Reklama

Reklama

Vyšinutý

  • USA Unhinged (více)
Trailer 4

Obsahy(1)

Tento aktuální psychologický thriller zkoumá křehkou rovnováhu současné společnosti a dovádí agresi za volantem, se kterou jsme se už všichni setkali, k naprosto nepředvídatelnému a děsivému vyústění. Rachel (Caren Pistorius) jede pozdě do práce a na semaforu se dostane do ostré hádky s jiným řidičem (Russell Crowe), který má ze svého dosavadního života pocit bezmoci a připadá si všemi přehlížený. Rachel a všichni, které má ráda, se brzy stanou terčem muže, který si umane, že na tomto světě po sobě zanechá ještě poslední stopu tím, že Rachel udělí řadu vražedných lekcí. Následuje nebezpečná hra kočky s myší, která dokazuje, že si nikdy nemůžete být jisti, že ve vaší blízkosti není někdo na samé hranici vyšinutí. (Vertical Entertainment)

(více)

Videa (9)

Trailer 4

Recenze (353)

ScarPoul 

všechny recenze uživatele

Pamätám si, ako som si pri Voľnom páde kopec krát povedal " fuck yeah". Tu som ku koncu neustále premýšľal nad slovíčkom" really?" Unhinged sa môže pochváliť obstojnými 40 minútami. To mu dám bez mrknutia oka. Hoci to nie je žánrovo invenčné, je to natočené svižne a pútavo. A keby si to toto tempo udržalo - hlavne bez tých logických dier, ktoré rád nazývam( túžba zachrániť postavy), mohlo to byť o poznanie lepšie. Problém je že sa pozeráme na celý príbeh z pohľadu hrdinky a nie psychopata. A keďže sa tvorcovia neunúvali rozoberať do detailov motivácie, pôsobí ku koncu práve on veľmi smiešne a nepravdepodobne. Ako niekto, kto sa potrebuje skôr vyspať. Finále je len zmes kecov a hlúpostí, ktoré aj tú priemernosť podkopávajú o triedu nižšie. Jedno obrovské WTF patrí Russellovi. Chlape, čo sa to s tebou stalo? A zároveň tá slabá tretia hviezda za scénu v reštaurácií. Tá je naozaj super a kvôli nej som dúfal, že to pôjde iným smerom, ako to nakoniec išlo. ()

Othello 

všechny recenze uživatele

Sakryš, všechny vtipy na tlustýho Crowa jsou již rozebraný. Co se samotného filmu týče, tak je to rozsypaná kompilace témat točících se kolem chování za volantem, problémů spojených s komunikačními technologiemi, obligátního překlopení oběti v lovce či proměňující se doby, která nechává některé lidi za sebou. Je to všechno ale hrozně povrchní, protože mnohdy jsou postavy filmem trestány nesmyslně (žena, co si maluje v autě oči fatální nehodě stejně zabránit nemohla), o pozadí antagonisty, který se snaží chvíli zaujmout pozornost jako novodobý D-Fens se vlastně nic nedozvíme a celá ta linie o tom, jak jednoduše můžeme být vysledováni skrze komunikační zařízení padá k zemi s tím, jak nikdo není schopný po celou dobu jeho killing-spree vystopovat záporáka, který se ani nijak nesnaží nebýt vypátrán. Jako bohapustý thriller to bohužel moc nefunguje taky, protože se nás film několikrát snaží přesvědčit, že John Goodman se dokáže potichu k někomu zezadu připlížit, nikdo v koloně si nevšimne, když do jiného auta vedle opakovaně vráží auto další a navíc je to tak nějak nedobře sestříhaný, že místy to působí, jakoby se film na poslední chvíli zbavoval nějakýho obsahu. A automobilové honičky jsou nastříhány v dokola stejném módu A (záběr na auto hrdinky), B (záběr na hrdinku v autě), C (záběr na auto antagonisty), D (záběr na antagonistu v autě). ()

