Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Indiánský policista John Russell cestuje dostavníkem a při tom narazí na nečekané problémy. Kvůli svému původu se stává terčem posměchu a pohrdání ostatních cestujících. Jenže nikdo z nich zatím netuší, jaký obrat jejich cesta vezme. Brzy dojde k přepadení dostavníku bandity. A jediný, kdo si s nimi může poradit, je právě John… Hombre, vlastním jménem John Russell, je muž, kterého jako chlapce unesli Apači. Přestože se ho později ujal pan Russell, který ho vzal do svého domu a vychoval, mladík později opět utekl k Indiánům. Právě když čeká na stádo divokých koní, přijde k němu Billy Lee, kterého posílá Mendez. Chce s Johnem o čemsi mluvit. Když se John dostaví, dozví se, že jeho práce s koňmi už není třeba, protože dostavníky mezitím nahradily vlaky. Mendez mu ale zároveň oznamuje, že jeho adoptivní otec zemřel a odkázal mu malý penzion. Ten by měl Hombre nyní převzít… Když John dojede na místo, zjistí, že penzion vede žena jménem Jessie Brownová. Žije tu i Mendez a také Billy Lee se svou nespokojenou mladou ženou, která si manželský život rozhodně představovala jinak. Hombre hodlá dům prodat za stádo koní, Jessie tedy bude bez práce a i ostatní musí odjet. Bohatý doktor Alex Favor, který právě okradl indiány o velkou sumu peněz a chce se co nejrychleji dostat do Mexika, se svou manželkou chctějí najmout dostavník, protože vlak už ujel. S nimi mají jet i Hombre, Leeovi a Jessie, která musí začít nový život někde jinde. Na poslední chvíli se do dostavníku dostane ještě surovec a bandita Grimes – sebere lístek vojákovi, který si ho koupil před ním. Namyšlený Favor s manželkou po cestě pomlouvají indiány, a když se dozvědí, že Hombre žil s Apači, chtějí, aby jel na kozlíku s Mendezem, a nikoli s nimi uvnitř dostavníku. Cestou dojde k přepadení: Grimesovi kumpáni, z nichž jeden je šerif Frank, bývalý milenec Jessie, se chtějí zmocnit Favorových peněz. Jediný, kdo se zmůže na účinnou obranu, je právě Hombre. V přestřelce zabije Franka a druhého lupiče, zatímco Grimes bere Favorovu manželku jako rukojmí a odjíždí. Je jasné, že se vrátí s posilou a bude se opět snažit získat peníze. Ty si mezitím vzal Hombre, který je hodlá vrátit svým přátelům indiánům. Starý doktor Favor se pokusí zmocnit zbraně a vzít si ukradené peníze zpět, Hombre mu to ale překazí. Pak ho zanechá samotného uprostřed pouště… (TV Prima)

(více)

Videa (1)

Trailer

Recenze (242)

JitkaCardova 

všechny recenze uživatele

Morální bajka o lidskosti (jak se chová člověk, hombre, obklopen lidskými hyenami všeho druhu) v přitažlivém kabátě, stručná, přehledná, nekompromisní, úsečná, výstižná. Není to plnokrevný western, jen jeden mikropříběh, epizodka z té doby, místo nedělního kázání, a pěkně natočený film. Některé detaily a momenty v zápletce (zvláště to skomírání nebožačky přivázané pár hodin na slunci a její poničená fazónka mě zvedaly ze židle) jsou přitažené za vlasy, ale tak už to zkrátka u bajek, podobenství a kázání zhusta bývá a dá se na to přistoupit. ()

Willy Kufalt 

všechny recenze uživatele

Předchozí dva filmy Martina Ritta s Paulem Newmanem Hud a Zneuctění, které jsou taky uváděny jako westerny, mě během sledování oslovily natolik, až jsem zapomněl a vůbec nevnímal, že má jít o můj nepříliš oblíbený žánr. V případě filmu Hombre se mi to už tak úplně nepovedlo a dostával jsem z valné části spíše tradiční western, který mě spočátku ne a ne pořádně zaujmout. Naštěstí od scény s čekaním na dostavník, ve které se výborným způsobem rýsuje první větší konflikt, se film výrazně zlepšil, bavil mě road-movie prvek s rozsáhlým putováním krajinou i Newmanův ledově chladný, často mlčenlivý hrdina. Zaujaly i dialogy rýsující postupně dilema zemřít jako hrdina vs. padnout jako zrádce a hodně mě překvapil nečekaný závěr, pro klasický americký western takřka nevídaný. A když si připočtu ke kladům velmi zdařilý původní český dabing, se kterým jsem měl čest film vidět, na 4 hvězdičky to určitě postačí, byť mezi filmy vzešlé z tandemu režie Ritt–hlavní role Newman mám za sebe minimálně dva silnější favority. [70%] ()

