Režie:
James WanScénář:
Akela CooperKamera:
Michael BurgessHudba:
Joseph BisharaHrají:
Annabelle Wallis, Maddie Hasson, Jake Abel, Jacqueline McKenzie, George Young, Michole Briana White, Paula Marshall, Mckenna Grace, Rachel Winfree (více)VOD (3)
Obsahy(1)
James Wan se vrací ke svým žánrovým kořenům příběhem o dívce Madison, kterou paralyzují neustávající vize strašlivých vražd, které bohužel mají daleko k obyčejným snům. (Vertical Entertainment)
Videa (2)
Recenze (522)
Jamesi Wanovi se prudce zastesklo po éře VHS kazet, A natočil tenhle hororový kousek, který podle toho vypadá. Prostě jako by vypadl z dekády osmdesátých let minulého století, kdy hlavy videorekordérů mazaly neskutečné hororové výplody, často velmi absurdního rázu. Vypadalo to, že si do svého záměru být záměrně velmi "béčkový" nenechal mluvit. Do titulní role obsadil krasavici Annabelle Wallis, která je k sežrání. Spoiler/ námět s parazitickým dvojčetem je v dané kategorii přímo bombastickým nápadem. A co víc si přát, když film dostane rating R. No, můžete se těšit na přísun hodně okázalé brutality a gore, co nikoho nešetří. Jsem přesvědčený, že v rukou méně zdatného režiséra by se film proměnil v jakousi nedisciplinovanou reminiscenci na léta dávno minulá a zaniklá, povětšinou by vše působilo nekoordinovaně, pochopitelně i silně přihlouple. Wan je ovšem mistr režie, co dokáže dát svému dílu řád, smysluplnost a patřičnou gradaci. Další hodně přídavnou hodnotou vládne kamera Michaela Burgesse, hororového specialisty, který se vybičoval k jednomu ze svých nejlepších snímání. Wan začíná pozvolna, takovým tím plíživým až atmosférickým děsem, co jitří divácké smysly. Že u toho nezůstane celou dobu, je nadmíru jisté. Dovedně si připravuje živnou půdu pro své následné a opravdu šílené (akční) vyústění, které nemá obdoby, určitě jsem v rámci kino produkce dlouho nic podobného neviděl. A prostě jedním slovem exceluje. Ve výsledku je fajn, že existuje špičkový režisér, co se nebojí jít proti spotřebnímu proudu, umí zariskovat i v tom, že komerční úspěch není vůbec zaručen, načež dokáže být dokonalý v iluzi zaniklé, mnohými milované éry. 10/10 ()
Spoilery! Jakožto největší odborník na Jamese Wana na této databázi (kromě jeho prvotiny jsem od něj viděl vše), má můj názor jako jediný nějakou hodnotu. Líbilo se mi, že snímek neměl typickou hororovou strukturu a nebyl úplně čitelný. Bohužel, zřejmě se vedle Jamese Wana nenajde mnoho dalších diváků, kteří by si první 2/3 filmu nějak závratně užili. V závěru si ovšem snímek vytáhl obří trn z prdele a rozjel naprosto fantastickou jízdu. Věřím, že po zhlédnutí tohoto snímku už nebudete brát ne lehkou váhu, pokud vám bude nějaké dítě tvrdit, že si povídá s imaginárním kamarádem, ale rovnou mu pročísnete vlasy, abyste se ujistili, že tam nějaký skutečně nebydlí. Hlavní monstrum vypadalo o trochu lépe než doktor filosofie Ivan Bartoš, když ráno zaspí a zapomene si zaplést dredy. Úžasný nápad, který byl skvěle naservírován. Opravdu škoda toho úvodu, který nepůsobí nikterak zajímavě a máte pocit, že uvidíte další z mnoha průměrných duchařin. [77 %] ()
Batshit Bonkers!! Už i Wan pochopil, že bez Gore nelze žít. Pocitově možná na 4 hvězdy, ale žánrově za letošní rok musím dát plný kotel, protože James Wan opět doručil Horor, který je zásadní, na který se nezapomene a který přinesl něco neokoukaného. Argento, Bava, Carpenter a Cronenberg jdou tam cítit všichni a je to pocta Giallům, Body Hororům, kriminálkám a hlavně Itálii (-70-80 roky) Rukavičky, stylová vražedný zbraň, černý plášt a tmavě rudá. Krásná Annabelle Wallis trpí vizemi, kde vidí strašlivé a syrové vraždy ( Nádhera!) . Malignant určitě nepotěší fanoušky PG 13 duchařin a teenagerům nejspíš nic neřekne, protože těm je potřeba vysvětlit i pojem Giallo, ale já si to užíval. Vizuálně velmi atraktivní, hudba je vyloženě nářezová a soundtrack má už teď kultovní nádech, tak jak Wanův Saw, má to sympatický "béčkový" příběh s creepy zvratem, který se sice dá uhádnout už dříve, ale je dost znepokojivý a refrešující na to, aby mu to divák odpustil. Vše však vyvrcholí šíleným třetím Aktem, kde je Wan utržený z řetězů jak Lev, který pár dní nejedl a scéna ve vězení je tak stylová a šíleně vygradovaná, že by před ní poklekl i samotný Raid, to jsem zas a opět řval slastí a nejspíš si tuhle sekvenci budu pouštět pokaždé, když budu mít zlou náladu. Když tak čtu, že se lidem dělá z násilí zle, tak mně se dělá špatně z nich. Not for Fancy people. Příběh 4/5, Akce 5/5, Humor 0/5, Násilí 4/5, Zábavnost 4/5 Hudba 5/5, Vizuál 5/5, Atmosféra 5/5, Napětí 4/5, Emoce 3/5, Herci 3/5. 8.5/10. ()
Skoro to nepůsobí jako film od Wana, mistra mrazivě vyšponovaného, kontrolovaného děsu, ale jako snímek, který se radostně pere jak sám se sebou, tak s diváky. Očividně to bylo po údajně katastrofálních testovačkách nějak přestříháváno, přesto to záhadným způsobem funguje a působí to zcela unikátně živě. Nečekal jsem to, ale tohle je po mě dost možná zatím nejlepší věc, jakou letos Warneři předvedli. ()
Atmosférický prolog vypadal nadějně, i znepokojivé záběry pod úvodními titulky. Pak naskočil titulek „současnost“ a všechno šlo rychle do kopru. Největší zlo je asi ta spousta scén, které se tváří, jakože teď se něco stane... a místo toho nic. Střih, jedeme dál. Ke konci už jsem přemýšlel, jestli to není spíš parodie na horory. Ale spíš to byl humor nechtěný. Nejsem si jistý, oč se James Wan snažil. Nebál jsem se, trochu jsem se nudil, ale zase jsem se občas zasmál. ()
Galerie (23)
Zajímavosti (16)
- Nicolas Cage je velkým fanouškem tohoto filmu, označil jej za inspiraci a svůj nejoblíbenější horor roku. (LUKICKK)
- V jedné scéně lze v pravém dolním rohu obrazovky notebooku detektiva Shawa (George Young) vidět emblém Aquamana. James Wan režíroval film Aquaman (2018). (Larry12)
- Podzemí města Seattle, kde se odehrávají některé scény, je opravdu otevřeno pro návštěvníky k prohlídce. (Hyperbolic)
Reklama