Reklama

Reklama

VOD (1)

Na základe zvláštneho správania susedov začne mať Vision podozrenia, no Wanda ho upokojí. (Disney+)

Recenze (55)

kenkaku 

všechny recenze uživatele (k tomuto seriálu)

Jako kurva proč to pokračuje dál do 80tek!? Karty jsou na stole, tak sakra jaká je pointa? V sitkomových výstupech totiž nejsou naprosto žádné informace “proč” se děje co se děje. Děj má obrovské díry (pokud Wanda ovládá mysl ostatních a vytváří iluzi, kde se berou její děti? pokud jsou taky iluze, proč je neovládá a chovají se autonomně? Co ty kecy o nemožnosti něco oživit… před Visionem? A vůbec proč s Visionem debatuje, když to VŠE SAMA OVLÁDÁ). Navíc ta patlanina s Quicksilverem (kterou si Marvel nahnojil sám). Proč? Avengers vs X-men. Tohle je jak od DC (Joker/Batman po milionté ani jeden nezapadá do většího konceptu). Matrix to celkem trefil. ()

filmfanouch 

všechny recenze uživatele (k tomuto seriálu)

Po vzoru čtvrté epizody se pátá epizoda WandaVision odehrává ve dvou rozdílných rovinách- Na jednu stranu jsme opět přeneseni do prostředí sitcomu (tentokráte sitcomu z 80. let), na té druhé jsme poté opět svědky vyšetřování organizace S. W. O. R. D., která se snaží Wandu a její řádění ve Westview zastavit. Týdenní model vydávání výborně buduje divácké napětí a navíc velmi účelové tvůrci čím dál tím více naznačují, jaké jsou vlastně pravidla hry. Nadále tu na první pohled máme idylické prostředí sitcomu, který jako by vypadl z telky 80. let, čím dál tím více indicií ale definitivně ukazuje, že tu něco není v pořádku. A samotný Vision začne přicházet na kloub tomu, co se vlastně ve Westview děje. Mezitím přitom všem Wanda nejprve řeší zápletku, která jakoby vy padla z klasického sitcomu a snaží se své syny poučit o tom, že mít domácího mazlíčka (konkrétně psa) přináší pořádnou dávku zodpovědnosti. Opět to celé výborně prodává atmosféru televizního sitcomu z 80. let, Elizabeth Olsen, Paul Bettany nebo Kathryn Hahn jsou opět v komediální póze neskutečně super (Bettany nadále funguje jako nečekaný komediální objev) a i dětští herci jsou velmi fajn. Jenomže čistě na sitcom už tenhle seriál definitivně nesází a dochází i k pohledu z odvrácené strany. Tvůrcům v čele se scenáristkou Jac Schaeffer a režisérem Mattem Shakmanem se bravurně podařilo napojit WandaVision na širší dění MCU. Do celého pozadí jsou tak zapojené detaily o Sokovijské dohodě, dočkáme se shrnutí života Wandy Maximoff a různých pohledu na ní. Padne i zmínka o tom, že je Wanda teroristka, to ovšem popírá postava Monicy Rambeau v podání Teyonah Parris. Právě ta opět dostává výrazný prostor a je očividné, že se Wandě snaží pomoct. Právě při přepnutí z komediální formy na vážnou se výborně přetaví změnit přístup a Elizabeth Olsen definitivně dostává příležitost ukázat, že je Wanda Maximoff komplexní postavou, kterou hraje naprosto výborně. To platí i právě o Paulu Bettanym a i díky němu je finále tak vyhrocené, přičemž jde velmi očividně o dojem, který finále téhle epizody chtělo přinést. Opět platí, že se esenci sitcomu podařilo vytěžit na maximum, ať už v oblasti kostýmů, kulis nebo nadále působícího živého publika. Tahle retro atmosféra je to čím tenhle seriál neskutečně vyniká a i přesto, že jsem nikdy kdovíjaký fanda živého publika nebyl, nutno dodat, že právě i to dopomáhá k autenticitě sitcomové atmosféry. Tvůrcům se nadále daří rozkrýt lehké záhady, zároveň ovšem ale vše necpe do tváře a je jasné, že chybí ještě spoustu možných odpovědí. Přitom všem si to nadále drží vysokou audiovizuální stránku (vizuál prostě nemá chybu) a k tomu vrcholnému zážitku vlastně seriálu v téhle fázi chybí opravdu strašně málo. Některé pokusy o humor možná nefungují zas tak bravurně, jinak si jde ale skutečně těžko představit, že to celé šlo zvládnout lépe. Samotný závěr poté přinese něco, co definitivně pravděpodobně otevírá nové dveře, které Marvel Cinematic Universe dosud nepootevřelo. Uvidíme, jak závěr této epizody bude mít dohru na následující děj seriálu a i následující díla z MCU. Už jenom nečekaná návštěva, která na konci dorazí je ovšem předzvěstí toho, že to bude opravdu zajímavé....... () (méně) (více)

