Reklama

Reklama

Ženy na pokraji nervového zhroucení

  • Španělsko Mujeres al borde de un ataque de nervios (více)
Trailer

Pepa a Ivan jsou milenci, ale zatímco Pepa je věrná, Ivanův milostný život je kapitola sama pro sebe... A když jednou nechá vzkaz na záznamovém zařízení, že nepřijde na večeři domů, je na těhotné Pepě, aby si zařídila nový život. Hned se do toho dá a pronajme svůj dům několika excentrickým osobám: je tu Candela, která má poměr s šítským teroristou a Lucie, bývalá Ivanova milenka, která přivede syna Carlose a jeho přítelkyni. V domě je skutečný blázinec, ke kterému přispěje i procesí policajtů dychtivých střelby, zmatkující taxikáři a pomatení opraváři. Všeobecné šílenství vyvrcholí v okamžiku, kdy Lucia přísahá, že přelétavého Ivana zabije... (INTERAMA a.s.)

(více)

Videa (1)

Trailer

Recenze (141)

dormouse 

všechny recenze uživatele

Nemůžu si pomoct, ale jak mám ráda pozdního Almodovara, jeho ranou tvorbu nemusim. Nebavila jsem, ba právě naopak. Navíc nemám ráda příběhy o ženách, které takhle vyšilují kvůli chlapům (totéž platí obráceně). Ale je zde už patrná úžasná Almodovarova barevnost, kombinace červené a zelené, která je pro něj tak charakteristická. Ale na druhou stranu je dobře, že někdo tvorbou zraje. Já znám více režisérů, kteří od svého vrcholu již jen klesají. ()

Rozjimatel 

všechny recenze uživatele

"That lady is dangerous." "No lady's dangerous if you know how to handle her."     Pedro Almodóvar je režisérom, ktorý dokáže vytvoriť umenie aj z takého prízemného žánru, akým je telenovela. Stačí mu namiešať ten jeho typický strelený humor ("Hello. I'm the mother of the notorious Crossroads Killer. When my son comes home after one of his famous crimes, his clothes are just filthy."), nejakú tú kriminálnu zápletku a spolu s výbornými hercami, hudbou a jeho výnimočným citom pre obrazové kompozície je potom výsledok zaručený. A takým je aj tento jeho prelomový film, zaradený medzi 1001 filmov, ktoré musíte vidieť, než umriete. Príbeh sa odohráva v takom dosť bizarnom svete, v ktorom ako zvyčajne vystupujú do popredia predovšetkým ženské postavy. Tou hlavnou je žena v strednom veku Pepa (výborná Carmen Maura), ktorá, ako taká hrdinka románu od Agatha Christie, pátra na vlastnú päsť po stratenom milencovi. Okrem nej je potom ten svet zaplnený všelijakými bizarnými postavami a postavičkami (dať dokopy do jedného páru Antonia Banderasa a Rossy de Palma, to chce poriadnu dávku zlomyseľnosti), medzi ktorými vládne taxikár s rozšírenými službami.     "I was a virgin this morning, but I don't think I am now." "Don't tell me one of these jerks..." "No. It was in my dream!" "Great! Actually, you've lost that hard look that virgins have. Virgins are awful." ()

Reklama

Sawy 

všechny recenze uživatele

Telenovela napsaná jako crazy komedie přesně podle Almodóvarova stylu.Ženy jsou z těch jeho mnou viděných parodií na červenou knihovnu nejméně rafinované,ale zato jasně nejzábavnější.Opět se pohybují na samé hranici kýče (ovšem i ten se pod Pedrovým vedením může snadno změnit ve tvůrčí záměr),esteticky je každá scéna vypiplaná do posledního barevného kontrastu.Mužské postavy jsou samozřejmě výrazně redukovány,s čestnou výjimkou rozkošného Banderase,hybnou silou jsou zde ženy.A v jejich čele stojí znovu extrémně nosná hlavní hrdinka,další trademark španělského režiséra.A nutno říci,že Carmen Maura je naprosto fenomenální! Do světa Almodóvarových filmů nikdy není lehké proniknout,ale zatím pokaždé se mi to nakonec podařilo a ani Ženy na pokraji nervového zhroucení (jednou jsem to zkrátka musel napsat celé) nejsou výjimkou. 80 % ()

standsiller 

všechny recenze uživatele

Filmy Almodóvara zostávajú pre mňa záhadou. Existujú totiž dva póly akými sa na jeho tvorbu pozerám, buď mi film pripadá nemastný - neslaný, bez kúska vtipu s vedomím, že asi by som sa mal smiať. Na strane druhej sú diela, kde súhra okolností navodzuje smiech automaticky . Humor aj vkus sa síce veľmi rôznia, ale je naozaj zvláštne, že u jedného režiséra nefunguje rovnaký zmysel pre humor. ()

Everyone 

všechny recenze uživatele

Komplikovaný jako život sám, ale reálná komplikovanost se zdá být pro Almodóvara asi dosti nudná, tak si vymyslet teatrální taškařici, kde se všichni na pozadí nepravděpodobné sítě epizod chovají příšerně afektovaně a všední šeď je díky temperamentnímu jednání protivnější něž kdy jindy. Strojená absurdnost nebyla nikdy trapnější. Po skončení jsem nabyl dojmu, že od roku 1988 existuje zákon zachování nervového zhroucení, protože po zhlédnutí jsem byl na pokraji nervového zhroucení já. ()

Galerie (52)

Reklama

Reklama