Režie:
Patrik HartlScénář:
Patrik HartlKamera:
Tomáš SyselHudba:
Marek DoubravaHrají:
Martin Pechlát, David Švehlík, Hynek Čermák, Martin Hofmann, Jana Kolesárová, Zuzana Norisová, Kristýna Boková, Petra Polnišová, Daniela Kolářová (více)Obsahy(1)
V příběhu Prvoka, Šampóna, Tečky a Karla si čtyři kamarádi ve středním věku přiznají, že nežijí tak, jak si představovali. A rozhodnou se vyřešit svou krizi provokativní hrou a plněním odvážných úkolů. Jak čtyřicátník zjistí, jestli je opravdovej chlap? Jak zabrání korozi svých ideálů, rozplynutí snů a scvrkávání varlat? Prvok, Šampón, Tečka a Karel se pokusí najít v sobě odvahu udělat pořádnou kravinu jako zamlada. Nebo aspoň odvahu za všech okolností říkat to, co si opravdu myslí. Kdo splní úkol, není sráč… (Bontonfilm)
(více)Videa (3)
Recenze (641)
Patrik Hartl očividně není jen talentovaný pisálek a člověk který se rád směje, ale i schopný režisér. Filmový přepis jeho vlastního bestselleru 'Prvok, Šampon, Tečka a Karel' je na první pohled taková ta klasická česká komedie o krizi středního věku, která jede dle předem danýho schématu, má lacinou dramaturgii (byť rozpočet přesáhl neuvěřitelnejch 40 melounů), a je záměrně určena pro specifickou diváckou cílovku. Samozřejmě, i tenhle snímek je jeden velkej stereotyp – jenže od těch nevkusnejch tuzemskejch braků se odlišuje tím, jak důvtipně využívá scenáristický berličky, příběhová klišé, epizodické vypravování, a motiv existenciální frustrace mužského pohlaví. K současným výplodům český kinematografie jsem mnohdy shovívavější, ale tady to ani kupodivu není potřeba, protože 'Prvok, Šampon, Tečka a Karel' naprosto neironicky má kvality plnohodnotný dramedie – za což v dobrým slova smyslu mohou i výkony sympatickýho ústředního kvarteta – a já jsem za to jedině rád, přestože jsem to za žádnou cenu nečekal. Skvělá oddechovka. Sledování v kolektivu výhodou. ()
Čím jsem starší, tím mě tyhle rádoby rychlokvašky dojímají víc a víc. Jasně, neni to žádné přelomové dílo české kinematografie, ale za posledních x let jsem neviděl nic lepšího. Naprosto brilantní chemie všech zúčastněných, spousta mini cameo rolí celé plejády českých herců a hereček a vůbec celé je to tak zasraně feeeling pozitivní i přes všechna ta negativa, která se tam objeví. Opticky spíše slabší čtyři hvězdy, ale vzhledem k dnešnímu rozpoložení jsem film subjektivně nadhodnotil, a to výrazně. Díky! A dnes bez obligátních procent, protože by to pro zbytek mých recenzí prostě nebylo fér. ()
Jako chlap kolem pětačtyřicítky jsem zřejmě měl být cílovka. No, spíš mě to minulo. Film je zručně natočený a herecký kvartet v hlavních rolích je výborný. Jen ta historka, kterou nám pánové sehráli, vlastně není žádná sláva. Spíš je to jen další varianta běžné vztahové komedie pro ženy (které tu jsou ovšem zobrazeny snad ještě o řád stereotypněji). Na dvě hodiny mě to zabavilo, ale vracet se k tomu nemám důvod. ()
Krize středního věku čytřikrát jinak. Je to vtipné, hořké, smutné i dojímající a ani v jednom z těchto aspektů film nepůsobí lacině. Kolikrát mi až zatrnulo, jak to Hartl trefil. K výborné režii se přidalo i skvostné obsazení a vedle ústřední čtveřice překvapí, kolik známých tváří se tu vlastně jen mihne. Pro mě tohle patří do TOP 10 porevoluční domácí tvorby. 100% ()
Českým filmům a zejména komediím se v posledních letech opravdu nedaří. Tohle se naštěstí povedlo a jednalo se o super podívanou! Určitě bych ocenil, kdyby dílo obsahovalo více výzev, z nichž zejména ta svlíkací tvořila zlatý hřeb celého sledování a pak také rozhodně mohem více té komedie. Takhle to bylo spíš drama několika mužů kolem čtyřicítky s občasnými vtípky, které tomu na vážnosti mnoho neubíraly. Tím pádem film nemůže konkurovat mým oblíbeným filmům které se dají znovu pustit prakticky kdykoli. Filmy jako například Účastníci Zájezdu, Pelíšky, či dokonce Rafťáci. Netvrdím tím však, že je takové provedení méně kvalitní. Pouze, dokud si stále pamatujete důležité části, tak stačí vidět pouze jednou. PS: V průběhu filmu potěšilo vidět snad všechny známé české a slovenské herce rozprášené v různých mini rolích. 72% ()
Reklama