Reklama

Reklama

VOD (1)

Obsahy(1)

O deset let později. Rhaenyra čelí Alicentiným neustálým dohadům o svých dětech, zatímco Daemon a Laena zvažují nabídku v Pentosu. (HBO Max)

Videa (2)

TV spot

Recenze (96)

WathanajX 

všechny recenze uživatele (k tomuto seriálu)

Nenávidím časové skoky v seriálech. Tady mě to fakt bolelo. Nakousne se něco tak povedeným zakončením předchozího dílu a pak to prostě tak nějak vyšumí do ztracena. O co všechno musel divák přijít? Nesmysl… Co dalšího mi na tom vadí, je sice ano logické přeobsazení některých postav, které ale vypadají jako kdyby zestárly ne o deset ale rovnou o dvacet let a jiné zase jako kdyby neuplynula ani minuta. Jelikož byl tento díl jednak nesmyslně dlouhý a také za mě neskutečně nudný utkvělo mi opět jen pár momentů. Neda Starka na vás a na ty, co si opravdu myslí že ty dva by dokázali zplodit tři hnědovlasé kluky. Líbil se mi ten výcvik mladých princů a draci jasně. Ale zbytek? Na můj vkus na jeden díl seriálu moc keců, moc dětí a moc porodů naráz. Sem tam nějaký drak to moc nezachraňuje a Daemon momentálně také ne. Tahle část seriálu se moc nepodobá těm ostatním a já opravdu doufám, že té nudné výplně už bylo dost, protože další podobný díl už bych fakt nezvládla. ()

filmfanouch 

všechny recenze uživatele (k tomuto seriálu)

K režii šesté epizody seriálu Rod Draka se vrátil ten zdánlivě nejpovolanější - Miguel Sapochnik. Nejen showrunner (i když pouze pro 1. sérii) celého seriálu a režisér první epizody, ale i režisér některých z vrcholných epizod původní Hry o trůny, konkrétně epizod Tvrdodomov a Bitva bastardů. I díky raketovým skokům v čase poté bylo definitivně říct sbohem Milly Alcock v roli Rhaeneryry Targaryen a Emily Carey v roli Alicent Hightower a přivítat jejich náhradnice Emmu D´Arcy a Olivii Cooke. Skáče se v čase, někdo umírá, někdo se teprve narodí, intriky ovšem pokračují a oheň začíná být v pokrevní linii rodu Targaryen žhavější a žhavější. Právě před Emmou D´Arcy a Olivii Cooke stál nelehký úkol, obě dámy se ovšem svým předchůdkyním dokážou vyrovnat. Především Olivia Cooke má to štěstí, že se z Alicent Hightower definitivně stává zajímavější a komplexnější postava, která si uvědomuje, že její nejstarší syn Aegon II. v podání Tye Tennanta (syn Davida Tennanta) svou povahou může ohrozit mnohé (prozatím dokáže Aegon II. připomenout i všemi milovaného Joffreyho Baratheona). Stěžejní prostor ovšem nadále dostává rivalita mezi Alicent a Rhaenyrou, kdy Rhaenyra v podání D´Arcy dokáže prozatím zůstat nadále zajímavou postavou, především i díky tajemství, které má ovšem spíše blíže k veřejnému tajemství. A jestli je něco velmi zajímavé, je to právě manipulace s dětmi, kdy se rivalita mezi dospělými přenáší právě na potencionální dědice trůnu.  Viserys II. v podání Paddyho Considina poté začíná krapet senilnět (maskéři ho uvěřitelně dokázali zestárnout) a naivně věřit ve spojení rodu, který je skrze věčné otázky o následnictví rozdělen ve dví, i díky dvěma ženám se silnou vůli to ovšem jednoduché nebude. V nejvyšších místech ostatně skutečně platí, že se nic neutají snadno a veřejné tajemství je očividné i díky chování jistých osob. Sympatické je ovšem nadále se chytat fantasticky napsaných dialogů, různých konfrontací a i gest, které jednotlivým postavám dodávají něco navíc. Harwin Strong v podání Ryana Corra si tak například táhle celou epizodu v jistých momentech krade pro sebe, jeho bratra Laryse Stronga v podání Matthewa Needhama je naopak po této epizodě nadále snazší nenávidět (nakonec se právě z něj stává takový předchůdce/nástupce Malíčka ze Hry o trůny). Právě Needham si ovšem očividně roli téhle bezpáteřní svině (nebo spíše krysy?) neskutečně užívá, především se ovšem ukazuje, že by se Laryse neměli bát pouze jeho nepřátelé, ale i jeho spojenci. Daemon Targaryen v podání Matta Smitha poté opět dostává nějaké ty vrstvy navíc a ukazuje se, že je skutečně pravděpodobně tou nejkomplexnější postavou z celého seriálu. Sekvence lítání na dracích je fantastická a dokazuje se, že v HBO se na seriálu nešetřilo (představuje se Vhagar, které se neříká královna všech draků pro nic zanic), jeho žena Laena Velaryon v podání Nanny Blondell poté též dostává poměrně dost prostoru a v rámci linky Daemona a Laeny dochází k paralele z první epizody a nakonec i silnému vyvrcholení této linky, které hodně dopomáhá nadále výrazný soundtrack Ramina Djawadiho. Ze šesté epizody vlastně v součtu nejde mít větší radost. Fantastičtí herci mají štěstí v silných dialozích, nadále je poté seriál protkaný spiknutími, vražděním a budováním dnů budoucích. Sapochnik se příště vrátí i k režii 7. epizody, stačí jen doufat, že ve schopném vedení příští týden neklesne..... () (méně) (více)

