Režie:
Robert RodriguezScénář:
Robert RodriguezKamera:
Guillermo NavarroHudba:
Los LobosHrají:
Antonio Banderas, Salma Hayek, Joaquim de Almeida, Cheech Marin, Steve Buscemi, Carlos Gómez, Quentin Tarantino, Tito Larriva, Danny Trejo, Carlos Gallardo (více)VOD (5)
Obsahy(1)
V pokračování osudů osamělého hudebníka (El Mariachi z roku 1992) se tentokrát mariachi (Antonio Banderas) vrhne po hlavě do temného podsvětí, aby se oděný v černém hávu a s kytarou přes rameno vydal po stopě posledního z neslavných mexických drogových magnátů Bucha (Joaquim de Almeida). Ten mu v předchozím snímku zabil milenku a do ruky zavrtal kulku, aby nemohl hrát na kytaru. Za pomoci přítele a svůdné majitelky knihkupectví Caroliny (Salma Hayeková) Bucha sleduje, pronásledován gangem jeho nemilosrdných zabijáků. Film vrcholí divokou přestřelkou, ve které už nejde o čest, ale o život. (Cinemax)
(více)Videa (2)
Recenze (678)
Akční krvavý remake, druhý z desperátské trilogie připomíná zfilmovaný komiks, jaký známe např. z edice „Krew“. Scénář je v podstatě primitivní: zabíjet a mstít se. Setkáme se tu naturalisticky podaným násilím a krví stříkající na všechny strany. Film vhodný tak pro lůzu v zaplivaných putykách. Samozřejmě je tu ještě pojistka, aby to nebyl úplný propadák, a tak se tu chtivý divák má pokochat (pro ženy nejspíše) pohledným Antoniem Banderasem a (pro muže snad) smyslnou Salmou Hayekovou. Takže i takové svinstvo nakonec může masy pobavit a hlavně vydělávat peníze. ()
Robert Rodriquez je pro mě prostě jednou velkou neznámou. Už dávno nepochybuji o tom, že umí točit řádně nadupané a zábavné žánrovky, v nichž se naplno projevuje jeho obrovský filmový zápal a samozřejmě také talent, ovšem pak přijdou takové akční slátaniny jako Od soumraku do úsvitu, Machete nebo nedejbože Planeta teror, a moje sympatie k mistru Rodriquezovi se zase pomalu otáčejí o 180 stupňů. Desperado naštěstí patří do té první skupiny, může se chlubit skvěle napsaným scénářem, brilantním střihem akčních scén a především odshora až dolů bezchybně vybraným castingem, který tomu také hodně pomáhá. Nejen charismatický Banderas a nádherná Hayek, ale především příběhově méněcenní Buscemi, Trejo nebo sám velký Quentin Tarantino (jeho scéna patří k těm vůbec nejlepším) představují onu hybnou sílu, která dodává příběhu nevídaný lesk a tempo. No a hračička Rodriquez už jen vše podtrhne svým úžasně specifickým rukopisem, který sice není a asi nikdy nebude úplně bez kaněk, ale bez něj by to tentokráte prostě a jednoduše nebylo ono... 80% ()
Luxusní uvedení Roberta Rodrigueze do světa velkého filmu. Desperado vnesl do akčního žánru po dlouhé době zase jednou svěží vánek a z Antonia Banderase udělal hereckou extratřídu. Akce je hodně dobrá, ze špinavých Mexikánců se stává ideální potrava pro pistole a kulomety a i když by toho střílení mohlo být i trochu víc a hluchých míst zase míň, oddělání Tarantina za to přece stojí, ne? ()
V tom filmu jsou pouze dva pětihvězdičkové momenty, a oba se odehrávají na baru: tím prvním je scéna, v níž Steve Buscemi vypráví o záhadném chlapíkovi, který vystřílel celý bar, a tím druhým je vynikající scéna, v níž Quentin Tarantino vypráví vtip o pochcaným barmanovi. Výborný je ještě nástup Dannyho Treja na scénu - herecký prostor zde sice neměl velký, ale jeho postava je strašně zábavná a celý film skvěle oživuje. Zbytek filmu je kvalitativně nevyrovnané béčko (šukací scéna je naprostý trapas), které nedokáže vyprávět ani tak pitomoučký příběh, jaký je zde obsažen, a které místy až otravuje svým puncem amatéřiny (notně podpořeným dvojicí Banderas & Hayek, jejichž herectví a španělský přízvuk působí až bezděčně komicky - osobně mám Banderase mnohem raději ve filmech, kde namísto angličtiny mluví rodnou španělštinou). Filmu by asi šel vyčítat i početný výskyt žánrových klišé, na druhou stranu to ale asi není úplně fér, protože to hlavní na tomto filmu je především zábava a přiznaná pocta béčkové filmařině, takže těžko vyčítat filmu něco, co bylo tvůrčím záměrem. Mnohem spíše mi na něm vadí děravost scénáře, v němž některé situace prostě nedávají smysl (kde se třeba ke konci vezmou ti dva chlápci, kteří v - mimochodem naprosto idiotské - střílečce stojí po Banderasově boku?) a v němž se film posouvá ke konci způsobem, který jsem shledal nesnesitelně statickým. Nemám za sebe problém přiznávat tomuto filmu kultovní status a pobavit se u mnoha jeho dobrých fórů, ale prostě si myslím, že svůj tvůrčí vrchol měl Rodriguez v té době teprve před sebou. ()
Vpodstatě klasika novodobého westernu, dá-li se to tak nazvat... I když na akční filmy moc nejsem, dvojice Rodriguez-Tarantino mě vždy něčím zaujme. Proto tak relativně vysoké hodnocení. Výborný Steve Buscemi v další své dokonalé pidiroličce. Malá a úžasně potrhlá postava Tarantina mě dostala na kolena. Zajímavý film, má prostě své kouzlo. ()
Galerie (108)
Zajímavosti (44)
- Při útoku na obrněnou limuzínu se Navajas (Danny Trejo) skryje u předního kola a vytáhne dva nože ze své vesty. Při záběru zblízka je drží v levé ruce, v dalším záběru je hází pravou rukou. (Pravus)
- Téměř všechny z "postradatelných" zabitých (tj. z těch, kterým nemuselo být příliš vidět do obličeje) ztvárnili jen dva kaskadéři. Antonio Banderas (El Mariachi) na to vzpomínal: "Zabil jsem toho samého chlapa s vousy, bez vousů, s knírkem, s blonďatými vlasy, s brýlemi bez brýlí... nejvíc peněz na tomhle filmu nejspíš vydělal tenhle jeden kaskadér." (NIRO)
- Když příjde El Mariachi (Antonio Banderas) do baru, tak se mu dvakrát po sobě otevře pouzdro se zbraněmi. (Duoscop)
Reklama