Režie:
Jan PrušinovskýScénář:
Roman VojkůvkaKamera:
Petr KoblovskýHrají:
Pavla Gajdošíková, Jan Jankovský, Ondřej Kokorský, Ivo Gogál, Jan Kolařík, Eva Hacurová, Marta Dancingerová, Slávek Bílský, Monika Načeva, Kryštof Rímský (více)Obsahy(1)
Ema (Pavla Gajdošíková) je energická pětadvacetiletá prodavačka v supermarketu na malém městě. Tomáš (Jan Jankovský) je třicetiletý pokrývač žijící v nedaleké vesnici. Jedna noc, od které ani jeden z nich nic zásadního nečekal, rychle přeroste ve vztah, lásku a společné bydlení. Ema se rozhodne Tomášovi svěřit se vším, co v životě prožila. Toho to ale nezajímá, protože oba podle něj mají žít jen teď a tady. Náhodné setkání s minulostí ovšem nečekaně odstartuje sérii událostí, která obrátí životy obou dotyčných naruby. (Falcon)
(více)Videa (1)
Recenze (346)
Na české poměry poněkud peprnější začátek a celkově ostřejší slovník, ale co si budeme nalhávat, takto se teď mluví a nejen mezi dospělými. Podařilo se natočit povedný film vypovídající dost o české, snadno odsuzující a moralizující nátuře, s dobrým scénářem a herci. Pavla Gajdošíková působí jako zjevení a s Janem Jankovským jim to společně sedlo, což byla velká výhra pro film. ()
Nepřímé spoilery! On to je vlastně dost dobrej film. Ta typická česká vesnice a mentalita lidí, které pokrytecky více zajímají životy těch druhých, než ty jejich posrané vlastní, je tu vypozorovaná fakt přesně. Jenže já tohle české buranství fakt k smrti nenávidím, neumím se s ním ztotožnit a proto se mi na tenhle film dívalo fakt těžko. I proto, že hlavní mužská postava v podání Jana Jankovského je prototyp typického českého nesympatického dělňase, který vyhulí krabku cigaret denně a jeho jediná zábava je vožírat se po večerech v místní putyce a mudrovat s chlapama nad tím, jak všecko stojí za hovno. A ještě pak má tendence kompenzovat si na ženách svoji malost... Asi to tak ale bylo zamýšlené, Jan Prušinovský tyhle čecháčkovské móresy umí vypozorovat fakt dobře - to už ukázal v MOSTu. Pavla Gajdošíková mě zaujala už na plakátech a i po zhlédnutí musím potvrdit, že je děsně zajímavá a doufám, že o ní ještě uslyšíme. ()
Někdo tam nahoře má Romana Vojkůvku asi rád, a tak se zdá, že se vyléčil. Příběh lopaty a malé české pornoštětky, toho času bývalé, má sice jisté kouzlo defektního, ale rozhodně nedosahuje rozměrů jako výše zmíněný hřích z mládí. Ba spíš naopak. Upřímné pičování, buranství ( a kuřba a všechno bylo, vole? ... Si piš) či podrazácký charakter "nejlepčího kamaráda z šolichu a Mokré čtvrti" tu působí naprosto přirozeně a nenuceně a stejně tak i třeba hysterická a pomstychtivá reakce na zjištění, že má milá šukala kdekoho v pornu za prachy. "Já se ti pak vystříkám do ksichtu, jo?" Ale jinak jo, konečně zase jednou neotřelá a upřímná česká vztahovka, kde se nedá říct, že takových je plná prdel a za srdce ( i níž) to vezme. Čtyři čísla bych si dal... ()
Jan Prušinovský čím dál víc aspiruje na nejzajímavějšího a nejvšestrannějšího českého režiséra. Zde nám spolu se scénáristou, který dosud psal jen levné krváky, nabízí příběh, který sice vychází z klišé, ale další jeho rozvíjení je přesným opakem. Hlava mi nebere, proč bych měl vyčítat tvůrcům, kolik minut z výsledného střihu věnují jednotlivým postavám, scénárista může přece napsat i romantiku, která se věnuje víc chlapovi, ne? Jenomže tímhle film dost klame tělem, protože čím víc poznáváme Tomáše (jeho běsy, nejistotu, alibistický návrat ke kamarádům, ale i touhu a to, že si váží lásky), vidíme, jak je Ema vyrovnaná, emancipovaná a má vše v životě vyjasněné. Je vidět, že ne všichni (a ani ti, co film studovali, nejsou výjimkou) to pochopí. Svou jinakostí na mě snímek opravdu silně zapůsobil a budu se k němu ještě mnohokrát vracet. 90%. ()
Jan Prušinovský je v současné době jediná, česká režijní jistota a přestože nejsou jeho filmy dokonalé, mají alespoň nějakou filmařskou profesionalitu a kvalitu. Stejně tak to je i u Chyb. Režijně profesionální a jistou rukou natočené romantické drama o tom, že minulost Vás chtě nechtě dožene a vždy ovlivní jak přítomnost, tak i budoucnost. Největší problém v tomto filmu jsem ale měl s jeho postavami, ať už s hlavními, tak i vedlejšími. Hlavní mužská postava je nepříjemný, egoistický kokot, který nedokáže přijmou chyby, které udělala jeho nová přítelkyně v minulosti a která se i přes jeho chování snaží vztah udržet a zachránit. V tu chvíli potkává několik dalších mužských postav, které chtějí využít její skvrnu minulosti a očekávají, že ji dostanou do postele. Jedinou "bezchybnou" postavou tak zůstává právě ženská hrdinka jejíž jedinou chybou tak není její minulost, ale to, že se snaží zachránit chátrající vztah s postavou, kterou by většina žen ve skutečnosti nakopala do zadku. A právě karikatura vedlejších postav a nepochopitelné chování hlavních hrdinů mi při sledování filmu vadila, přestože mají větší hloubku, než 90% postav v jiných českých filmech. Prušinovský stále zůstává vynikajícím českým režisérem, kterého budu sledovat, jen mám trochu problém s jeho naturalistickým vyzněním, které je dost nepříjemné na sledování. ()
Galerie (15)
Zajímavosti (7)
- Postava Igora (Ondřej Kokorský) hraje ve scéně, kdy ho hledá Tomáš (Jan Jankovský), hru „Resident Evil 7“ z roku 2016. (sQelle)
- „Chyby jsou příběhem lidí, kteří nejsou ani dobří ani špatní. Jak název filmu napovídá, v určitých momentech svého života chybují a za tyto chyby pak mohou být potrestáni,“ říká režisér filmu Jan Prušinovský. (SONY_)
- Film podpořil Státní fond kinematografie částkou 7 milionů korun. (SONY_)
Reklama