Reklama

Reklama

V moderním westernu hraje Paul Newman Huda Bannona, nelítostného mladého farmáře z Texasu, který zničí všechno, na co sáhne, a každého, s kým přijde do styku. Napjaté vztahy mezi ním a jeho přísným, zásadovým otcem vyústí v hořký konflikt... Hud Bannon (Paul Newman) je mladý texaský farmář, který žije se svým otcem Homerem (Melvyn Douglas), ošetřovatelem dobytka, a synovcem Lonem. Hud je nemorální, bezcitný muž. Jeho otec, který dává Hudovi za vinu smrt svého druhého syna, se snaží Lonovi vštípit základy slušnosti a odpovědnosti za druhé, Lon je však oddaný Hudovi a svému dědovi není příliš ochotný naslouchat. Když jedna z Bannonových starších krav onemocní kulhavkou a slintavkou, Hud chce mermomocí prodat celé stádo dřív, než to zjistí vládní inspektoři. Ale Homer místo toho nařídí stádo porazit (jde o nejtrýznivější sekvenci z celého filmu), čímž mezi sebe a Huda vrazí ještě větší klín. Nakonec Hud překročí všechny meze, když se pokusí znásilnit Almu (Patricia Nealová), jadrnou, ale dobrosrdečnou hospodyni. (Cinemax)

(více)

Recenze (89)

MikO_NR_1909 

všechny recenze uživatele

Aj keď čiernobiela, ale zaujímavo vystavaná moderná rančerská dráma. Antagonizmus postáv udržiava tempo a napätie v neustálom nesúlade. Hud je niečo ako čertovská postava, fyzická prítomnosť popri jeho zištnosti a cynickosti je toxická. Všetky štyri hlavné postavy majú odlišný pohľad na svet, ale nemožno povedať, že by žiadna z nich nemala ten "správny". Niekedy situácie a okolnosti v živote nie sú také priezračné a rozhodné ako z nejakej jasne rozformulovanej poučky. ()

kaylin 

všechny recenze uživatele

Výborný modernější western, který ukazuje, jak to také může dopadnout, když je člověk neoblomný, když si za každou cenu musí stát za svým a nepustí si nikoho k tělu. Herecky je to skutečně naprosto vytříbené, což jen dokazují nominace téměř všech herců, kteří se zde objevují ve výrazných rolích. Western jde různě a i tohle je cesta. ()

Reklama

Slasher 

všechny recenze uživatele

Neveselý rodinný southern drama, v ústřední roli je pro Hollywood nezvykle záporná postava. Newman jako syn, co se nepodařil, sobec bez zásad a bez respektu. Bavilo mě čekat, zda se ve finále pochlapí a nebo prokáže jen jako sráč. Důležitý kontext na pozadí: konec rančerský romance, přichází čas mechanizace a velkých ropných peněz. "It is effective in drawing a stark contrast between rudderless Hud and his principled father; where the west was and where it is going." (Cine-file) ♪♫ ()

nascendi 

všechny recenze uživatele

Prečítal som si zopár komentárov a bol som prekvapený vyjadrenými pocitmi sklamania. Hud, rovnako ako Hombre, považujem za vynikajúci, aj keď pomerne málo známy film. Námetom mi trochu pripomenul Kazanov Na východ od raja. Výnimočne ma v ňom zaujala viac Patricia Neal, než obľúbený a v úlohe záporného hrdinu často nevidený Paul Newman. Stačilo len trochu ubrať z tých deklamovaných múdrostí a pridať na vierohodnosti postavy Lonnieho a bolo by to odo mňa jasných päť hviezdičiek. ()

ClintEastwood 

všechny recenze uživatele

Další z perfektních rolí Paula Newmana a další z mnoha rebelujících postav, které ztělesňoval prakticky po celou dobu své herecké kariéry. Hud je nádherně natočený, westernově laděný příběh, z 60. let minulého století. Děj filmu, který se odehrává na ranči, není příliš optimistický, protože se v něm řeší například pokus o znásilnění, rodinné problémy či epidemie, která postihla stádo krav. Tradičně bravurní Newman zde září jako obvykle. Chvíli to sice trvá, než Huda a jeho chování divák alespoň trochu pochopí a přijme, avšak pokud tento černobílý kousek zhlédnete, tak je jisté, že na tuhle postavu jen tak nezapomenete. Jedna z nejkontroverznějších kreací velkého Paula a skutečně podařený snímek, který má styl a šmrnc. ()

Galerie (38)

Zajímavosti (21)

  • Postava Patricie Neal, hospodyně Alma, má ve filmu celkem malý prostor. Proto ji Asociace zahraničních novinářů v Hollywoodu na 21. ročníku Zlatých glóbů navrhla na nejlepší vedlejší herečku. Za tu samou roli získala Neal Oscara, avšak za hlavní ženský výkon. Různí kritici zastávali názor, že herečka si cenu vysloužila nikoliv za svůj výkon, nýbrž za soucit. Patricia Neal prodělala totiž několik životních traumat. Největší z nich byla smrt dcery, která zemřela na spalničky. Když 13. dubna 1964 vyhlašoval Gregory Peck nejlepší herečku, vítězka Patricia Neal na 36. udílení cen nebyla. Tou dobou čekala čtvrté dítě a byla doma. Cenu za ni převzala herečka Annabella. (SeanBean)

Reklama

Reklama