Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Johanka (Milla Jovovich) byla malou holčičkou, když jí během přepadení její rodné vesnice vojáci anglické armády před očima znásilnili a zavraždili sestru. Od té doby se staly víra a modlitby její jedinou útěchou. Když Johanka dospěla, začala být přesvědčena, že k ní hovoří sám Bůh (Dustin Hoffman) a že jí vyzývá k tomu, aby se postavila do čela armády, která vyžene vetřelce a přinese její zemi mír. Johančino nezlomné odhodlání překonává původní nedůvěru jejích přátel i rodiny. (Magic Box)

(více)

Videa (1)

Trailer

Recenze (357)

Lima 

všechny recenze uživatele

První dvě třetiny má film spád a Johančiny přestavy setkání s Bohem jsou brilantně výtvarně stylizovány. Mila Jovovich dokazuje, že není dobrá herečka a silně přehrává. Její pojetí Johanky - spíše než zbožná dívka vypadá jako hysterická kráva. Toho času zasnoubená s Bessonem, při výběru hlavní role chudák neměl asi na vybranou, jinak by mu svatá Johanka doma asi pěkně zatopila. Bitevní scény jsou zvládnuty slušně, ale poslední třetina se nechutně vleče. Celkově silnější trojka. ()

stilgar1 

všechny recenze uživatele

První náznak pádu režiséra, který dokázal natočit tak úžasné filmy, jakými byly např. Leon, Brutální Nikita či Pátý element. Při sledování nevíte, zda dříve brečet nad tragičností této události nebo nad katastrofálním ztvárnění tohoto historického příběhu. Největší tragédií ovšem je herecký výkon M. Jovovich, která se do této role nehodila stejně tak moc, jako se hodila do role v Pátém elementu. Jedno z největších filmových zklamání devadesátých let... ()

Reklama

Ajantis 

všechny recenze uživatele

Ať už byla Jana skutečně nunciem Božím nebo pouze duševně chorou, nehraje to z pohledu Stoleté války roli, vliv její osobnosti na okolí byl stejný. Vojáci (obrazně) vstávali z mrtvých, vojáci bojovali, vojáci vítězili. S kým to vlastně Johanka rozpráví při čekání na svou hranici? Je to svědomí, s nímž se musí ještě před koncem vyrovnat, nebo je to další zkouška její víry? V jistotě Božího poslání dokázala vítězit na bitevním poli, těžší boj však musela podstoupit až později, když ji Bůh zdánlivě opustil a čelí otázkám zpochybňujícím jeho samotnou existenci. Tady už zklamala. Besson se o historii příliš neopírá, ostatně v tvorbě psychologického Johančina profilu by mu stejně mnoho nepomohla; je to zkrátka jeho trochu svérázný pohled na tuhle dějinnou postavu. A rozhodně jde o pohled zajímavý. V jeho středu tedy pochopitělně stojí ona, resp. Milla Jovovich, na niž čekal ohromně obtížný úkol, ztvárnit postavu, jež dokázala hýbat lidmi i dějinami svým obrovským nadšením a odhodláním - nebo šílenstvím. Těžko její výkon hodnotit z hlediska realističnosti, ale na mě povětšinou působila přesvědčivě. Dobře zvládá přechody mezi chvílemi racionálního uvažování, projevy nezdolné víry a výbuchy zapálení pro své poslání. Nezapomenutelným momentem je, když při jednom takovém pronese větu „Já jsem klidná, to Bůh se hněvá!“. Dalšími jsou její vidiny, z nichž není dobře patrná jejich podstata a posilují tak žádoucí nejednoznačnost výkladu, jsou ale parádně zpracované a mrazí z nich v zádech. Výborný dojem trochu kazí průměrné (ale naštěstí nečetné) bitvy, obzvláště nešťastné (ale opět nečetné) zpomalené záběry a poněkud podivné vyšetřování inkvizičního tribunálu. ()

