Režie:
Jan KomasaScénář:
Mateusz PacewiczKamera:
Radosław ŁadczukHudba:
Michał JacaszekHrají:
Maciej Musiałowski, Vanessa Aleksander, Danuta Stenka, Jacek Koman, Agata Kulesza, Maciej Stuhr, Adam Gradowski, Piotr Biedroń, Jędrzej Wielecki (více)VOD (1)
Obsahy(1)
Tomek Giemza (Maciej Musiałowski) je usvědčen z plagiátorství a vyloučen ze studia práva. Rozhodne se však tuto skutečnost skrýt a nadále dostával finanční pomoc od rodiny Krasucki (Danuta Stenka a Jacek Koman) – rodičů své přítelkyně z dětství Gabi (Vanessa Aleksander), do které se tajně zamiloval. Podvod však vychází na světlo. (sator)
(více)Videa (1)
Recenze (187)
Poláci to dali! Urobili dokonalý thriller. Viac Fincherovský ako je Fincher sám. Po formálnej stránke to oproti (inak podľa mňa skvelému) prequelu vystrelilo niekam do nebies. Je to jednak výborne a mimoriadne pútavo napísané, postavy majú hĺbku a dá sa ich v jednom momente chápať a zároveň ich nenávidieť. A to najmä hlavnú postavu. Minispoil: k záveru sa vyskytne jedna scéna, v ktorej niečo cez 3 minúty pozeráš na dvoch ľudí ako si bez slova pozerajú do očí a po nej si uvedomíš, že si možno celý ten čas zabúdal na takú drobnosť a teda dýchanie. Biggerspoil: záver Ti nechá v krku uviaznutú veľmi trpkú slinu. Každopádne hodnotím ako čistý masterpiece a najlepší film roku. Bez debaty! RT: 63% - % ()
Komasa se docela činí. Poté, co si mohl domů odnést alespoň nominaci na Oscara, tak má na kontě pokračování svého asi nejznámějšího filmu, které dopadlo v celku lépe. Spíše asi protože nejde o nějaké trochu emařské a nic neříkající drama, které je čistě psychologické dílo, kde jsou problémy puberťáků, které mohou dost nelibě vyeskalovat. Zde máme z ničeho nic film, který vypadá stejně, rozjíždí se stejně, ale nakonec má mnohem tvrdší, silnější a větší poselství. Příběh zhrzeného chlapce, který se rozhodne mstít trochu zvláštním způsobem. A to tím, že rozvrátí celou společnost. A tak nějak je zajímavé, že se film věnuje docela dost do teď nekonkrétní problematice placených trollů, což je velmi zajímavé překvapení. Film se stále v nějakých částech rozjíždí a nebo jede trochu pomaleji a mdle, ale člověk je schopen to na konci docenit kvůli celkovému vývoji postavy i situace. Člověk se trochu i pozastaví na opět odkazem na starý díl, kde se postavy dorozumívají skrze nějakou hru, což je v celku zvláštní a možná trochu laciné, ale je to forma originální reprezentace. Film ani tolik nemá s místností sebevrahů nic moc společného, ale člověk cítí odkaz. Situace i ve společnosti se změnila a možná to právě chtělo natočit takovýto film. Dokázal bych si i představit, že Komasa přijde jednou s dalším dílem. Ale možná si budeme muset počkat dalších deset let. Než se zase změní situace a něco se bude muset dít. Jisté je, že další film od Komasy bude mít dost lidí v hledáčku. A proč by ne? Za posledních deset let nenatočil nic, za co by měl být vyloženě kritizován. A za dva roky natočil dva velmi uznávané filmy, a má za sebou nominaci na Oscara. ()
Je to perfektně natočený a zahraný, ta mimická drobnokresba představitele hlavní role byla vážně nevídaná a úplně nejlépe to vystihuje závěrečná scéna u rodinného stolu. Překypuje to nápady a motivy a já snad poprvé v životě trestám tvůrce filmu za to, že měli ve filmu těch kudrlinek moc. Tomek je všechny nakonec obsáhnul, se všemi zúčtoval, nemám pocit, že by na někoho zapomněl, i když svoje aktivity rozjel na sto světových stran, ale hrozně mi z toho čouhal film, reality v tom pro mě bylo pomálu. Přesto je Hater další hmatatelnou ukázkou toho, jak vyspělá je v současnosti polská kinematografie. ()
Netflix s Evropskou low produkcí nešetří a je to příjemnější na pohled, než amerika z tohoto ranku. Depresivní prostředí, sympaticky nesympatická hlavní postava se sympaticky nesympatickým poslaním, gradace myšlenky a provedení, hudební podmaz, to všechno bylo hodně fajn. Poláci umí když chtějí. Rušivě jen působila MMO vložka a extrémněji uspěchanej konec, mohlo se to propracovat místo kolikrát zbytečných scén. 4* a.k.a 80% ()
Bizardná ukážka sociopatizmu a zneužívania sociálneho marketingu skrz najpovolanejšie komunikačné prostriedky dnešnej doby. Vždy si cením, keď je film sám o sebe postavený na inovatívnych vzorcoch a funguje na kvalitnej paralelnej substancii a zaujímavý je vo viacerých rovinách, ktoré by sa dali samostatne rozviesť. Svet Tomeka je virálny a fantaskný a pritom tak blízky súčasnému svetu prepojenia reality a sociálnych sietí. Možno menšie nedostatky preexponovanosti a prekombinovanosti nahrádza nápaditosť a vnemovosť, ktorá z diela doslova srší. ()
Galerie (17)
Zajímavosti (3)
- Divadlo, které navštíví Tomasz (Maciej Musialowski) a rodina Krasuckových, se objevuje i ve filmu Místnost sebevrahů (2011). Toto divadlo zde navštíví rodina Santorski. (Petrmachovec)
- Když si Tomasz (Maciej Musialowski) prohlíží fotku v bytě Beaty (Agata Kulesza), je na fotce vidět Beata a postava z filmu Místnost sebevrahů (2011) jménem Dominik Santorski. Tato postava je synem Beaty, čímž se potvrzuje, že se oba filmy odehrávají ve stejném světě. (Petrmachovec)
- Rovnako ako dej filmu, tak aj jeho natáčanie prebiehalo na viacerých miestach vo Varšave. Natáčalo sa od 28. októbra do 22. decembra 2018. (MikaelSVK)
Reklama