Reklama

Reklama

V zajetí

Trailer 1

Mateřské lásce se nedá uniknout. Z bezpečného přístavu lásky se ale někdy může stát smrtící hrozba, mladá dívka Chloe o tom ví své. Je na vozíku a vyrůstá o samotě v úplné izolaci jen se svou milující maminkou. Jejich vztah a život se můžou zdát zvláštní, možná až zneklidňující, nikdo ale nemůže upřít mámě nekonečnou snahu chránit svou dceru, starat se o ni do roztrhání těla a pro její vlastní dobro ji mít stále pod dohledem. Chloe má řadu zdravotních problémů, potřebuje péči a s oddanou mámou tvoří sehranou dvojici. Když se v sedmnácti chystá na vysokou, začne objevovat tajemství, která jsou stále děsivější. Místo odpovědí na otázky se od mámy dočká jen dalších omezení. Chloe je připoutána ke svému vozíku, z ocelově pevného mateřského objetí musí ale za každou cenu utéct. Odpovědi jsou totiž strašnější, než si dovedla představit. (Bontonfilm)

(více)

Videa (2)

Trailer 1

Recenze (228)

filmfanouch 

všechny recenze uživatele

Režisér a scenárista Aneesh Chaganty se před 2 roky zjevil s velmi výrazným debutem Pátrání. Thriller, který byl po celou dobu postavený na tom, že se jeho děj odehrává na monitoru Chaganty tehdy světu představil neskutečně fungující thriller, která byl neskutečně vynalézavý, napínavý a po filmařské stránce vyloženě bravurní. Poté co jsem Pátrání viděl jsem si řekl, že budu Chagantyho tvorbu sledovat a začal jsem se zvědavostí očekávat, co dalšího už svým debutem potencionálně zajímavý tvůrce předvede. Píše se rok 2020 a světlo světa spatřila Chagantyho novinka Run/V zajetí. Samotné natočení filmu sice proběhlo už na konci roku 2018, po dlouhých odkladech ale film definitivně dorazil na streamovací službu Hulu a musí se jednoduše a prostě říct, že je Chagantyho druhý snímek tak trochu zklamáním. Přesto všechno jde ale pořád o velmi slušné thrillerové řemeslo. Po velmi originálním a především velmi povedeném Pátrání je V zajetí tak trochu rutinnějším řemeslem, které má ale pořád očividně silné tvůrčí uchopení a především a má tento film velmi povedené tempo. Má dvě skvělý herečky v hlavních rolích, přičemž se debutující Kiera Allen předvede jako herecký talent, který se naprosto vyrovná osvědčené Sarah Paulson, které mimochodem tahle role velmi sedí a především mají obě hlavní herečky mezi sebou velmi bravurní chemii a velmi dobře k sobě sedí. Chaganty ovšem u svého druhého filmu tak trochu ztratil tak povedenou práci s napětím, už se mu tolik nedaří prodat emocionální momenty a především po originálním debutu nabídl film, který je tak trochu plný očekávaných klišé. V zajetí se nedá upřít povedená řemeslná stránka a v první půlce dokonce to budování napětí ještě relativně funguje. Hned v druhé polovině je ale pryč a vlastně většina toho zajímavého co se o V zajetí dalo říct v druhé polovině zmizí. A pak už nestačí dvě výborné herecké trefy, očividný tvůrčí talent a slušně budované napětí, které je ale rozplynuto v nevyužitý potenciál druhé půlky. V tomhle ohledu tak Chaganty trochu zaostal za očekáváními a se spoluscenáristou Sev Ohanianem (který s ním spolu napsal i právě Pátrání) nevytvořili ve finále ani kdovíjak zajímavý námět. V zajetí představuje zlatý hororový průměr, který určitě neurazí a má pořád své očividné kvality. Další Chagantyho film ale budu očekávat méně napjatěji, protože jde po jeho opravdu povedeném Pátrání skutečně vyloženě o zklamání. Pořád to není tragédie nebo vyložená rutinérská nuda, čekat se ovšem dalo něco výjimečnějšího. A to se bohužel nestalo......... ()

