Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Johanka (Milla Jovovich) byla malou holčičkou, když jí během přepadení její rodné vesnice vojáci anglické armády před očima znásilnili a zavraždili sestru. Od té doby se staly víra a modlitby její jedinou útěchou. Když Johanka dospěla, začala být přesvědčena, že k ní hovoří sám Bůh (Dustin Hoffman) a že jí vyzývá k tomu, aby se postavila do čela armády, která vyžene vetřelce a přinese její zemi mír. Johančino nezlomné odhodlání překonává původní nedůvěru jejích přátel i rodiny. (Magic Box)

(více)

Videa (1)

Trailer

Recenze (357)

akisha 

všechny recenze uživatele

Bože, ten dabing to tak strašně zprasil! Nikdy v životě jsem neměla větší chuť někoho zabít, než když jsem byla znovu a znovu nucena poslouchat Vilhelmový přeskakující chrapťák, znějící v každý scéně jak Frodo, když Gandalf zahučel do propasti. Jinak jsem byla celkem ready i na přehrávající hysterickou Millu, ale pod tenhle názor se asi nepodepíšu. Bessonovým záměrem (doufám) bylo ukázat Johanku jako osobu vyšinutou a fanatickou, mírně řečeno psychopata. A Milla to vystihla. Na oskarovou nominaci to není, přece jen to tu a tam přeháněla s obličejovými škuby, ale jinak nemám problém. Podpůrná herecká sestava víc než skvělá - Malkovich, Dunaway, Karyo, Cassel a hlavně Hoffman, co se sice objeví až ke konci, zato v jedný z nejlepších scén. Vizuál je super. Možná je blbost stěžovat si na přílišný modlení a kecy o bohu, ježíši apod ve filmu, co je o Johance z Arku, ale přece jen... člověk se tomu neubrání. Jak OK je to z historickýho hlediska moc netuším, přiznávám, že tuhle kapitolu dějepisu pod palcem nemám. Z Bessonovy tvorby určitě nadprůměr, i když Nikity či Leona nedosahuje, stydět se nemusí. Jestli se chcete podívat, radím ale dobře: NE s dabingem. NE!!! I já měla co dělat, abych za něj neprávem jednu * neubrala. ()

sportovec 

všechny recenze uživatele

Hodnocení tohoto filmu místy více vypovídají o svých autorech než o tématu, ke kterému se vztahují. Mluvit o historickém filmu znamená vědět alespoň něco o době, tématu a postavě či postavách, které jsou předmětem jeho obsahu. Bessonova vůle držet jednotu reality i tradice a jejího francouzského osvojení je pozoruhodná. Mila (Milla) Jovovich, toto slovanské ztvárnění mýtické francouzské národní hrdinky srovnatelné snad jen se stejně legendárním Vercingetorixem, odvádí vynikající herecký výkon přesně odpovídající exaltovanosti středověkého mysticismu (odkazuji na MARTINA LUTHERA a Finniesovy srovnatelné stavy během jeho tápání a bloudění). Že to budí dojem buď přibližování, nebo i přesahování mezí normální psychiky, je zřejmé. Méně zřejmé je se tomu divit, případně to zpochybňovat nebo dokonce podle toho usuzovat na kvalitu hereckého výkonu. V této rovině Bessonovy interpretace je pochopitelné i "černobílé" vidění anglických okupantů (srovnejme to s naším vztahem k Němcům). Za zvlášť zdařilé považuji psychologické scény prvních projevů Janiny-Johančiny rodící se "svatosti", jejích pověstných rozhovorů s "hlasy" podobně jako krajinné záběry kamery. Nepřerývaný, slabiny i stíny neskrývající obraz Johančiny osobnosti i zbabělost, projevená při jejím zajetí a následném křivém obvinění z kacířství, čarodějnictví ve stylu prvních KLADIV NA ČARODĚJNICE, politický proces se stejným zneužitím práva jako nedlouho předtím v Husově případě jsou jen epilogem jejího krátkého, zralého ženství se nedočkavšího života (úplná Johančina rehabilitace proběhla v katolické církvi podle dostupných informací relativně nedávno; jisté je, že z někdejší kacířky se stala v katolické věrouce dneška mučednice a Vatikánem svatořečená světice). Díla, která vyžadují delší zamyšlení, jsou jako plody, které nepřinesou výnos bez náležité péče. Užitek je oboustranný: divák je obohacen nejen myšlenkově, ale i citově, dílo se šíří tam, kde by mohlo - a mělo - být. Čas prověří nejlépe, nakolik se jedná o nadčasový počin nebo naopak dočasný úspěch, jehož případné slabiny budou více patrny našim potomkům než divákům naší současnosti. ()

