Reklama

Reklama

VOD (1)

Obsahy(1)

Deset krásných let se mladá Mija (An Seo Hyun)  starala v srdci jihokorejských hor o svou obří zvířecí společnici Okju. Vše se ale změnilo ve chvíli, kdy se Okji zmocnila nadnárodní společnost Mirando Corporation, která ji přemístila do New Yorku. Bezcitná ředitelka společnosti Lucy Mirando (Tilda Swinton) má se zvířetem své vlastní plány a Mija se musí vydat na dlouhou a náročnou záchrannou misi, aby mohla svou milou Okju dovést zpět domů. Na cestě se ale setkává s dalšími lidmi, kteří mají o osudu zvířete své vlastní představy. (Kiisaki)

(více)

Videa (2)

Trailer 2

Recenze (147)

silentname 

všechny recenze uživatele

Solídna Netflixovka s dobrým obsadením. Okja ma príjemne prekvapila, potešila a dokonca som rád, že v rámci príbehu nedopadnú všetky veci, tak, ako by možno dopadli v klasickom americkom koncepte, kde sa bojuje proti spoločnosti, ktorá chce len prachy prachy prachy. Otáčajú niektoré momentky na správnu stranu a Tilda Swinton v tomto filme funguje celkom dobre. Dokonca mám pocit, že Lucy Mirando nie je reálne skutočným zloduchom filmu. Skôr je manipulovaná inými, ktorí majú svoje plány. Ale Jake Gyllenhaal v tomto filme... no... asi jeho najhoršia rola a bol v nej strašne otravný. Hlavná hrdinka Mija je skvelá a jej priateľstvo s Okjou je skvelé. Plus by som si dovolil tvrdiť, že aj väčšina aktivistov spoločnosti A.L.F. sú sympatickí a ich jednanie je zmysluplné. Občas trošku uletené a nemôžem to brať miestami úplne vážne, no je to priateľstvo medzi Mijou a Okjou, ktoré tento film skutočne pre mňa dostáva. Zvážte si sami a pozrite si. Hodnotenie: B+ ()

Lenka.Vilka 

všechny recenze uživatele

Povedený kousek, u kterého si každý sám musí přebrat, co mu dal za sdělení, protože si ho lze přebrat hned několika způsoby. A to byl jednoznačný záměr. Možná proto tam je dost věcí na první pohled nedořešených. A kvůli tomu vzniknou právě všechny ty otázky. Včetně té nejdůležitější: Co bylo hlavním účelem tohohle filmu? Pokud šlo jenom poukázání na poučku "Když to pojmenuješ, potom je o dost těžší to sníst", tak to funguje na 100%. A je jedno, o jaké zvíře se jedná. Ale zase je tam ta druhá věc. Jsou slepice, který běhají na dvorku bezejmenné, takže ty sníst je teda ok? Nebo je to tím, že s námi nestráví tolik času, že si s nimi nestihneme vytvořit vztah, tak jsou míň? Proto je ideální tohle všechno vidět z pohledu dítěte. A to píše někdo, kdo byl tak trochu v podobné situaci. Já tak moc chtěla psa! Jako hodně, ale nemohla jsem ho mít. Ale byly alternativy. Ty malý hrabavý potvory byly vlastně moje kamarádky. Ale nebyly tak roztomilý jako králíci. Ano, když muj táta zabil mého nejlepšího kamaráda, kterého jsem měla místo psa, trochu jsem to nechápala. A bylo pro mě těžký to všechno pochopit. Takže...jíst slepice a králíky se smí, ale pes je tabu? Trochu to v hlavě udělá bordel. Takže je naprosto pochopitelné, co se rozhodne Mija udělat. Není to chytré rozhodnutí, ale je to emoční rozhodnutí na základě jejího času stráveného s Okjou. Protože Okja je nejenom uměle vytvořený druh a je vlastně strašně inteligentní. Ale především mazlíček, který jí zachránil život. Což jsou i jiná zvířata. A jejich počet by se zvýšil ještě víc, pokud by s lidmi strávili víc času. Nejlepší ukázku výsledku má doma (předpokládám) každý druhý člověk. První polovina filmu je tedy poměrně dost dětsky naivní. Hlavně v momentě, kdy Mije dojde, že sama nemá šanci. Takže se přidá další vrstva. Aktivisti, kteří chtějí Okju taky zachránit. Nebo vlastně...chtějí ještě něco trochu jiného. A přestože oni jsou narozdíl Miji dospělý, jejich přístup je stejně naivní jako ten její. Lze vůbec něco dokázat proti tak velké společnosti? Může něco obecně dokázat někdo (kdokoliv v čemkoliv) menší směrem k tomu většímu, silnějšímu a bohatšímu? Co oceňuji je ale fakt, že se Okja nesnaží o manipulaci, o citové vydíraní a rozhodně to není agitka, jak je tak snadné říct. Proč? Kvůli druhé polovině a převším poslední půl hodině a zavěru na jatkách. Kde Mija vidí všechno, co tam vidí a co se tam stane. A převším, jak se zachová a co se stane s Okjou samotnou a tím prvkem "koupě falešného pocitu správné věci do dalších pěti minut, když ne napořád". Takže tenhle film nabízí spoustu otázek, ale rozhodně na ně neodpovídá. Jakákoliv odpověď by film nejspíš dost znehodnotila. Ty odpovědi si musí každý divák najít sám v sobě. A poprat se sám s tím, jestli mu stojí za to zamyšlení se nad tím, co pravě viděl. Jenom mi přijde dost nefér tvrdit, že tohle je pouze kritika masného průmyslu a že byl natočený s myšlenkou, která napadne každého jako první: nejezte maso. (Mmch, na tehle film jsem se chtěla kouknout už nějakou dobu, ale schválně jsem si ho nechala až na včerejší večer. Dnes začali dávat Blood Free, kde je ta myšlenka dotažena až do konce a má to též nemilé následky.) Protože ostatně i Mija se chová dost sobecky, když jí dojde, jak to na světě chodí. A dost pochybuju, že v tom posledním záběru jedli něco jiného než byli doma do té doby zvyklý. Ale dítě přece neoznačíme za pokrytce, že? Prostě jenom budeme doufat, že si uvědomuje, že jako dítě víc nezmůže a v budoucnu třeba něco udělá. Stejně jako divák? Ale nikdo nikomu nic nevnucuje. Jinak po technické stránce spokojenost. Ty dvě hodiny byly hned pryč, jako kdyby to bylo mnohem kratší. Herecky naprostá spokojenost a celý je to skvěle natočený. Ale tak to je automaticky předpokládané :) () (méně) (více)