Reklama

darkrobyk 

všechny recenze uživatele (k tomuto seriálu)

Kdo alespoň malinko sleduje zákulisí seriálu (byly toho plné nejen sociální sítě), ví, že v šestém díle dojde k časovému skoku, tudíž nemůže být nijak zaskočen. V literatuře je to naprosto běžná věc, v řadě filmů také, tudíž nic neobvyklého se nekoná. Většina dílu se točí okolo princezniných bastardů, což je pochopitelné, anžto jde o vážnou věc. Pokud by došlo k veřejnému odhalení, pak to má sečtené princezna s mužem i potomky. Královna je i nadále čubka, až se nakonec zalekne, kam se svými pletichami dostala, zrádci a ublížení vystrkují už ne růžky, ale přímo rohy a smrt konečně začíná úřadovat. Jen bych přidal více gore, přijde mi, že to ztrácí šťávu. Draci fajn, grilování rovněž. I krysy už tuší, že se schyluje k něčemu nepěknému... ()

Arkanoid 

všechny recenze uživatele (k tomuto seriálu)

Zmena hercov nastala pri princezne, kráľovne, princezninom mužovi. Herecky sa mi to zdá slabšie, vzpurnosť vidno v herečke princezny. Criston Cole sa stal kráľovniným bodyguardom. Kráľovna si dáva zavolať princezninho syna hneď po pôrode. Okrem nového syna má pár už dvoch starších, ktorí sa vlasmi obaja podobajú na sira Harwina, veliteľa City Watch. Kráľovná sa stala zákernejšou, Laenorovi vraví, aby sa snažil a potom dostane potomka, čo by sa mu podobal. Kráľovninho druhého syna Aemonda šikanujú Aegon aj princeznin syn.  V rámci poklesnutej morálky odkazujúcej aj na GoT tu Aegon masturbuje v otvorenom okne, pričom ho prichytí jeho mama. Criston Cole je krutejší ku princezniným synom. Kráľovnino prianie je ako prianie Henryho II. Povedané v opilosti, tu ani vyslovené, no s desivými dôsledkami. Až tu lepšie spoznávame Larysa, ktorý je skutočný hráč o tróny. Daemon sa v epizóde ukazuje ako pokojný človek, napriek tomu, že mu umrie žena, ktorú miloval. Po príbehovej stránke opäť skvelý vývoj, po akčnej bohužiaľ skoro nič, len trochu šermu a letu na drakoch. Jazykové okienko: upper hand. ()

Eleanor05 

všechny recenze uživatele (k tomuto seriálu)

Argentinská telenovela Rod draka se od děje z minulého dílu "kdo s kým spí a kdo s kým bude spát", posunula k "kdo s kým spal" a následným trablům s tím, kdo je otcem čích dětí. A ženy v obsazení zestárly, ale muži ne, tomu se říká rovnoprávnost. :D Jinak tato jednoduchá vztahovka trpí hned několika neduhy - především nudným a nevýrazným scénářem, nudnými a nevýraznými postavami a nudnými a nevýraznými herci. A také trpí tím, že je v ní málo dějových linek, odehrávajících se v jen pár stále se opakujících prostředích. Potom to celé nepůsobí jako freska ze Západozemí s životem jak šlechty, tak poddaných na rozsáhlém území (jako to bylo ve Hře o trůny), ale pouze jako levná televizní inscenace odtržená od zbytku Sedmi království. Zjednodušeně řečeno je Rod draka jednoduchým příběhem o milostných vztazích pár bělovlasých panáků, kteří chodí mezi dvěma pokoji a jedním nádvořím. Místní pěti hvězdičkáři a čtyř hvězdičkáři nikdy neviděli kvalitní seriál. 1,5*. ()

Galerie (21)

Reklama

Reklama