castor 

všechny recenze uživatele

Angličany srazila na kolena, jenže Francie ji nakonec zradila. Od dětství byla nabitá energií, bezstarostné veselí skončilo masakrem anglickými žoldáky v její vesnici, na což životem doplatila i její starší sestra. Pomstychtivost a výčitky k Bohu charismatickou dívku dovedly až do čela francouzské armády. Bessonovo zaujetí filmem bylo toho času dechberoucí. Vyprávěl obrazem, epicky, nápaditě. Svůj velký film rozdělil do tří jasně oddělených částí. Magický úvod ukazuje dívčino dětství, ve druhém dějství hraje hlavní roli ocel a obrovské množství komparzistů, kteří se ženou po krku nepříteli. A to po boku odvážné vůdkyně v chaosu padajících těl, která podává výborný herecký výkon. Vím, že leckdo měl s Millou Jovovich problém, její expresivní ztvárnění v druhé části je nicméně na jednu velkou poklonu. Ovšem zdá se, že se třetí dějství od inkvizičního soudu muselo natáčet snad s nějakou časovou prodlevou (nebo se projevily trhliny ve vztahu hlavní hvězdy a režiséra), protože výkon zoufalé a nechápající Milly slábne, stejně jako psychologicky koncipované pojetí této třetí části zdaleka nesedne každému. Nejen kvůli své utahanosti. Herci ve vedlejších rolích nicméně výrazně potěší, na casting se opravdu dbalo. Výprava, zvuk, kamera.. rovněž na jedničku. Překonání historicky zažitého kultu je na jinou diskusi. Samotný Besson se snaží skloubit výpravně-epické dobrodružství s komorním psychologickým dramatem, daří se mu to na lepší tři hvězdy. ()

tron 

všechny recenze uživatele

„Čubka bláznivá. Neví ani že to má čelem vzad.“ Vôbec by som sa nečudoval, ak by to niektorí mali za najobľúbenejší film Luca Bessona. Je to dlhé, ale nie samoúčelne. Bojové scény sú veľkolepé a drsné, ale nie je to bitúnok á la Statočné srdce. Milla Jovovich je parádne vyšinutá, ale parádni sú i ostatní. Vlastne ani neviem, či ma viac bavil Malkovich, Dustin Hoffman, Dunaway, Tchéky Karyo či Vincent Cassel, u ktorého treba oceniť presvedčivú prácu s remdikmi. Živelné, divoké a skvelé. ()

Galerie (45)

Zajímavosti (36)

  • Podľa koordinátora kaskadérov Phillipa Guegana bola najnebezpečnejšia scéna vo filme, keď bola Joan (Milla Jovovich) upálená na hranici. Bola natočená ako posledná a nepoužili sa žiadne počítačové efekty. (Arsenal83)
  • Luc Besson uviedol, že ho nezaujímal samotný príbeh Johanky z Arku; chcel skôr vytiahnuť z histórie posolstvo, ktoré je aktuálne aj pre dnešok. Besson povedal, že aby to dosiahol, odstúpil od faktického rozprávania z 15. storočia a namiesto toho sa snažil dostať za „vonkajšiu obálku“ a sústrediť sa na emocionálnu stránku Johanky. (Arsenal83)

Související novinky

Zemřela herečka Olympia Dukakis

Zemřela herečka Olympia Dukakis

02.05.2021

Ve věku 89 let zemřela oscarová herečka řeckého původu Olympia Dukakis. Svůj filmový debut prožila v roce 1964 ve filmu Lilith a objevila se i jako matka Dustina Hoffmana ve filmu John a Mary z roku… (více)

Besson sa vracia

Besson sa vracia

20.05.2005

V roku 1999 Príbeh Johanky z Arku s Millou Jovovich pomerne nečakane prepadol a jeho režisér - slávny Luc Besson (na obr.), tvorca takých kultov ako Leon alebo Brutálna Nikita - sa odvtedy venoval už… (více)

Reklama

Reklama