Reklama

ACDCKL 

všechny recenze uživatele (k tomuto seriálu)

SPOILER ALERT: A tomuhle se říká mistrovská epizoda plná zvratů a překvapení. A následně hláška Kat Dennings: "She recasts her brother." Jako WTF. Že by velké propojení či něco jiného? No uvidíme, ale jede se ve velkém a to jsem ještě slyšel min. o jedné herecké hvězdě, která se má možná účastnit. Uvidí se, zda se to vyplní a zda to bude utajení ve stylu Mandalorian. Jasných 5*. ()

JamesSi 

všechny recenze uživatele (k tomuto seriálu)

Premisa za mě dává smysl míň a míň, word salad v "realitě" je čím dál nesmyslnější a stále nechápu jestli Wanda jen chce udržet Visiona naživu, proč neustále měnit období sitcomu. A proč to vůbec musí vypadat jako sitcom? Navíc se epizoda už nedrží akurátnosti vizuálu k době. V 80.letech nebyli pořady 16:9, tvůrci to samozřejmě změnili, aby to bylo pro moderního diváka "koukatelnější". Tenhle koncept neměl podle mě být zapracovaný do epického kánonu MCU, protože tu premisu nemůžete logicky vysvětlit. Připomíná mi to, jako když v Supernatural udělali epizodu, kde se postavy dostanou do světa Scooby Doo a pokusili se to vysvětlit jako součást příběhu. ()

William_ 

všechny recenze uživatele (k tomuto seriálu)

Opět úžasná práce při tvorbě dobové znělky a nemůžu si pomoct, ale já tu vidím znělku na Plný dům a zbytek epizody vypadá jak Krok za krokem. Prostřihy mezi realitou a "Wandavizí" byly pořádku a nebyly rušivé. Vision si už začíná uvědomovat, že něco není v pořádku. Naštěstí se mi nepovedená minulá epizoda smazala z mysli. Osmdesátky pro mě vytáhly tento díl až na plný počet. A ten Evan Peters na konci epizody? Myslím že všichni fanoušci X-Men, AHS a Dahmera museli skákat do nebes (včetně mě). ()

Galerie (4)

Zajímavosti (15)

  • Znělka epizody tentokrát odkazuje na seriál Rodinná pouta (od r. 1982), jak hudbou, tak i stylem, kdy ukazuje vzhled postav v průběhu let. Kromě toho lze najít spoustu dalších odkazů na tuto show. (NiWi)
  • Ve scéně, kde je Teyonah Parris podrobena lékařským vyšetřením, můžeme krátce vidět černý ovladač. Ve skutečnosti se jedná o levný bezdrátový prezentér, který se dá koupit na internetu. (Flippo)
  • Před začátkem dílu v souhrnu předchozího dění Wanda (Elizabeth Olsen) namísto „She went back home“ („Šla zpátky domů“) říká „She doesn't belong here“ („Nepatří sem“). Tato změna je určená agentům SWORDu, kteří se na epizodu dívají, jako varování. (Noobinator)

Reklama

Reklama