Reklama

Reklama

Hercule Poirot - Season 12 (2010) (série)


Vražda v Orient expresu (S12E03)

(epizoda)
  • Velká Británie Murder on the Orient Express (více)

Orient expres, luxusní vlak, projíždějící celou Evropou, se jedné mrazivé noci stává dějištěm případu, k jehož vyřešení musí Hercule Poirot, který se čirou náhodou ocitl mezi jeho pasažéry, zapojit veškerý svůj důvtip a genialitu. Má k tomu dostatek času, protože vlaku, uvězněnému sněhovou kalamitou kdesi v srbském vnitrozemí, nezbývá než trpělivě čekat na vysvobození ze závějí. A zatím se tedy slavný belgický detektiv pokouší vypátrat, kdo je pachatelem neobvyklé vraždy amerického obchodníka a jaký byl její motiv. (oficiální text distributora)

(více)

Recenze (207)

Zíza 

všechny recenze uživatele (k tomuto seriálu)

Poirota tu lze vidět jako zlomeného člověka. ČLOVĚKA. Pořád mu fungují šedé buňky mozkové, ale jeho neotřesná víra, se kterou soudil všechny zločince, byla narušena, a proto je pro mě tohle zpracování nejlepší ze všech, nemluvě o tom, že předčilo i knižní předlohu. Velmi zdařilé, nemluvě o perfektní zápletce a výbornému vyvrcholení. A samozřejmě skvělých hereckých výkonech, protože bez nich by to bylo polovičaté. I přestože Vraždu v Orient expresu znám jako své boty, koukala jsem na to pomalu s pocitem, že absolutně nevím, co se bude dít - prostě jsem si to nefalšovaně užila. ()

PhillM. 

všechny recenze uživatele (k tomuto seriálu)

Je to dobré, je to dobré, je to dobré. Na několikáté se mi dokonce podařilo nalézt ve scénáři pár vtípků (které ovšem dusí nervní hudba - mimochodem skvělá). I'd have ripped the bastard's heart out. Pardon my French. POIROT: It is indeed a French word. Temnota a ještě temnější temnota, růženec v rukou nejustaranějšího Sucheta, kterého kdy uvidíte. Zločin a trest z pera Agathy Christie, právem její nejslavnější dílo. Brilantní, i když úplně jiné, než zbytek seriálu. ()

Reklama

kamigava 

všechny recenze uživatele

Jako malému se mi Hercule Poirot nelíbil a David Suchet už vůbec ne, ale dnes jsem po letech radikálně změnil svůj názor. Suchet je podle mě ten nejlepší Poirot, který hlavně na konci filmu exceluje. Celkově se mi tahle verze líbí víc než ta ze 70. let. Krásně ukazuje Poirotovo dilema a jeho psychické rozhození nad jeho rozhodnutím. 80 %. ()

MrCreosote 

všechny recenze uživatele

Pořád jsem si říkal, že kdyby měl tenkrát Sidney Lumet v hlavní roli Davida Sucheta a stejně silně napsaný závěr jako tady, mohlo se jednat o pětihvězdičkovou detektivku. Takhle nám zůstaly dvě velmi dobré verze, kdy ale každé něco chybí (té nové víc peněz a charismatičtější herci, té starší zase skvělý hlavní hrdina a silnější katarze). ()

Landauer 

všechny recenze uživatele

Zatím nejlepší a nejtemnější Poirot, kterého jsem kdy viděl. Skutečně se producenti mohli trochu pochlapit a pustit tenhle vynikající film do kin. Zasloužil by si to a já bych na něj stoprocentně šel. Už jen ten dramatický začátek! Ani u Dobyvatelů ztracené archy jsem nebyl tak rychle vtažen do filmu! Ze všeho nejvíc se mi líbilo, že tvůrci správně předpokládali notorickou známost díla a tedy i pointy, takže tu ani tak nejde o totožnost vraha, ale o to, jak se slavný detektiv vypořádá s problémem viny a spravedlnosti, který se mu zde postavil do cesty. Je jasné, že to otřese s jeho vnímáním světa. V tomhle místě také Vražda v Orient expresu nabírá nejvyšší obrátky. ()

Galerie (14)

Zajímavosti (5)

  • Zápletku příběhu autorce poskytla autentická kriminální událost té doby, a to únos a vražda ani ne dvouletého syna amerického pilota Charlese Lidbergha, hrdiny prvního sólového přeletu přes Atlantik. (annes)
  • Ve filmu říká v 51. minutě pan Bouc (Serge Hazanavicius), že kněžna Dragomiroff (Eileen Atkins) se pohybuje uličkou vlaku jako bitevní loď Bismarck. To je ale nesmysl, protože román vyšel poprvé 1. 1. 1934, zatímco loď Bismarck byla objednána až 16. 11. 1935 a uvedena do služby 24. 8. 1940. Není tedy možné, aby se Poirot (David Suchet) bavil v Orient expresu o Bismarcku, který ještě nebyl ani objednán. (pjotri)
  • Námět knižní předlohy se zrodil v roce 1931 během návratu Agathy Christie z Ninive domů na Vánoce. Někteří zajímavý spolucestující se tak stali předlohou pro literární postavy. (annes)

Reklama

Reklama