. Ten v tomhle případě ještě více prodává vizuální stránku seriálu a především se onu snahu o nostalgii starších sitcomů podaří opět neskutečně prodat. Především ale konečně v rámci 3. epizody dochází k větším náznakům, co se to vlastně v celém seriálu děje, jak je to celé možné v rámci předchozích projektů Marvel Cinematic Universe a dá se odvodit, že nás čekají ještě hodně zajímavé věci. Celá epizoda se točí kolem jednoho- Těhotenství. Dorazila zatím nejzábavnější epizoda, kde jsou gagy o poznání vtipnější a především se téhle epizodě snaží prodat veškeré emoce. Neobvyklý průběh těhotenství je prodán nejenom škálou gagů, ale zároveň i tím správným emocionálním nábojem. To se podaří prodat právě i díky živému publiku, které se vždy dá tak trochu obvinit z toho, že diváka nutí k tomu, aby se smál a dojal v místech, kdy o to sám seriál žádá. V rámci této epizody je to ale na všech místech adekvátní a osobně se musím přiznat, že jsem většinou právě reagoval s publikem. Už úvodní intro opět naláká na další sitcomovou epizodu, která je opět proložena reklamou (která opět těží ze životního utrpení Wandy Maximoff) a opět se může opřít o výborné obsazení. Elizabeth Olsen a Paul Bettany jsou překvapivě skutečně výborné komediální duo, kterým člověk jejich pouto naprosto věří a vyvrcholení téhle epizody je vyloženě kouzelné. Opět ale naznačí, že je tu něco špatně a to i tak moc, že jde dost možná odhadnout, co se to vlastně celou dobu děje. Jenomže tuším, že vše není tak moc očividné a vše se může ještě během následujících 6 epizod změnit. Pořád platí, že jde o zatím nejvíce unikátní projekt MCU a když se v závěru změní klasický televizní formát 4:3 na filmový formát 2.35:1, jde o velmi zvláštní efekt. Jenomže právě ta zvláštnost dává tomuhle seriálu možnost vyniknout a definitivně to ukazuje, že začnou v Marvel Studios pořádně experimentovat. K úplné kvalitě tomu ještě něco chybí, začínám ale tušit, že čím víc karet tvůrci vyloží na stůl, tím zajímavější tento seriál bude a je proto velmi pravděpodobné, že samotné finále posune zážitek z celého seriálu ještě o kus dál. Na to si ale zatím budeme muset počkat.......... ()
Zpětně si říkám, že by si 5 hvězd zasloužily i první dvě epizody, protože za to, jak odvážně Marvel tenhle projekt pojal, se fakt zaslouží smeknout. Kdo jiný by si dovolil nalákat diváky na superhrdinský seriál, a pak jim tři epizody servíroval bizarní retro sitcom?:)) Každopádně, teď už všechno začíná být výrazněji znepokojivější a já se fakt těším, jak se to celé bude vyvíjet dál. /// Filmové, komiksové a jiné geek recenze i zajímavosti čtěte na Instagramu, profil instageek_cz , díky!!:) ()
|| TV-PG || Disney+/Marvel Studios || Přiznávám, že po dvou černobílých epizodách jsem si na originální retro-sitkomový styl poměrně zvyknul. Pochvala stále nejvíc míří na stranu dekorátérů a kostimérů, kteří do sebemenších detailů precizně rekonstrují 70. (a ostatní) léta. Olsen i Bettany si to neskutečně užívají a záměrně svoje role přehrávají. Škoda jen, že jim scénář ani tentokrát nepřináší žádné úderné vtípky a na rozdíl od skutečného sitkomu se omezí jen na jednu situační komedii (porod). Je to sice WandaVision, ale větší prostor mohli dostat i vedlejší postavy, aby nepůsobili jen jako křoví. Domnívám se, že ještě budou pro příběh důležité. Zároveň se začíná budovat něco hlubšího a seriál brzo přepluje do marveláckých vod. A mě to až tak vadit nebude. 70%. ()
Už som si začal hovoriť, že by to chcelo posun vpred a nemal som na mysli iba prechod do farby. No a tvorcovia vedia, kedy prekvapiť a dramaturgiu majú dúfam premyslenú až do konca série. Prím hrá pôrod Wandy, nasleduje ale slušný mindfuck, kde je nám toho prezradené trochu viac ako na konci prvej a druhej epizódy. Len sa bojím, že keď sa naplno odkryjú karty, budeme tu mať klasický, generický Marvel. Uvidíme. ()
Galerie (3)
Photo © Disney+
Zajímavosti (10)
- Epizoda je poctou rodinným americkým sitcomům ze 70. let, především The Brady Bunch (od r. 1969). Interiér domu je inspirován právě domem z The Brady Bunch, včetně identického schodiště a vzoru cihlovité podlahy. Úvodní scéna je pak inspirována seriálem Mary Tyler Moore (od r. 1970). (Kubaaa97)
- Přívěsek, který má na krku Geraldine (Teyonah Parris), je znak organizace SWORD. (Matej.Krajci)
- V této epizodě poprvé padne zmínka o Wandině (Elizabeth Olsen) dvojčeti Pietrovi (Aaron Taylor-Johnson) od filmu Avengers: Age of Ultron (2015). (Kubaaa97)
Reklama