Režie:
Brett RatnerScénář:
Ted TallyKamera:
Dante SpinottiHudba:
Danny ElfmanHrají:
Anthony Hopkins, Edward Norton, Ralph Fiennes, Harvey Keitel, Emily Watson, Mary-Louise Parker, Philip Seymour Hoffman, Anthony Heald, Ken Leung (více)VOD (4)
Obsahy(1)
Will Graham, agent FBI, je sice muž středního věku, a přece je již třetím rokem v penzi. Do důchodu odešel po vyšetřování série mimořádně brutálních vražd, kdy se seznámil i s doktorem Lecterem. Ten mu tehdy pomáhal. Will ovšem netušil, že mu pomáhá právě ten, po kom pátrá. Někdejší kolega Jack Crawford má nyní na krku neméně hrozivý případ. Masakr dvou rodin, vždy za úplňku. Do plného měsíce nyní zbývají tři týdny, když Jack požádá Willa o pomoc při pátrání po muži, který je s největší pravděpodobností geniálním šílencem nebo ztělesněním zla. Agent ve výslužbě musí znovu nasadit vlastní život a riskovat bezpečnost své rodiny. Jen tak má šanci Červeného draka vypátrat. (Bontonfilm)
(více)Videa (2)
Recenze (613)
Kdybych to měl srovnávat s Jehňátky, tak musím hvězdu ubrat. Když to srovnám s Hannibalem, musím hvězdu přidat. Výborná atmosféra, výborný záporák (poprvé, co jsem měl z Ralpha takový strach... :-)) a k tomu všemu Norton, kterému přejete, aby toho bastarda konečně dopadl. Co na mě ale opravdu zapůsobilo, byla Emily Watson v roli slepé... scéna, mezi ní a Ralphem u něj doma, to jen tak nezapomenu.. ()
(60%) ČERVENÝ DRAK je prequelem k filmovým počinům Mlčení Jehňátek (1991) a Hannibal (2001), takže je dějem oba filmy předchází. Co se týče mého oblíbeného Hannibala Lectora, tak zde hraje spíše druhé housle, nemá tu hlavní roli jako v Hannibalovi z r.2001, ale nevadí. V každé scéně ho určitě potěší vidět. Zde teda už není tak děsivý jako před tím, ale to jeho pravé kouzlo osobnosti naštěstí nevyprchalo. Hlavním šílencem je zde někdo jiný, hraje ho Ralph Fiennes (kterého mám především v oblibě jako Voldemorta z H.Pottera nebo šéfa M z posledních 2 Bondovek). Musím uznat, že mě zde postava Fiennese bavila, ale potenciál k jeho charakteru a nějakého hlubšího poznání zde byl dost nevyužitý. Hlavním vyšetřovatelem a hrdinou snímku je Edwart Norton, který zde určitě sehrál slušný výkon, ale nic, na co bych dlouho vzpomínal. Celkově má tento počin jinou atmosféru než bývá u ságy Lectora zvykem. Rozhodně to má nádech poutavého thrilleru, kterému jistě dopomáhá solidní soundtrack od Dannyho Elfmana, ale to je asi tak celé. Nějaká ta brutalita atd – to je zde umírněno na minimum. Což by nevadilo, ale samotně viděné vraždy tu moc nejsou. Chvílemi je to dost zdlouhavé a finále mě už tolik nepohltilo. Stejně tak celá ta dějová linie se slepou ženou je podle mě zbytečná. Výrazné zápory zde nejsou, jen bych z toho žádnou pecku, kterou bych mohl vidět opakovaně, nedělal. Na 1 shlédnutí je to ideální, nic víc. S přehledem nejslabší Hannibalův film. ()
5 / 10 Moje hodnotenie počas sledovania filmu sa pohybovalo v uzavretom intervale < 2,4 > a výsledné hodnotenie je tak skôr zlatou strednou cestou, než skutočným odrazom kvalít filmu - pretože jedine herecké výkony takmer všetkých zúčastnených, no najmä Hopkinsa, Nortona a Fiennesa, si udržovali vysokú úroveň počas celého filmu. Všetko ostatné, cez réžiu až po scenár, kolíše medzi podpriemernosťou a nadpriemernosťou a konečný dojem je potom taký, aký vidíte - nijaký. PS: S odstupom času si nie som celkom istý ani tými troma *, pretože keď sa nad tým tak zamyslíte, celý dej filmu točiaci sa okolo Fiennesa a jeho premeny nakoniec vyšumí úplne na prázdno - rovnako ako fakt, prečo si za obete vyberal práve tie rodiny, prečo bol práve ten 'vyvolený'... ()
A podívejme se, ona je z toho docela příjemná trilogie a téma je pořád aktuální. Obloukem se vracíme do nejoblíbenějšího období, kdy pan doktor úřadoval za plexisklem a celý příběh s ním procházíme jenom pro to, abychom se dočkali kouzelné tečky na téma agentka čeká. Ale málo platné, ačkoli je Clarice jakoby všudypřítomná, skutečnost, že jí má nahradit celá slovutná trojice v podání Nortona, Fiennese a Keitela, jednoduše nestačí. Takže se dostávám ke stejnému paradoxu jako v Jehňátku, kdy scény Hopkinse byly zatraceně dobré, ale bylo jich málo. A tady byla navíc jen ta milá slepá slečna a upřímná scénka z badatelny. (A samozřejmě to nevypadá jako retro, ale o to tu vážně nejde.) ()
Komerce porazila klasiku. Vyždímaná látka je v mých očích skutečně napínavější a dokonce lepší než původní Mlčení jehňátek. Sugestivní thriller s fantasticky depresivní atmosférou a na rozdíl od předešlých (nadcházejících) dílů i se sympatickým a uvěřitelným vyšetřovatelem na úrovni nezaměnitelného Hopkinse a dokonale mrazivého vraha Fiennese. Závěrečné pomrknutí navíc přivodí chuť si okamžitě pustit Demmeho originál. Takhle se má rozšiřovat nejzákladnější podstata známého příběhu. ()
Galerie (103)
Zajímavosti (44)
- Ralph Fiennes nabral pro svou roli Francise Dolarhydea 8 kilogramů svalové hmoty. (don corleone)
- Podle Bretta Ratnera experti na digitální úpravy filmu zmenšili Ralphu Fiennesovi (Francis Dolarhyde) penis o osm centimetrů, protože byl příliš dlouhý a působil v erotickém záběru jako monstrum. Pravděpodobně šlo o vtip. Sám Ralph k natáčení té scény uvedl: „Nebyl to žádný velký problém. Nevím, proč bych měl mít na konci té erotické scény trenky, působilo by to hodně nerealisticky.“ (Eldrick)
- Brett Ratner chtěl, aby se ve filmu jako taxikář objevil Michael Mann, režisér filmu Červený drak (1986), který byl první adaptací stejnojmenného románu. (don corleone)
Reklama