Reklama

dO_od 

všechny recenze uživatele

// Bez démonického Russella Crowea poloviční thriller, takhle ale zatraceně výživný teror v podání jednoho z nejlepších herců své generace. Jasně, v jádru je ten film pořád béčko, přesto jsem se několikrát nachytal, jak kroutím hlavou nebo rovnou zírám s otevřenou pusou na bezprostřední brutalitu a násilí, která ve filmu pravidelně probíhá. Pekelné dění navíc zdobí celková nepředvídatelnost hlavního padoucha, který by tváří v tvář například takovému Jokerovi nejspíš hodně rychle ukázal, že pomalování šašci vůbec nemají ponětí, co to znamená mít špatný den. Film tak vlastně sráží jen nevýrazná protagonistka, příliš očividná snaha diváka vodit za ručičku (celá ta Čechovova zbraň převlečená za telefon hlavní hrdinky byla TAK. EXTRÉMNĚ. ZBYTEČNÁ.) a možná až příliš rychle finále. To bych si totiž klidně dal ještě krvavější a vyhrocenější. Navíc se trochu peru s faktem, že ten film vysílá vyloženě špatné poselství - v Americe je nedostatek policistů, nábor nových trvá dlouho, doba je uspěchaná, všem může rupnout v bedně, a když někoho právem vytroubíte, tak je to vlastně špatně, protože mu tím dáváte signál, že je v pořádku vám dát lekci. Takže poučení je příště mlčet a raději šoupat nohama, protože systém vás neochrání a před problémy by se měly raději zavírat oči. Jakože what? Beru, že by se lidé k sobě měli chovat ohleduplněji, pokud chtěl ale film podtrhnout zrovna tohle, měl to asi udělat maličko jasněji. Nebýt Crowea, zůstal bych na 6/10, jeho výkon to táhne hrozně moc nahoru - nejen to, on dokonce fakt stojí za vidění. Míň jak 7/10 si tudíž tahle road rage noční můra nezaslouží. Autokino mimochodem nedoporučuju. ()

Spiker01 

všechny recenze uživatele

Kvůli faktu, že jsem se do filmu vrhl až s dvouměsíčním zpožděním, jsem byl zásadně ovlivněn tím, že nemám čekat moc a bude se jednat o přestřelenější a hůře natočenou verzi skvělého Volného pádu. Takže mě obrovsky překvapilo, že jsem se u filmu vlastně bavil celou dobu a díky tomu, jak je to nepříjemně a hekticky sestříháno, jsem vlastně ani neměl prostor se nudit. Hlavním důvodem, proč jsem se do Vyšinutého pustil (a byl jsem před tím varován), je Russell Crowe, který je u tohoto malého produkčního studia možná tak trošku omylem (spíše než prachy se mu fakt musel líbit scénář), ten je tu však ale správně maniakální a budete z něj mít respekt snad jako z nezastavitelného Terminátora (samozřejmě v kontextu toho, že do něj smolařka Caren Pistorius nevypálí tolik kulek). Hodnocení nakonec také není tak bídné, jako bývaly recenze, takže to zkuste...70% ()

kingik 

všechny recenze uživatele

Russell Crowe je jen krok od toho, aby si ho diváci začali plést s Johnem Goodmanem. Z idolu dobyvatele kalhotek všech dámských konfekcí je v současnosti vyžrané monstrum, co dámám rozbije hrubě ciferník, navrch "terminátorským" stylem zdemoluje kolonu aut a plánovanou návštěvu očního lékaře raději odloží (viz závěr filmu). Caren Pistorius má nezvratný důkaz, že tomu tak skutečně je. Stačilo jedno nevinné zatroubení na tuhle nevrlou kreaturu hovící si ve svém pickupu a následná absence omluvy udělala své. Následuje v podstatě Volný pád roku 2020 s Russellem Crowem. Ten už rozhodně v budoucnu nemůže hrát sympatické maníky, s takto permanentně nasupeným ksichtem patrně nebude hned tak obsazen do bláznivé komedie. Tahle herecká poloha mu plně vyhovuje. Sálá z něj abnormální nenávist, že mu Caren Pistorius, hezká a pomilovánihodná, nepodrží. Režisér Derrick Borte natočil svůj nejlepší film. Od počátku nasadil svižné tempo, vše se odehrává za bílého dne a razí si neúnavně cestu asfaltem, kde pot i dech titulního maniaka divák pocítí skoro až fyzicky. Finální střet nemá náboj předchozí permanentní napínavé naháněné, což je velká škoda. Ovšem prst ženského pohlaví po tomhle nepříjemném (silničním) zážitku zůstane napříště raději na klitorisu než na klaksonu. Troubení se opravdu nedoporučuje. 9/10 ()

Galerie (42)

Zajímavosti (13)

  • Ač se Russell Crowe představí jako Tom Cooper, tak v titulcích je zapsán pouze jako „Man“ („muž“). (Maulincio)
  • Na konci filmu hraje píseň „The Reaper“ od Keep Shelly In Athens. (Duoscop)

Související novinky

Russell Crowe jako nelítostný gangster

Russell Crowe jako nelítostný gangster

14.05.2020

Australský herec Russell Crowe (Gladiátor) si zahraje ve snímku American Son, jenž je remakem oceňovaného filmu Prorok Jacquese Audiarda. Příběh vypráví o muži, který ve vězení spadne pod křídla… (více)

Reklama

Reklama