Reklama

Cimr 

všechny recenze uživatele

,,Hej, Hombre!" Když se objevila hned v prvním záběru špinavá vlasatá hlava Paula Newmana, spíš komická než cokoli jiného, tušil jsem, že se mi tenhle western úplně zamlouvat nebude. A taky že ne. Příběh se klopotně kodrcá (většina filmu je jakási plytká road-movie) k závěru, který je sice výborný, ale nedokáže změnit můj názor na tu hodinu a půl nudy, co mu předcházela. ()

CheGuevara 

všechny recenze uživatele

Netypický psychologicko-realistický western, který je v podstatě kritikou falešné morálky a zejména stavu (a to i dnešní) xenofobní společnosti. Jeho morální apel a působivost je stejně sugestivní jako pod kůži se zarývající atmosféra pekelné výhně divokého západu. Onen (a)morální (anti)hrdina je nádhernou ukázkou síly lidského cynismu a nezájmu. Přesto všechno v podání Paula Newmana, si ho nelze nezamilovat. Žádná z postav tam není nějak šablonovitá a účelová. Vše působí přirozeně a konzistentně. Ani by nevadilo, kdyby byl film o několik desítek minut delší. Postava Johna Russela si nezasloužila jenom 111 minut. Každopádně se jedná o jeden nejkvalitnějších amerických westernů. ()

MarekT 

všechny recenze uživatele

Hej, hombre, moc velkou díru jsi do mě neudělal... Po excelentním výkonu Paula Newmana v Lukovi jsem měl touhu se podívat na další obdobný chlapský film s ním a volba padla právě na tento známý snímek. Bohužel, nemám z něj dobré pocity. Newman svůj herecký part opět nezkazil, ovšem to je tak asi všechno pozitivní na mém zážitku. Děj se táhne hlemýždím tempem - než se dostaneme k něčemu podstatnému, uplyne klidně i deset minut, záruku na tom má především ne zrovna povedený scénář, který obsahuje více vaty, než by měl, navíc jen těžko odpustím slepé uličky - jak už správně podotkl uživatel tron, důležité je zmínit třeba nahození problémů mladého manželského páru, které, stejně jako některé další drobnosti, nemají v dalším průběhu místo. Také si myslím, že by zde neuškodila kratší stopáž, pak by třeba i některé přestřelky měly větší údernost (třeba ta v závěru). V konečném účtování připisuji tomuto westernu tři hvězdičky - přičemž aspoň na jedné má zásluhu právě Newman, myslím si, že nebýt jeho zdejšího účinkování, na tento film by se metelesku blesku zapomnělo - upřímně řečeno, bylo by to oprávněné. ()

Galerie (77)

Zajímavosti (6)

  • Puška Johna (Paula Newman) z roku 1873 Winchester nemá výškové hledí, takže je mimořádně náročné střílet přesně, zejména na delší vzdálenosti. (sator)
  • Natáčení kolidovalo s termínem předávání Cen Akademie. Martin Balsam (představitel Mendeze) byl tehdy zrovna nominován na Oscara pro “nejlepšího herce ve vedlejší roli“ za film Tisíc klaunů (1965), ale neměl povolení natáčení opustit. Potají zmizel, aby se mohl ceremonie zúčastnit. Oscara získal. (džanik)
  • Autorem fotografie ze závěrečných titulků - pochází z roku 1886 - je Camillus Fly, slavný fotograf z legendárního arizonského města Tombstone. Bílý chlapec na ní je Jimmy (Santiago) McKinn, kterého v roce 1885 chytili Apači. Podobně jako Paul Newman ve filmu se i McKinn zcela přizpůsobil životu v kmeni - “zachráněn“ byl proti své vůli během Geronimovy kapitulace v roce 1886. (džanik)

Reklama

Reklama