Tvůrci:
Jac SchaefferRežie:
Matt ShakmanKamera:
Jess HallHudba:
Christophe BeckHrají:
Elizabeth Olsen, Paul Bettany, Kat Dennings, Teyonah Parris, Randall Park, Kathryn Hahn, Fred Melamed, Debra Jo Rupp, Jolene Purdy, David Lengel (více)VOD (1)
Epizody(9)
-
Natočeno před živým publikem (E01)
-
Nesahej na ten ovladač (E02)
-
Nyní barevně (E03)
-
Přerušujeme vysílání (E04)
-
Ve speciálním dílu... (E05)
-
Zcela nový halloweenský strašidelný díl! (E06)
-
Proboření čtvrté stěny (E07)
-
V předchozích dílech jste neviděli (E08)
-
Finále seriálu (E09)
Obsahy(2)
Seriál WandaVision od Marvel Studios je zmesou klasických televíznych sitkomov a filmového sveta Marvel. Wanda Maximovová (Elizabeth Olsen) a Vision (Paul Bettany), dve superbytosti žijúce v malom mestečku, zisťujú v tomto seriáli, že nie všetko je také idylické, ako sa na prvý pohľad zdá. (Disney+)
Videa (4)
Recenze (351)
Začiatok katastrofa, potom trocha vylepšenie, ale aj tak je to marvel gebuzina, kde Bettany hrá Vision s takým ksichtom, že to je skôr vízia tvárovej deformácie po štvrtej dávke mňamky od fajzeru. Aspoň, že na Elizabeth sa dá celkom pozerať, hoci v originále má prefajčený hlas ako Miley Cyrus a len spomienka na ňu znamená akútny defekt toporivých telies v najdôležitejšom orgáne mužského tela. ()
Dost podivný počin, u kterého nechápu, pro koho je vlastně určen. Líbila se mi pocta starým sitcomům, u které s každým dílem poskočíme o dekádu dopředu a tomu odpovídá i vizuální styl. Tyto díly jsou pro věkovou skupinu 30+. Po prolomení čtvrté stěny jsem byl stále natěšený, protože jsem doufal v něco ve stylu Kingova Pod kupolí (a na kratičký okamžik jsem plánoval doplnit si těch 20 marvelovských filmů, co jsem nikdy neviděl). Bohužel se z toho ale rychle stala typická marvelovská blbina pro věkovou skupinu 15-, ve které postavy poletují vzduchem a metají po sobě z rukou blesky. Poslední díl byl už skoro nekoukatelný. A neumím si představit, že někdo dokáže docenit všechny části seriálu najednou. ()
Mrvel pod křídly Dyznyho heterofobního a bělorasistického kancelačního kokotporátu neomarxistických fašistů jednoznačně vládne světu! Světu náctiletých debilů, nekulturních dyslektiků, přitroublých konzumních lopat a povrchních vypatlanců, které svou tvorbou i nadšeně vytváří, hýčká a stádově pěstuje pro nový sterilní svět užitkového dobytka. A tak tu po furtdokolovém potírání mluvící bubuhlavy z vesmíru, očkování oligofreniků proti Tetanu, věčnému pičoidnímu cákání pavučinek na škaredé, pydlooké čtrnáctky s rovnátky a karnevalovému poletování pastelových bukanýrů v žužupelerínkách a zařezaných pitkáčích máme naprosto originální teplou novinku! Blivajzovitý ajntopf tradičního shitcomu, Sabriny přiblblé čarodějnice a rodinných hovnot ala Žena a život. Klišovité, plytké, trapné a ubohé, Mrvelu zjevně už pomalu dochází i omezenost a tvůrčí impotence. Po sedmi dílech otravného čumění na afektovaně přehrávající slizkou Olsenku a žaludovitě rudého hňupa s jebákem mezi očima a čekání, jestli se z toho přeci jen něco nevysvrbí, je mi už zcela u prdele, jak ti světospásní agenti S.H.I.E.L.D (Supreme Headstroke, International Execration and Lucid Debility) tu prefabrikovanou retardšlamastyku mumulendem traumatizované bulharské cigošky nakonec vyřeší a jen vroucně doufám, že všichni, co tenkrát nepošli na Tetanus, taky co nejrychleji umřou. Jsem upřímně zděšen, že má něco takového 80 procent a začínám se pomalu učit vyjadřovat pomocí skřeků a posunků, aby mi většinoví ovčané rozuměli. ()
Na to, že tento seriál je vysílán jako první, je to překvapivě odvážné a originální. Předhodit dnešním mladým staré šovinistické a sexistické sitkomy chce koule, i když se to tváří mrk mrk jako parodie. Finální začlenění do světa Marvelu nakonec není až tak násilné, jak se mi od začátku zdálo, že bude působit. Jen zlá čarodějnice už je trochu over the top. Ale palec nahoru. Doporučuju si po skončení pustit nějaké vysvětlující video na youtube. Zjistíte, co všechno vám uteklo. ()
Hravý, originální a skromný úvod vs. výbušný, akcí a digitálem napěchovaný konec. A mezitím nečekaně dost dobré drama o lásce a ztrátách. WandaVision mě bavil ve všech polohách, i když v úvodu o fous méně, protože jestli něco nemám rád, tak jsou to studiové sitcomy. Ale to nutně nevadí. Jestli něco funguje, tak je to právě ta zmiňovaná hravost a postupné budování napětí a vazeb mezi postavami, plus do toho nějaké to naboření 4. stěny. Koncept minisérie MCU sedí. Už jen samotná postava Scarlett Witch tu je prokreslená daleko lépe než ve všech předchozích filmech dohromady. Ze strany záporáků mi to už přišlo o něco slabší a na vedlejší postavy taky nebyl kladen až takový focus, jaký by asi mohl. Určitě bych si to dokázal představit co do postav vyváženější. Ovšem jestli je tohle evoluce nejen marvelovských seriálů, ale i MCU obecně, tak sem s tím. Rozhodně jsem radši za podobné minisérie, kde je na všechno dostatek času, než za hrc prc dvouhodinové celovečeráky, kde tvůrci možná až příliš spoléhají na osvědčené šablony, protože na nic jiného prostě nezbývá čas. ()
Galerie (88)
Zajímavosti (143)
- Na červeno-zlaté helikoptéře S.W.O.R.D.u si můžeme všimnout číslovky 57, což je odkaz na 57. sešit komiksu Avengers, ve kterém se poprvé představil Vision (Paul Bettany). (Kubaaa97)
- Počáteční scéna, ve které Wanda (Elizabeth Olsen) a Vision (Paul Bettany) spí v jednolůžkových postelích, odkazuje na seriály z 50. a 60. let. V amerických sitcomech totiž manželé spolu nesdíleli lože. (Kubaaa97)
- V domě Wandy (Elizabeth Olsen) a Visiona (Paul Bettany) můžeme vidět na zdi mezi obývacím pokojem a kuchyní vybledlou kresbu. Jedná se o sokovský hrad z filmu Avengers: Age of Ultron (2015), kde Wandu a Pietra (Aaron Taylor-Johnson) držel baron von Strücker (Thomas Kretschmann). (Kubaaa97)
Reklama