Reklama

misterz 

všechny recenze uživatele

Podľa môjho názoru asi najlepšie spracovanie Johanky z Arcu, podporené skvelým výkonom M. Jovovich. Celkom súhlasím s názorom, že afektovanie a bláznivý prejav hlavnej postavy mal svoje opodstatnenie a bolo to namieste, asi tak si totiž Johanku predstavujem. A záver? Proste dokonalosť, to sa musí vidieť. Dustin Hoffman tam bol však rušivý element. Neviem prečo, ale v historických snímkoch mi akosi nesedí. 85/100 ()

Radek99 

všechny recenze uživatele

Historicky hodně sporný a kontroverzní film (jak bychom třeba my Češi dnes natočili film o Janu Žižkovi? Jako adoraci či kritický pohled?!), filmařsky docela povedený a velmi, velmi vizuální (to už ale je charakteristika filmů Luca Bessona), nad průměr ho tahá hlavně scéna vězeňského rozhovoru (vnitřního monologu?) uvězněné Johanky s Ďáblem? Bohem? Svědomím? Vnitřním hlasem?... Velmi silný okamžik i jeden z vrcholů filmu a především sugestivní Dustin Hoffman... Hodně povedený, byť historicky kontroverzní film... ()

castor 

všechny recenze uživatele

Angličany srazila na kolena, jenže Francie ji nakonec zradila. Od dětství byla nabitá energií, bezstarostné veselí skončilo masakrem anglickými žoldáky v její vesnici, na což životem doplatila i její starší sestra. Pomstychtivost a výčitky k Bohu charismatickou dívku dovedly až do čela francouzské armády. Bessonovo zaujetí filmem bylo toho času dechberoucí. Vyprávěl obrazem, epicky, nápaditě. Svůj velký film rozdělil do tří jasně oddělených částí. Magický úvod ukazuje dívčino dětství, ve druhém dějství hraje hlavní roli ocel a obrovské množství komparzistů, kteří se ženou po krku nepříteli. A to po boku odvážné vůdkyně v chaosu padajících těl, která podává výborný herecký výkon. Vím, že leckdo měl s Millou Jovovich problém, její expresivní ztvárnění v druhé části je nicméně na jednu velkou poklonu. Ovšem zdá se, že se třetí dějství od inkvizičního soudu muselo natáčet snad s nějakou časovou prodlevou (nebo se projevily trhliny ve vztahu hlavní hvězdy a režiséra), protože výkon zoufalé a nechápající Milly slábne, stejně jako psychologicky koncipované pojetí této třetí části zdaleka nesedne každému. Nejen kvůli své utahanosti. Herci ve vedlejších rolích nicméně výrazně potěší, na casting se opravdu dbalo. Výprava, zvuk, kamera.. rovněž na jedničku. Překonání historicky zažitého kultu je na jinou diskusi. Samotný Besson se snaží skloubit výpravně-epické dobrodružství s komorním psychologickým dramatem, daří se mu to na lepší tři hvězdy. ()

Galerie (45)

Zajímavosti (36)

  • Filip III. Dobrý (Michael Jenn) je zobrazený ako bezbožný, zatiaľ čo v skutočnosti bol oddaným katolíkom. (Arsenal83)
  • Skúmanie Joaninho (Milla Jovovich) panenstva bolo skutočným testom, ktorý musela Joan absolvovať, aby dokázala, že sa tituluje oprávnene. (Arsenal83)
  • Dalším místem, kde se film u nás natáčel, byla jihočeská ves Dobronice, kde je narozdíl od Slezké Harty opevnění stále k vidění. (Czernozub)

Související novinky

Zemřela herečka Olympia Dukakis

Zemřela herečka Olympia Dukakis

02.05.2021

Ve věku 89 let zemřela oscarová herečka řeckého původu Olympia Dukakis. Svůj filmový debut prožila v roce 1964 ve filmu Lilith a objevila se i jako matka Dustina Hoffmana ve filmu John a Mary z roku… (více)

Besson sa vracia

Besson sa vracia

20.05.2005

V roku 1999 Príbeh Johanky z Arku s Millou Jovovich pomerne nečakane prepadol a jeho režisér - slávny Luc Besson (na obr.), tvorca takých kultov ako Leon alebo Brutálna Nikita - sa odvtedy venoval už… (více)

Reklama

Reklama