Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Ema (Pavla Gajdošíková) je energická pětadvacetiletá prodavačka v supermarketu na malém městě. Tomáš (Jan Jankovský) je třicetiletý pokrývač žijící v nedaleké vesnici. Jedna noc, od které ani jeden z nich nic zásadního nečekal, rychle přeroste ve vztah, lásku a společné bydlení. Ema se rozhodne Tomášovi svěřit se vším, co v životě prožila. Toho to ale nezajímá, protože oba podle něj mají žít jen teď a tady. Náhodné setkání s minulostí ovšem nečekaně odstartuje sérii událostí, která obrátí životy obou dotyčných naruby. (Falcon)

(více)

Videa (1)

Trailer

Recenze (347)

Anderton 

všechny recenze uživatele

Film s veľkým potenciálom. To znamená, že tu máme množstvo situácií, ktoré by sa mohli ďalej rozvinúť a gradovať, ale skrátka sa tak nestane a ideme radšej vo vyjazdených koľajách, kedy opäť "s hrôzou" zisťujeme, že ľudia sú prvoplánové svine a hotovo a napríklad na pornoproducenta sa zabudne, pričom nadobudnete dojem, že sa zapojí vo finále do deja. Proste pri sledovaní si budete klásť otázky typu, čo by s týmito postavami urobil taký von Trier alebo nejaký americký nezávislý filmár. Herci sú perfektní, ale film sa tak trochu vďaka spomínaným výčitkám občas vlečie. Celkovo ale určite spokojnosť, najmä s tým, že niekto z našich luhov a hájov prišiel s podobnou tematikou. ()

Slarque 

všechny recenze uživatele

Jan Prušinovský je výborný režisér a Pavla Gajdošíková v hlavní ženské roli exceluje. Bohužel mi nepřišel úplně povedený scénář a sledovat, jak se Jan Jankovský přes půl filmu musí chovat jako kretén, mě vyloženě otravovalo. Scéna s Eminým bývalým tu byla jen pro lidi, kterým je nutné vše doříci. A nakonec musí dorazit ze Slovenska Ivo Gogál, Tomáše profackovat, během okamžiku geniálně přesně analyzovat situaci, aby příběh mohl dospět tam, kam měl. Aspoň, že se tu zase neidealizuje život na vesnici. ()

Reklama

Agatha 

všechny recenze uživatele

Na české poměry poněkud peprnější začátek a celkově ostřejší slovník, ale co si budeme nalhávat, takto se teď mluví a nejen mezi dospělými. Podařilo se natočit povedný film vypovídající dost o české, snadno odsuzující a moralizující nátuře, s dobrým scénářem a herci. Pavla Gajdošíková působí jako zjevení a s Janem Jankovským jim to společně sedlo, což byla velká výhra pro film. ()

Necrotongue 

všechny recenze uživatele

No to mě vynes na slunce a načechrej! Dočkal jsem se českého filmu, který jsem mohl ohodnotit plnou palbou, aniž bych musel přivírat oko. I když... U mě se to nepozná:-) A jaké ve mně vyvolal emoce! "Co tomu řeknou lidi?" To je věta, která mi okamžitě pošle ručičku kontroly tlaku k červeným hodnotám. Já mám totiž veřejné mínění po většinu svého dospělého života u glutea maxima; ať si o mně každý myslí, co chce, jediný, kdo mě opravdu zná, jsem já sám. A i o tom někdy pochybuji. Všímám si, že valná většina lidí velice ráda hodnotí činy ostatních; jsem sice bezvěrec, ale tady plně souhlasím s biblickým moudrem o třísce a břevnu. Juj, to jsem se u tohoto snímku ale vytočil. To je jasný kladný bod pro jeho tvůrce. Jediné, co jsem nepochopil, je důvod proč odpustit alkoholikovi, násilníkovi a zamindrákovanému podrazákovi v jednom. Láska je prý slepá. Teď bych řekl, že je i hluchá, bez čichu, hmatu a chuti. No, kdo chce kam, už je tam. Pavla Gajdošíková byla každopádně skvělá a já konečně můžu bez pocitu viny radostně pochválit český film. Paráda. / Poučení: Promazávej historii svého internetového prohlížeče. ()

