Reklama

Reklama

VOD (1)

Obsahy(1)

Rhaenyra překročí na zasedání Malé rady své pravomoci. Viserys si musí zajistit nástupnictví prostřednictvím sňatku. Daemon odhalí své záměry. (HBO Max)

Videa (1)

Z natáčení

Recenze (87)

elanius 

všechny recenze uživatele (k tomuto seriálu)

Rhaenyra nám začína vystrkovať rožky, fajn. Svedčí jej to. Inak dlhú dobu ťažké klábosenie, nie moc záživné, asi sa pripravuje pôda pre ďalšie udalosti. Oceňujem aký slušák je kráľ Viserys, možno až moc na pomery GOT sveta. Aj by sa mohlo trochu pritvrdiť už, či už v bojoch alebo vzťahoch. Na druhú stranu, dráčikovia sú parádny a všetci sú z nich náležite posraní, majú vážnosť aká im náleží. Rovnako ako v prvom dieli, sa na sto percent vsádza na serióznu až bezútešnú atmosféru. Zatiaľ mi to vyhovuje. Ideme ďalej. (6/10) ()

filmfanouch 

všechny recenze uživatele (k tomuto seriálu)

První díl seriálu Rod Draka se musel obejít bez intra, v druhé epizodě ovšem dochází k milému překvapení. Seriál má po vzoru Hry o trůny velmi stylové intro, které navíc doprovází stejný hudební motiv Ramina Djawadiho jako právě v případě inter Hry o trůny. Stejně jako intra Hry o trůny představovalo stěžejní lokace seriálu jako Zimohrad či Královo přístaviště, Rod Draka ve svém intru představuje doslovnou pokrevní linii rodu Targaryen. Jde opět o naprosto vynikající intro, které se po vzoru Hry o trůny stane jasně povinným intrem, které by se nemělo přeskakovat. A i když je snadné vyčíst, že se pro intro nepřišlo s novým hudebním motivem, tento Djawadiho ústřední motiv je nadále tak fenomenální, že se to snadno odpustí. Jen je poté otázka, zda se tento hudební motiv použije i pro všechny ostatní budoucí seriály ze světa Západozemí. Druhá epizoda poté skáče v ději o pár měsíců a její prioritou je vystavět půdu pro konflikt, který by měl svět Západozemí ovlivnit stejně zásadně jako pozdější Válka pěti králů. Režie druhé epizody se poté chopil Greg Yaitanes, který na rozdíl od režiséra prvního dílu Miguela Sapochnika nemá již zkušenosti se Hrou o trůny, i tak se ovšem od počátku dokáže osvědčit jako ideální volba pro seriál, především při představení postavy jménem Craghas Drahar, které se krmič krabů neříká pro nic za nic a který se prozatím jeví ještě větší nezkrotná síla oproti jinému nezvedenému princi. Ano, Matt Smith si jako Daemon Targaryen nadále krade prosto pro sebe a vypadá to, že by se časem mohl stát zajímavěji a zajímavěji vykreslenou postavou. Stejně zajímavá je ovšem nadále i Rhaenyra Targaryen v podání Milly Alcock, která má smůlu v tom, že jí na trůnu nikdo nechce kvůli jejímu něžnému pohlaví. Pasované dědičce tak chybí od mnoha mužů, kteří buďto nevěří, že je žena schopná vládnutí či se jim zhnusí představa, že by jim měla právě žena vládnout. Nadále tak platí, že tento motiv bude jeden z těch nejzajímavějších, který se v seriálu bude objevovat. Nadále se poté musí ocenit tempo, které seriál má a přitom se zdá, že se vlastně nic zásadního nevynechává. Rázem to totiž působí, že Rod Draka je právě teď po prvních dvou epizodách někde, kde by Hra o trůny byla po polovině 1. série. Už dříve se ostatně říkalo, že 1. série seriálu pokryje období 28 let, i vzhledem k prodloužení pro 2. sérii je poté jasné, že je materiálu ještě dostatek. Stěžejní ovšem je, že se toto období Západozemí skutečně stává stejně fascinující jako pozdější období známé ze Hry o trůny. Radost je poté skutečně sledovat nové draky, především při konfrontaci na známém Dračím kameni, kdy se Daemonův drak Caraxes projevuje jako děsivější drak, než tři draci Daenerys Targaryen dohromady a je snadné si při pohledu na něm vzpomenout na Šmaka z trilogie Hobit. Až dojde k nevyhnutelnému Tanci draků, bude to snad správně velkolepé. Druhá epizoda po vzoru první epizody ještě tak trochu připravila půdu, od příští epizody by ovšem definitivně mělo začít jít do pravého tuhého. Rod Draka nicméně mohl před svým uvedením vzbudit zvědavost, nově si ovšem po dvou epizodách zaslouží pozornost.... () (méně) (více)

