Reklama

Reklama

Díra

  • Španělsko El hoyo (více)
Trailer 2

VOD (1)

Obsahy(1)

Vězni v horních patrech se najedí lépe než ti dole, na které zůstanou jen zbytky. Jeden muž se snaží prosadit změnu, aby všichni měli dostatek. (Netflix)

Videa (3)

Trailer 2

Recenze (615)

JASON_X 

všechny recenze uživatele

Homo homini lupus, tak to je fakt objevení Ameriky. Každopádně mi bylo od začátku jasné, že nepůjde "jen" o nějakou sofistikovanější a intelektuálnější variaci na The Cube, ale že budou tvůrci prudit i nějakým tím humanismem a solidaritou a morálkou apod. Ovšem zaříznutí filmu závěrečným donkichotsko-komunistickým bojem za jakési Poselství, jehož smysl mi zůstal utajen, mě dost otrávilo. A to, že představitelka šílené a krvelačné Miharu, jediné postavy která mě zaujala, je v civilu jakási filipínsko-španělská popová hvězdička, mě otrávilo taky. ()

Mr.Apache 

všechny recenze uživatele

Být tam vysvětleno nebo alespoň nějak naznačeno, jakým způsobem se ti lidé (ve spánku?) přesouvají na jiná patra, dal bych o hvězdičku víc. Samozřejmě lze namítnout, že film je alegorie, takže to není podstatné. Na to však bylo ostatním aspektům života v Díře věnováno příliš mnoho pozornosti, než aby se zrovna tenhle detail dal jen tak odmávnout. ()

Reklama

honajz 

všechny recenze uživatele

S bídou dvě hvězdy za herecké výkony a kameru. Jinak je to komunistická agitka par excellence se všemi komunistickými kecy o nerovnosti člověka, nutnosti revoluce, neexistenci Boha, o těch bohatých nahoře a těch chudých dole, kteří by se kvůli kusu žvance požrali... Některé scény jsou až neskutečně doslovné (být na úplném dně, posraný život, za peníze si všechno nekoupíš...), až to připomínalo pohádku, kde jsou podobně jasně podané scény. Ale tohle má být jiný žánr. Také nemám rád filmy, kde nefunguje fiktivní svět. Nejenom, že nechápu tu existenci tolika podlaží, ale na jakém principu funguje plošina? Na magnetech? Kolik stojí energie a peněz nejenom každý den uspořádat takovou hostinu, ale do všech pater rozvádět vodu, elektřinu a ještě hlídat, jestli si někdo nenechal kousek jídla, aby se tam pustil žár, nebo mráz? Jak se řeší záchody - trubky nikde nevidět, jak a kudy tam vedou a to jsou tak odolné, že nikdy neprosakují a nechodí tam opravář? U nás v paneláku je každou chvíli problém, ale tady pohodička, vše šlape. Taky by mě zajímalo, jak každý měsíc ty lidi z několika desítek až stovek pater přesunují? Mají tam nějaký mimoběžný výtah? Mají ty cely dveře? To musí zaměstnat celý regiment lidí náhodně překládat takových 400 lidí. Tolik k fikčnímu světu. Pak by mě zajímalo, jestli za celou dobu skutečně nikoho nenapadlo tu platfomu použít jako výtah, nebo proč víc lidí nenapadlo zkusit to s lanem. Také zde není v podstatě jediná sympatická postava, což mě vždycky naštve asi ze všeho nejvíc. Jako divák chci někomu fandit, ne, že se mi všichni budou hnusit. Takže si k nim ani nevytvořím nějaký vztah. Jo, a ta holčička úplně dole přežila jak? ()

InJo 

všechny recenze uživatele

Když od toho budete čekat primárně sociální metaforu, budete zklamáni, jak moc je to povrchní, protože svou ústřední myšlenku (nespravedlivé přerozdělování kapitálu) Díra v podstatě nijak dál nerozvádí. Jako drsný a špinavý komorní psychothriller v duchu Kostky to ale funguje výborně - herci jsou působiví a režisér je dost zručný na to, aby udržel skličující a vyhrocenou atmosféru po celou dobu. A poselství o potřebě solidarity je sice divákovi vpáleno rovnou do ksichtu, ale vzhledem k tak úzkoprofilovému konceptu to snad nemůže nikomu příliš vadit. 80 % ()

Chrustyn 

všechny recenze uživatele

Španělé temné filmy umí, to už je známá věc, ale po dlouhé době se trefili do vkusu i mně. Občas řádně nechutný thriller, připomínající kultovní Kosku a zároveň kritika společnosti. Báječný a hlavně výborně zpracovaný nápad, kdy jsem se původně bál toho, že film vyloží karty na stůl v první půlhodině a pak už pojede na neutrál. Není tomu tak a film si drží překvapivě svižné tempo po celou dobu, což je podpořeno minimalistickou, ale naprosto funkční hudbou. ()

Galerie (27)

Zajímavosti (11)

  • Posledním patrem je patro s číslem 333. Toto číslo bývá označováno jako symbol či znamení, že modlitby člověka byly vyslyšeny a jeho strážní andělé jsou nablízku. (cze.Oi)
  • Film byl natočen chronologicky, protože Ivan Massagué (Goreng) musel během šestitýdenního natáčení zhubnout 12 kilo, aby ukázal své fyzické chřadnutí. (Maulincio)
  • Filmaři postavili dvě stejná patra, která si následně předělávali podle vlastních potřeb. (Yoshimitsu)

Reklama

Reklama