xxmartinxx 

všechny recenze uživatele

Ten film má hodně silných a zajímavých aspektů - v několika momentech umí skvěle zobrazit bezvýchodnost a strach jaký může žena cítit z mužů. Nejde se ale zbavit pocitu, že by byl mnohem lepší, kdyby byla protagonistkou ona, namísto jeho (protože ačkoliv marketing se tváří jinak, progagonistou toho filmu je rozhodně on). Třeba by se pak podařilo vyhnout řadě klišé a stereotypů. Takhle to padá do formátu, který je pro Prušinovského typický, a sice že vše a všechno se musí přizpůsobovat a doprošovat bílému hetero muži. A často je to dlážděno dobrými úmysly, tedy snahou vysvětlit onomu bílému hetero muži, že "výkyvy od normálu" jsou v pořádku. Vždy je to ale založeno na tom, že jeho souhlas je nutný a že o něj musí být nejdřív usilováno - stejně jako v Mostu se trans Dáša a Romové museli doprošovat svojí neskonalou trpělivostí a snaživostí "normálním lidem", musí to tady dělat Ema. Jenže paradoxně tím, jak dokonalou, hodnou, chápavou, trpělivou a snaživou tváří v tvář agresivnímu balíkovi ji film dělá, tím víc stvrzuje, že takového chování má za potřebí a že taková "cesta hamby" je u ní na místě. Jan Prušinovský vynakládá ve své tvorbě hodně síly na to, aby ukázal, že "nenormální" lidi si mohou vysloužit tolerování, což mu rozhodně slouží ku cti na úrovni záměru, problém ale je, že tahle tolerance je vždy výsledek jeho anekdotických vyprávění a je založena na hyperaktivní snaze ze strany "freaks" této tolerance u "normálního člověka"  dosáhnout, nikdy nemá nádech inherentní reality, která jen není každým chápána, ale odměny. Jinými slovy Prušinovský v důsledku vypráví příběhy výjimek, které navíc působí svou přehnanou dokonalostí (Ema během samotného příběhu opravdu neudělá jedinou chybu - paradoxně vzhledem k názvu filmu - pokud jako chybu nepovažujeme rozhodnutí s tím idiotem zůstat) nepřesvědčivě. Na konci filmu je scéna (malý spoiler), v níž se oba navzájem jeden druhému omluví, což by mělo naznačovat nějaké konečné smíření, ale zároveň se jaksi ignoruje, že ona se nemá za co omlouvat a u něj naopak nevím, proč by tahle vágní omluva za jeho chování měla stačit - nicméně vzhledem ke statutu quo a mocenské dynamice toho vztahu to působí přirozeně. Vlastně to trefně zobrazuje realitu ve společnosti, jen si vůbec nejsem jistý, jestli si to ten film uvědomuje a jestli chápe, o jak tragický konec se jedná. Takže to je případ filmu, který na nějaké úrovni trefně zobrazuje nějaký aspekt společnosti, ale jeho problém je, že to nevystavuje žádné skutečné reflexi a místy to nevědomky implicitně legitimizuje. Otázka není, co měly dělat jinak postavy, ale co měli dělat filmaři (snad s výjimkou toho, že Ema mohla mít nějakou lidskou/negativní vlastnost). Podle mě by vážně stačilo, kdyby ten film plně přijal ženskou perspektivu a neutíkal k chlapovi jako k protagonistovi, o jehož emoce jde nakonec především. ()

Galerie (15)

Zajímavosti (7)

  • Scény, v nichž se natáčejí pornografická videa, dělali přímo pornoherci. Byla v nich i dublérka Pavly Gajdošíkové. (rakovnik)
  • Natáčení odstartovalo v Příbrami, štáb se pohyboval také v Berouně, Kublově nebo Žilině. (willy1)

Související novinky

29. ročník Českých lvů ovládl Zátopek

29. ročník Českých lvů ovládl Zátopek

05.03.2022

Dnešní večer se nesl mimo tradičního oceňovaní české filmové tvorby rovněž v duchu sounáležitosti s válkou zpustošenou Ukrajinou. Vystoupil například i ukrajinský velvyslanec v Praze Jevhen… (více)

Ceny české filmové kritiky ovládla Okupace

Ceny české filmové kritiky ovládla Okupace

05.02.2022

Sdružení českých filmových kritiků dnes v pražském Divadle Archa předalo výroční Ceny české filmové kritiky v rámci svého 12. ročníku a ocenilo tak výjimečné české filmové počiny roku 2021 i jejich… (více)

Cenu filmových fanoušků získal Zátopek!

Cenu filmových fanoušků získal Zátopek!

17.01.2022

Česká filmová a televizní akademie (ČFTA) dnes oznámila kompletní seznam nominací pro 29. ročník udělování cen Český lev. Mimo to byly během dnešní tiskové konference oznámeny i dvě nestatutární… (více)

NEJ roku dle TOP uživatelů a adminů ČSFD

NEJ roku dle TOP uživatelů a adminů ČSFD

31.12.2021

Přichází den, kdy se každoročně obracíme na nejoblíbenější uživatele, aby se nám svěřili se svými topkami 3 filmů (a případně 3 seriálů) uplynulého roku. Od loňska je navíc doplňují i vybraní… (více)

Reklama

Reklama