Reklama

Reklama

VOD (1)

Rodiny se sjíždějí na pohřeb, který se koná na Náplavomarce. Viserys vyzývá k ukončení bojů a Alicent se dožaduje spravedlnosti. (HBO Max)

Videa (2)

Z natáčení

Recenze (85)

groz122 

všechny recenze uživatele

Tak po ukecaných 4 dílech, které se odehrávaly všechny na jednom nádvoří a v třech komnatách se konečně děj někam posouvá. Řekl bych, že je ale docela pozdě. Celý díl se opět jen kecá a i když se zde už pořádně rozjíždí tahání za politické nitky, tak mám pocit, že všechno tohle už jsme viděli v jiných seriálech uděláno lépe. Epizoda jako taková vyznívá velmi slušně. Ale objektivně jen díky pěkně natočenému konci. Prvních 40 minut je poměrně nudných. Snad se zbytek série tímto dílem nastartuje a začne konečně opravdový Tanec Draků. (na základě knižní předlohy se hlásím k Zeleným) ()

Frajer42 

všechny recenze uživatele (k tomuto seriálu)

Spoilery! Další rodinná sešlost, která se tentokrát odehrává pro změnu z neveselého důvodu. U tohoto rodu tisíciletí je to ovšem úplně jedno. Z počátku se hodně kecá, buduje se napětí a vše opět naznačuje, že budeme svědky další tragédie. Tentokrát se odehraje menší svár mezi dětmi, který skončí vypíchnutým okem a hlavně posílí nevraživost mezi královnou a princeznou a dá tušit, že jakmile zemře král, který umírá prakticky od prvního dílu, tak se začnou dít věci. Pro odlehčení nechybí ani trocha toho incestu a jeden dlouho očekávaný sňatek. Rozhodně doposud nejlepší epizoda. [88 %] ()

Reklama

jirikzaboj 

všechny recenze uživatele (k tomuto seriálu)

Opravdu mě trochu mrzí, že se nějaké dějové linky víc neprodlužují. Chápu, že se i v knize dost skáče. Ale ne natolik, aby tvůrci museli tolik věcí skipovat. Třeba návrat Otta jako pobočníka není vůbec v epizodě vysvětlen a ani dopady smrti Baely, u které se schází všichni rovnou na pohřbu a téměř nulový dopad smrti Harwina. Samotný konflikt, či jeho základ v rodině Targaryenů je konečně nastolený a to nejlepší je na tom, že všichni jsou tak trochu bad guys a i když máme většinově pocit, že bychom měli fandit Rhaenyře, tak Alicent má nakonec ale vlastně úplně ve všem pravdu a proto je o dost víc fascinující, jak lze příběh přebíhat ze strany na stranu a určit si svůj vlastní názor. Každopádně doufám, že se to brzy rozjede k pořádnému tanci. PS: dětský fight skvělý, surový, lepší jsem asi neviděl v této kategorii ()

Remivsremi 

všechny recenze uživatele (k tomuto seriálu)

Hádka všech přítomných rodů celý díl povýšila. Jasně se definovaly strany konfliktu, i když to nebylo žádné tajemství.  I samotný závěr se vydal zajímavou cestou. Přesto mi v seriálu chybí větší zápal, či spíše dopad konverzačních scén. Je to důsledek předem vyložených karet na stůl. Zásadní otázky, které měly tvořit páteř sváru a domněnek jsou již dávno odhaleny. Nedaří se pak budovat dostatečné napětí a scény postrádají kouzlo. Mám s tím problém celou sérii. Náprava může dorazit v druhé řadě. ()

filmfanouch 

všechny recenze uživatele (k tomuto seriálu)

Režisér první i šesté epizody Rodu Draka Miguel Sapochnik se chopil i režie sedmé epizody seriálu a opět se projevil jako jeden z nejlepších tvůrců, kteří měli co dočinění už s původní Hrou o trůny. Sapochnikova síla přitom vždy byla ve velkolepých akčních sekvencích (U Hry o trůny stál Sapochnik za Tvrdodomovem, Bitvou bastardů či Dlouhou noci), tato epizoda ovšem spíše sází na pořádnou dávku funkčních emocí, kdy se zároveň definitivně začíná schylovat k občanské válce.   Dle dřívějších slibů se minimálně nějakou dobu již výrazně skákat v čase nebude a start 7. epizody tak přímo navazuje na finále 6. epizody. Navazuje se tak na zásadní otázky z minulé epizody, Aegon II. v podání Ty Tennata a jeho bratr Aemond v podáníLea Ashtona se nadále vybarvují jako pěkní ptáčkové (jeden z nich za to alespoň dostane ideální odměnu) a dochází ke starým emotivním setkáním. Dochází ostatně i k opětovnému setkání bratrů Viseryse v podání Paddyho Considinea a Daemona v podání Matta Smitha a především také k opětovnému setkání mezi Daemonem a jeho neteří Rhaenyrou v podání Emmy D'Arcy. Veřejné tajemství přitom pořád ohrožuje mnohé, je přitom zajímavé sledovat různé reakce, kdy nejzajímavější z nich koná Corlys Valeryon v podání Steve Toussaint. Středobod kontroverzního castingu si rázem každou epizodou více krade prostor pro sebe.   Bývalé nejlepší přítelkyně Rhaenera a Alicent v podání Olivie Cooke už nemůžou být více ve sváru, Alicent v podání Cooke začíná více a více připomínat Cersei Lannister ze Hry o trůny. V případě D´Arcy i Cooke poté platí, že změna castingu ve finále vůbec nebyla na obtíž a na absenci Milly Alcock a Emily Carey se dá lehce zvyknout. Minimálně Cooke má totiž prostor pro to, aby byla Alicent v jejím podání o poznání zajímavější postavou. Zároveň je zajímavé sledovat, že toho obě znesvářené dámy mají dost společného a především jak má rivalita vliv na jejich děti. Ty jsou pochopitelně krapet zmanipulované postoji svých matek, dochází ovšem k výraznějším formacím jejich osobnosti a je jasné, že přátelstvím je jednou pro vždy konec. Už ve Hře o trůny padlo, že když se narodí Targaryen, bohové si hodí mincí, aby rozhodli, zda bude lord nebo blázen a právě od bratrů Aegona II. a Aemonda se pravděpodobně již nyní dají čekat ještě hodně bláznivé věci.   Sedmá epizoda má ovšem skutečně i mnoho emocionálně hřejivých momentů, kdy se například jedna postava rázem dočkává alespoň dočasného šťastného konce, ostatní na něj ovšem zatím nárok nemají, protože Tanec draků ještě nezačal. Prozatím je jen radost nadále sledovat, jak je Daemon v podání Matta Smitha barvitější a barvitější postavou, Sapochnik za kamerou vše pevně vede, dokáže těžit z tučného rozpočtu a připravit půdu pro poslední tři epizody 1. série, kdy nejspíš definitivně dojde ke kácení lesů a létajícím třískám.... ()

Galerie (70)

Reklama

Reklama