Marceloo 

všechny recenze uživatele

Po dlhých rokoch domácej výučby čaká na Chloe (Kiera Allen) najväčší moment jej života. Po prvý raz od svojho detstva bude odlúčená od Diane (Sarah Paulson), ktorá je jej matkou, učitelkou a zároveň najlepšou kamarátkou. Dni sa míňajú, ale oznámenie o prijatí na jej vysnívanú školu sa akosi neobjavuje. Naviac sa Chloe zdá, že sa jej matka snaží odchodu za každú cenu zabrániť, čo nie je ďaleko od pravdy. - Pôvodne som chcel tento komentár venovať tomu, aký je Sarah ''I Take Responsibility'' Paulson nehorázny pokrytec, ale výkon slečny Kiery Allen ma tak očaril, že sa tu nebudem venovať žiadnym negatívam. Táto vozíčkarka má pred sebou velmi svetlú budúcnosť a vybavujem si len zopár hororov, v ktorých bola hlavná úloha hercom takto ušitá na mieru. Už pred pozretím mi bolo jasné, že film bude velmi predvídatelný, pretože len minulý rok mal jeden z kinohororov takmer totožnú zápletku, ale práve spomínaný herecký výkon Kiery Allen z toho urobil film, u ktorého som po dlhej dobe ani raz nemusel stlačiť medzerník, aby som ho zastavil. Velmi ma zaujala aj vynikajúca práca s kamerou a technologická vyspelosť filmu, ktorá zrejme iných neprekvapí, keďže sa režisérov debut zameriaval na túto tematiku. Dosť možno film, ktorý budem na Deň matiek, kedy mal byť pôvodne vydaný, spolu s Mother's Day pozerať každý rok. + Sarah Paulson + Pat Healy ()

Reklama

Praxis 

všechny recenze uživatele

Tuhle maminku bych za tchýni nechtěl. Je plná jedu. Můra jedna! Trochu chybí úvodní představení postav, budováním zdravého vztahu. Napínačky celkem klasické žánrové klišé, ale místy byly dost výživné (hlavně jak lezla po střeše a pak dostala astmatický záchvat. Konec výborná odplata. Nebylo to nudné, ale místy tam bylo dost zmateností. Naštěstí to rychle odsýpalo. Poctivých 70% ()

JASON_X 

všechny recenze uživatele

I když v thrillerovým žánru na psychologii postav a věrohodnost zápletky většinou dlabu, tohle bylo i na mě příliš: Dcera na prahu dospělosti začne zčistajasna o svojí matce vážně pochybovat, nedůvěřovat jí a prověřovat ji, ačkoliv s ní dosud měla blízký, důvěrný, takřka incestní vztah a jinýho člověka do tý doby téměř nepoznala, tak to je teda fakt realistický... Že se z matky záhy na to vyklube psychopatická a totálně jebnutá krejzy bič je věc druhá a za tuhle rovinu pár bodů přidávám. Stejně jako za představitelku matky, kterou jsem během filmu začal opravdu upřímně nenávidět. ()

David.Darco 

všechny recenze uživatele

Mám dojem že niekto neustrážil scenáristu, ktorému sa páčil Invisible man a Misery. Run má jednu zásadnú chybu. Nemá atmosféru, alebo inak "postrádá* mysteriózny nádych. Ten problém pramení v nešťastne zvolenom uvoľňovaní informácií. Kde vás na začiatku poteší, že film začína hneď a vy nemusíte v podstate moc dlho čakať, prepracuje sa od náznakov k faktom príliš rýchlo a vyplytvá tak všetky esá už v polovici stopáže. Tých "disturbing" scén tam je tým pádom žalostne málo. Predpokladám, že scenárista sa pozrel na svoju predlohu a zistil, že to čo napísal nestačí na celovečerný film a tak sa dámy a páni namiesto dôsledne budovanej a konzistentnej atmosféry dostávame k tuctovému a úplne zbytočnému zvratu. Ten bol pre mňa míľnikom, kedy ma prestal film zaujímať, postavy vo mne prestali vzbudzovať akékoľvek sympatie či odpor a v podstate to išlo už celé viac-menej do kopru až po úsmevný, no opäť absolútne tuctový záver ako z každého tretieho thrilleru. Škoda. Malo to potenciál a malo to ambíciu vrámci filmov s podobnou zápletkou rozobrať tému rodičovstva, práv a ochrany detí a tak podobne. Ale je to len napolifunkčnýpolotovar. Keď chcete vidieť fakt dobrý film tohoto rázu, pustite si Misery keď napadne sneh, alebo bude vonku fujavica. 3tiu hviezdičku dávam najmä z úcty k mladej herečke, ktorá je vážne ochrnutá a teda jej prekonávanie samej seba je na celom filme zrejme najpôsobivejšie. 2,5* P.S. Chaganty je omnoho schopnejší režisér, ako scenárista. Viď. Searching (forma víťazí nad obsahom) a tak isto aj tu. ()

Galerie (38)

Zajímavosti (16)

  • Psychologická porucha, s ktorou by bola Diane (Sarah Paulson) diagnostikovaná, sa nazýva Fiktívna porucha uložená inému (FDIA), historicky známa ako Munchausenov syndróm v zastúpení (MSbP). (Arsenal83)

Reklama

Reklama