VOD (1)
Série(3) / Epizody(39)
Obsahy(1)
Český seriál Četnické humoresky, který v brněnském studiu České televize vyrobila tvůrčí skupina Josefa Souchopa a Dariny Levové, zavede diváky do období první republiky, kde se seznámí se sympatickými příslušníky brněnské četnické pátrací stanice, předchůdkyní dnešní kriminální služby, i s policejním psem Argem a fenkou Kikinou, a samozřejmě budou sledovat vážné i nevážné kriminální případy, tak jak je muži zákona museli tehdy řešit. (Česká televize)
(více)Videa (28)
Recenze (583)
„Sám si vařím, sám si peru, že se na to... totiž hodím.“ Pokud něco Česká televize sponzorovala dobře, tak právě Četnické humoresky. Kulisy, kostýmy, auta a vše okolo je prostě naprosto dokonalé. První republika ožívá a Četnická pátrací stanice s ní. Tomáš Topfer jako Karel Arazím, velitel Četnické pátračky v Brně a jeho zástupce sympatický Ivan Trojan jako Béďa. Jedni z nejlepších českých herců se sešli v tomto krimi-komediálním seriálu. Zatímco první série řeší především zapeklité kriminální případy, tak druhá se soustředí spíše na vztahy. Třetí série se zaobírá rokem 38, tedy válka je na spadnutí a nacisté zasévají kořeny. Seriál jako takový bych řekl, že je jasná jednička na české scéně. Humor a atmosféru neztrácí žádným dílem. Některé díly se spíše přiklánění k humoru, některé k drsnějším případům. Nechybí ani pár dílů, ve kterých je pořádná akce. Za mě osobně je to seriál, který nikdy neurazí, ale vždy pobaví. Příběh pak končí v pravou chvíli, kdy to začínalo být pro Četníky (a nejen pro ně) kruté a neúnosné. Rozhodně nejlepší český seriál. (90 %) ()
Rád bych nesrovnával s HLMP, ale dost dobře mi to nejde. Vadí mi tu ta laciná televiznost, Töpfer a místy ne úplně přesvědčivé herecké výkony. Potíž je taky s hodně sestupnou kvalitou... zatímco za první díly bych byl ochotný tři až čtyři hvězdičky dát, poslední díly jsou na hranici jedné. Prý to dle věci znalejších kolegů souvisí s čím dál větší rolí Pavlíny Moskalykové. ()
Taky máte dojem, že aktuálně (polovina září 2007) vysílaná třetí série je takovou sázkou na jistotu? Jakoby scenáristé ještě výrazněji než u druhé "season" dostali odněkud shora zadání, co tam přidat, co ubrat, co úplně vyhodit a na co naopak přitlačit.. Líbila se Vilhelmová? Nacpeme ji do každého dílu, pokud možno. Dojal strážmistr Zahálka? Řešme ho v každém díle. Baví Jarý? No jen houšť - a necpěte tam moc tu Rusku, nějak divně mluví... Brrr, trochu mě z té scenáristické prokalkulovanosti mrazí, nicméně stejně jako předtím se na tuhle brněnskou partičku skvěle dívá. Každá scéna tria Arazím-Ludmila-Líbal je vrcholem současné tv komiky a hlášky, timing i herecké ztvárnění se maximálně vydařily. Vlastně je to celé velmi dobře udělané a je dokonce vidět, že série od série je i o něco vyšší rozpočet. I přes tu trochu nesympatickou míru sázení na diváckou jistotu mě upřímně mrzí, že dál to už nepůjde, protože za války by asi taková legrace přes to přese všechno prostě být nemohla... Ostatně už teď má na konci série řádně přitvrdit. Takže nezbývá, než se těšit. Rozhodně nejlepší český seriál poslední dekády (takový Život a zámku už totiž trochu zapadal jíním televizního retra a dnes už nemá takový odpich). ()
Nejlepší český porevoluční seriál a jeden z nejlepších českých seriálů vůbec. K humoreskám těžko něco dodávat, je to prostě televizní legenda, s pevnou režií, skvělou dobovou atmosférou, výbornými herci (včetně těch posledních vedlejších postav), příjemnou hudbou (včetně té v úvodních a závěrečných titulcích), zkrátka seriál, u kterého, přestože se v něm řeší mordy, vám je tak nějak dobře po těle. (A ano, poslední díly, třetí série, už nebylo ono). ()
Kdo by byl řekl, že za tímhle seriálem stojí nenápadný, leč velice invenční policejní důstojník Michal Dlouhý...a oslovil režiséra Antonína Moskalyka, u jehož režie je úplně jedno, jaká je hloubka ostrosti, důležitá je poctivost řemesla. Tento seriál (minimálně první řada a půl) není jen dokonalým spojením krimi a komedie, to vše baleno jako retro, ale dívá se na období první republiky zajímavým, často hodně kritickým okem. Rozhodně však nesnese srovnání s Panoptikem města pražského, se kterým má převelice málo společného, rozhodně ne tolik, aby se na takovém serveru uživatelé takhle vysoko dopouštěli podobně laciných analogií. Nebýt částečné obměny tvůrců a už lehce vyčerpaných charakterů, mohlo jít o dokonale hutné (historické!) dílo, které se dost zajímavě snaží ze současného odstupu zachytit časový oblouk jednoho z důležitých údobí našich dějin. ()
Galerie (578)
Zajímavosti (198)
- Fenka Kikina byla rodinným psem režiséra Antonína Moskalyka, respektive vnuka Honzíka. (Elisebah)
- Církev odmítá pohřbít na hřbitově domnělou sebevražedkyni Květu (Květa Fialová). Důvodem je, že na sebevraždu bylo již od středověku nahlíženo jako na vraždu a bylo tak porušeno jedno z biblického desatera „nezabiješ“. Jistý ústupek byl, že sebevrahy začali pohřbívat u vnějších zdí hřbitova. Sebevrah v rodině bylo velké stigma pro celou rodinu, případně i cech. Nařízením Josefa II. bylo pro pohřeb sebevrahů na hřbitově vyhrazeno místo v nejopuštěnějším koutě při zdi. Úpravou zákona v roce 1925 byl tento zákaz zrušen, ale církev tento zákaz de facto zrušila až v roce 1983. Sebevražda je dnes v teologii chápána jako hřích „in foro interno“, tedy jako čin, který na základě výsledků moderní psychologie nelze objektivně posoudit jako vždy hříšný. (sator)
- Václav Svoboda měl v seriálu dvě role. V epizodě Formule (2007) hrál šéfkuchaře Tumpacha a v epizodě Svatba (2001) se objevil v malé roličce jako doktor ze sanitky. (ČSFD)
Reklama