Reklama

Chermy 

všechny recenze uživatele

Hlavní konflikt, který tady král rozstřelil v úplném závěru, nedává v kontextu toho co jsme viděli žádný smysl. V knize je to nejspíš daleko lépe prodané a rozepsané, ale tady si scénáristé opět vybrali slabší chvilku a v touze po šokování, provedli zvrat, u kterého si člověk jen tluče na čelo... Král se ještě nevzpamatoval ze smrti své ženy, neustále mluví o velké lásce k ní, ale okolí ho začíná tlačit k pomýšlení na následníka trůnu a tedy ženy, která mu dá dědice. Do toho se moc nehrne, jednak protože je nabízené partii jen 12 let, ale protože mu také záleží na památce jeho ženy a jak to všechno přijme jeho dcera. Ale na království se žene potenciální hrozba a nabízený sňatek by alespoň posílil jednotu a vojenskou sílu království... jeho dcera to chápe, takže není o čem, že? Na dvanáctiletou holčičku nemusí x let ani sáhnout, všechny umlčí a sjednotí.. ale ne, na konci dílu jednou větou pochčije památku své ženy, protože si radši vezme atraktivní zrzku, dá facku své dceři, s tím že je mu v podstatě u zadku co si myslí, prakticky všechny naštve a celá původní myšlenka sňatku je postavená na hlavu, protože přijde o vojenskou podporu, jednotu říše... prostě o všechno... a v kontextu seriálu to nedává absolutně žádný smysl, kromě "ŠOKOVAT diváky" laciné a hloupé, bohužel... ()

FeriusParfax 

všechny recenze uživatele (k tomuto seriálu)

V prvé řadě jsem ráda, že se vrátila původní znělka a je fajn opět najít seriál, kde nemusíte přeskakovat intro, a naopak se na něj těšíte. Snažím se dívat nezaujatě, ale vidím spoustu hluchých míst. Nejsem zastánce akce za každou cenu. Naopak se v kecání dost rochním. Ale nesmí se kecat o nesmyslech! Jednak mě naštvala velmi zdlouhavá scéna „zlého“ bratříčka, kterak ukradnul vejce. Proč to udělal? Proč se po 3 „drsných“ větách od 15leté neteře otočí na podpatku a vejce vrátí (jak pak bude vypadat před svými vojáky)? Proč víc nevyužili draky? Jeho charakter jsem pochopila jako bezcharakterní krysu. Tak proč se zastává nějaké děvky? A proč má ta děvka 2minutový monolog o jejích pocitech? Proč si Viserys nevzal tu 12letou, neopotřebovanou a mocnou mulatku? Tolik otázek… Jen proto, že si pletichy a dramata cucají tvůrci až zpod nehtů na noze. A stejně jako ostatní, mám zatím největší problém s postavami! Nikdo nemá určené charaktery nebo z nich vybočují. A nejhorší je, že jsou mi všichni úplně u zadele. Kdyby teď kdokoliv umřel, tak to budu mít na párku a bez mrknutí oka pojedu dál. Zatím jsem se nedočkala žádných inteligentních tahů a postavy rádců jsou jen slabé kopie lorda Baelishe a Varyse. O negřících v důležité roli ani nemluvím… V plánu mám zkouknout všechny díly, tak doufám, že v dalším budu hodnotit alespoň třemi hvězdičkami. Od dalších dílů už holt musíš přestat porovnávat, Veroniko! ()

oiuoiu 

všechny recenze uživatele

Srovnávám se Hrou o trůny. Tam, ve druhém díle, už jsem milovala asi tak osm až deset  postav, z nich tři čtyři vášnivě. Zde, po druhém dílu, si pamatuji, že nějakého strejdu hraje můj oblíbený herec Matt Smith. Toť vše. Zdá se mi, že tvůrci byli natolik pod tlakem, aby vyhověli všem možným požadavkům a očekáváním, až jim vypadlo, že základem dobrého příběhu jsou postavy toho příběhu... ()

Galerie (31)

Zajímavosti (4)

  • Epizoda se odehrává šest měsíců po událostech předchozí epizody. (Arigato)
  • Během událostí Rodu Draka je naživu poslední z velkých draků, kteří se účastnili dobyvačné války v Západozemí, kdy království následně sjednotila pod jednu korunou. Byla jim dračice Vhagar, na které jezdila královna Visenya Targaryen, starší sestra Aegona Dobyvatele. (Veskoslav)
  • V epizodě je vidět Viserysův (Paddy Considine) zmenšený model říše Valyrie. Je to poprvé, kdy bylo starověké město viděno v celku na obrazovce v jakékoli adaptaci HBO. Předtím bylo město zobrazeno jako trosky ve Hře o trůny (od r. 2011). (mikki089)

Reklama

Reklama