Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Pojďme se znovu zaposlouchat do nesmrtelných písniček jako „Šššš, Pátá, Včera neděle byla, Náhrobní kámen, Hvězda na vrbě, Stín katedrál, Já budu chodit po špičkách, Řekni, kde ty kytky jsou, Mně se líbí Bob, Oliver Twist…“ v úspěšném retromuzikálu Zdeňka Zelenky a Filipa Renče. Přenesme se zpět do času prosluněného léta roku 1968, kdy ještě všechno dýchá novou nadějí a hrozbu sovětské okupace si nikdo nedokáže představit ani v tom nejčernějším snu. Tři půvabné dívky – Tereza (Z. Norisová), Bugyna (B. Stanková) a Julča (A. Veselá) – z malebného pohraničního městečka se chystají k maturitním zkouškám, tři spolužáci – Olda (M. Kubačák), Tuřín (O. Šípek) a Drmola (P. Burian) – jim neobratně nadbíhají a tři záhadní cizinci – Šimon (J. Révai), Bob (J. Nosek) a Eman (Ľ. Kostelný) právě vystupují z vlaku, aby rozvlnili ospalou hladinu místních poměrů a očekávané obrátili v nečekané. Tak začíná příběh velké lásky, plný tance, splněných i nesplněných nadějí, a především melodií, které nelze snadno vymazat z paměti… (Česká televize)

(více)

Videa (1)

TV spot

Recenze (531)

sportovec 

všechny recenze uživatele

Spíše přeceňovaný než adekvátně hodnocený muzikál zrcadlí především fatální absenci dějinného povědomí o dnes už jasně historických šedesátých letech. Vezmeme-li vážně syžet i sporé náznaky děje, obsažené v tomto pseudorevolučním filmu, ukazují jednoznačně do roku Pražského jara - a to nezávisle na vůli svých tvůrců (míra tohoto propadu se projeví nejvýrazněji srovnáním Hřebejkovými PELÍŠKY). Písničkový mišmaš sahá od počátku do konce šedesátých let a věrohodnosti nezvádnutého díla neprospívá ani přenesení kauzy bratří Mašínů do zenitu šedesátých let, kterým je právě osmašedesátý. (Mimochodem: pokud by se v té době konaly svobodné volby - svobodné znamená v měřítcích doby - získala by v nich KSČ podle tehdejších nezávislých sociologických průzkumů kolem 65% hlasů.) Hranice v té době byly otevřené (bez nesnází, spíše s mírně udiveným ohlasem ve veřejném mínění tehdy svobodně emigroval např. Vladimír Pucholt). Doba uvolnění, prezentovaná tvůrci jako čas despocie a totality, ponechává filmu pro jeho klady minimální prostor: víření mladých těl (to je jediné, co má společné se STARCI NA CHMELU), některé herecké výkony ... a pak už jen úžas nad tím jak lze zmarnit tak atraktivní námět (za to málo je zřejmě co děkovat spoluscénáristovi Zdeňku Zelenkovi). Stručně shrnuto: příliš málo skutečných perel v neskutečně přemnožené hlušině. ()

JohnnyD 

všechny recenze uživatele

Film mal byť komediálny muzikál? Zráža ho k zemi seriózna časť filmu. Film mal byť retro-drámou? Zráža ho k zemi šialená muzikálová vizuálna stránka. Film mal byť inteligentnou komédiou? Zráža ho k zemi humor, ktorý mal osloviť najmladšiu generáciu (Kamasútra a pod.). Mix žánrov, ale na jedno pozretie to nezaškodí. A Zuzana Norisová ... ()

Reklama

Tosim 

všechny recenze uživatele

Nejdřív bych chtěl napsat, že videopklip by měl trvat tak tři, čtyři minuty. Tohle trošku přesahuje. Většinu srandovních momentů jsem měl pocit, že a) už jsem to někde viděl b) není vůbec čemu se smát. Je to totiž klasická nenáročná zábavička pro teenagery, kteří chtějí na dvě hodiny vypnout mozek. Pepa Carda vypadá jak (z) TELE a všechny charaktery jsou tak ploché! Tu druhou hvězdičku dávám za hudbu, kdy hrají jen kytary a bicí (většinou při útěku dezertérů odněkud někam) a za závěr, který opravdu ostře kontrastuje se zbytkem filmu a vypadá, jako by se režisér probudil a zpracoval to hodně vážné téma, jakým je srpen 1968, jinak, než skrz hloupoučkou story o třech drsných mládencích a jemných slečinkách, jejichž řeči o sexu jsou tak trapné, jako film sám. Jediné, na co se dalo dívat celý film, byly nožky Zuzky Norisové... ()

swamp 

všechny recenze uživatele

Tento 'písničkový retrofilm', jak napovídá obal DVD, je příjemným nahlédnutím do doby před okupací. Ukazuje přípravu tří studentek na zkoušku z dospělosti, přičemž však o svaťáku potkávají tři mládence uteklé z vojny. Filip Renč krásně barvitě zobrazil realitu, kterou nechal přirozeně prolínat se snovým prostředím. Využil přitom nejznámější hity z let 50. až 60. Vytknul bych snad jen vzhled tří hlavních představitelek, kterým má ve filmu být něco kolem 18 let, ale vypadají na 27 (cca:), a typické, ehm..'renčoviny', které snímek trochu sráží, ale co už? :) "Mně se líbí Bob.." ()

Snorlax 

všechny recenze uživatele

Použít hezké písničky, zastylizovat se do Godardova filmu Žena je žena, zkopírovat Mélièsovu scénu z Cesty na Měsíc, upatlat bezduchý příběh a doplnit hloupými dialogy a mimořádně stupidními a omšelými vtipy, tomu snad nemůžeme říkat umělecký výkon ani při té nejlepší vůli. Renč zřejmě bral hodiny u Trošky. /// Viděno v rámci Challenge Tour 2015: 30 dní se světovou kinematografií. ()

Galerie (11)

Zajímavosti (43)

  • Oholená podpaží děvčat jsou vzhledem k dobovému situování snímku do roku 1968 velmi neobvyklá. (slatkac)
  • Původní název filmu byl „Twist 68“, avšak v roce 1997 byly na trh uvedeny mobilní předplacené karty s těměř totožným názvem Twist. Filip Renč tedy vymyslel nový název Rebelové, kde ho zaujalo slovo „love“ na konci. (Muffino)

Reklama

Reklama