Reklama

Reklama

VOD (1)

Woody Allen v roli vrchního a taky trochu bookmakera, který poskytuje krytí scenáristům, jež se v době mccarthismu ocitli na černé listině. "Pokrývač" se stane slavným, upoutá však na sebe pozornost komise protikomunistických vyšetřovatelů. Tato uznávaná komedie se zabývá závažným tématem, které nejen v Američanech vyvolává nepříjemné vzpomínky, honem na komunistické čarodějnice, jenž se v USA odehrával v 50. letech. Woody Allen hraje Howarda Prince, který pracuje na částečný úvazek jako pokladní v restauraci a také jako bookmaker. Jinak je to ovšem stoprocentní smolař. Přítel ho požádá, jestli může své televizní scénáře podepsat Howardovým jménem, protože se ocitl na černé listině. Netrvá dlouho a Howard prokazuje tutéž laskavost i jiným spisovatelům. Stane se celebritou a v televizi ho obdivují jako nadějného mladého autora. Jenže když se na černé listině ocitne i populární komik Hecky Brown a jeho kariéra je ohrožena, souhlasí s tím, že bude Howarda sledovat. Ten je následně předvolán před vyšetřovací výbor a jeho výpověď má nečekaně dramatické následky. (Cinemax)

(více)

Videa (1)

Trailer 1

Recenze (45)

sud 

všechny recenze uživatele

Woody Allen se do své role vžil natolik, že jsem několikrát zapochyboval, zda není skutečným scénáristou a Walter Bernstein pouze jeho "překrývačem" :-). Avšak, soudě dle závěrečných titulků, měli tvůrci s tématem bohaté zkušenosti. Inteligentní tragikomedie, při které občas solidně mrazí - našinci totiž toto téma není cizí (pouze v opačném ranku). 75%. ()

Matty 

všechny recenze uživatele

Koketování se závažným tématem nemusí dopadnout nejlépe, pokud k němu budete přistupovat příliš ledabyle. To však neznamená, že na motivy neradostných událostí nelze natočit komedii, Na černé listině je toho ostatně důkazem. Woody Allen zde překvapivě ne v režie své, nýbrž Martina Ritta, ztvárnil zprostředkovatele pro tři „zakázané“ autory, z toho také pramení hlavní zdroj humoru – člověk, který nemá o psaní ani šajnu se prezentuje výtečnými scénáři. Ale kdokoliv příliš úspěšný začal být v Americe za vlády McCarthyho brzy podezřelým a s tím film ukazuje svou druhou, vážnější tvář, na které nejvíce zamrzí, že nejde více do hloubky. Vtipná podívaná nesoucí sdělení velkého významu, navíc s roztomilým Allenovým hereckým lemplovstím, je pro mě tak jako tak dostatečně silným argumentem. Nemluvě o závěrečných titulcích informujících o roku zařazení toho kterého tvůrce filmu na černou listinu – trpce úsměvné a dojemné současně. 75% ()

Reklama

mat.ilda 

všechny recenze uživatele

Válka je určitě lepší za studena, její nepsaná pravidla se dají snadněji obcházet, dopad na obyvatelstvo není tak fatální, plyne z ní více absurdních situací k hořkému pousmání a jak vidno, rozšiřuje i pracovní příležitosti... Zajímavý byl hodně podobný postup znepřátelených stran v boji proti vlastním občanům - způsob nátlaku a záludnost metod, vedoucích k nedobrovolné spolupráci - jako by se domluvily, jen reakce obětí se lišily, zatímco Američané se prohladověli k sebevraždám, našinec se samovzdělával u přikládání v kotelnách a čekal, až se to přežene. A právě v takové době se pohybuje náš malý hrdina, Woody Allen ♥, který si přilepšuje dobrými skutky pro scénáristy s levicovým škraloupem, čímž poučuje i baví zároveň a dokonce si najde čas i na lásku... Není to úplně ten Woody, jako ve svých filmech, ale jsem si jistá, že některé vlastní nápady do scénáře protlačil, za všechny: "Jde ti jen o úspěch!"... "To mi snad má jít o neúspěch?", nebo "Stačí jen jeden, co řekne NE!"... "A co mám dělat?"... "No být ten jeden!" :-) ()

Javert 

všechny recenze uživatele

McCarthismus zachycený odlehčeně a prokládaný typicky allenovským pohledem na věc. Walter Bernstein ve scénáři promítl své vlastní zážitky z let padesátých, kdy on sám byl postižen "honem na komunisty" a napsal roli na tělo přímo Woodymu a proto se není co divit, že film vypadá skutečně jako kdyby byl celý (od atmosféry až po výběr hudby) vytvořen tímto zřejmě nejznámějším neurotikem. ()

nascendi 

všechny recenze uživatele

Pozerateľný film o tom, že obe superveľmoci prikladali zaisteniu svojej bezpečnosti veľký význam, neľutujúc prostriedky, ani obete. Dokonca aj metódy boli podobné a tí bezpečnostní pracovníci, akoby našim eštebákom z oka vypadli. Martin Ritt sa v mojej pamäti spája s výbornými filmami Hud a Hombre, Zero Mostel je výrazným a zapamätateľným typom herca, len nechápem, prečo obsadili Woodyho Allena. Rád by som tomuto filmu dal viac hviezdičiek, ale to by Woody mohol byť iba na titulkoch. ()

Galerie (18)

Reklama

Reklama