Reklama

claudel 

všechny recenze uživatele

Zvláštní film, který se na Netflixu objeví jen v cizojazyčných verzích. Kruté, dojemné, neúprosné. Specifický náhled na svět byznysu v kontrastu s ochranou přírody, zvířat, ekologii. Okja byla roztomilá, stejně tak Mija, jež se o ni rvala za všech okolností. Tilda Swinton zářila ve značně odpudivé dvojroli. Mně samozřejmě nejvíce vyhovovali mí oblíbenci Paul Dano v obleku a Lily Collins s červenými vlasy. Pěkné tři hvězdičky. ()

coscarelli 

všechny recenze uživatele

Myslim ze tento film nedocenialen divaci bez toho nejakeho vacsieho srdca a celkovej empatie. Je to klasicka rozpravka, nevidim v tom ziadnu "agitku" :) ,ibakeby to nemal clovek v hlave zrovnane. Natocene je to nadpriemerne s korejskym duchom, vizualizacia rovnako ma nieco spolocne s autentictiou, kebyze sa na cgi nesustredovalo privelmi. A nevidel som v tom ziadne nutenie, nanutenie, prinutenie. Pribeh priatelstva, odvahy a lasky, kombinovany s hmlistym obrazom sucasnej situacie darmozracskych "korporacii" a konzumnej spolocnosti, co nekracaju po svojich a vidia vege -society ako pohorsujucu , nebezpecnu society, ktorej vlastne zalezi na kazdom zivom dychajucom tvorovi. Na zaver, empatickeho cloveka, scena z bitunku premeni na dym. Nezalezi ci sa to deje alebo nie, to su len reci "hrdinov". A.L.F rulezz!! ()

EvilPhoEniX 

všechny recenze uživatele

Od borce Joon-ho Bonba bych raději viděl pokračování Snowpiercera či jinak podobně laděný film, protože tahle rodinně dobrodružná pohádka mi až tak moc nesedla. Samotný nápad je sice zajímavý i dostatečně originální, nese to jisté poselství a zaměřuje se na globální problém dnešní doby, nestane se zde téměř nic, co by mohlo divákovy oči potěšit. Plus však přidávám alespoń za slušné finále, které je smutné i silné zároveň, přesto nemíním dát více než 3 hvězdy. 60% ()

Galerie (161)

Zajímavosti (7)

  • A.L.F je skutočná organizácia, ktorá zachraňuje zvieratá z bitúnkov a klietok a taktiež narušuje ekonomiku veľkých firiem tohto odvetvia. (Astonko)
  • Ide o prvý film od Netflixu premietaný na festivale v Cannes. Tam sa stretol s technickými problémami, pre ktoré musel byť na 15 minút prerušený, po skončení si ale vyslúžil 4 minútový standing ovation. Okja má byť následne k dispozícii iba na serveri Netflix. (misterz)

Reklama

Reklama