Reklama

Reklama

VOD (1)

Obsahy(1)

Alicent pověří Cola a Aemonda úkolem vypátrat Aegona a Otto svolá všechny významné rody ze Západozemí, aby mu stvrdily věrnost. (HBO Max)

Videa (1)

TV spot

Recenze (76)

filmfanouch 

všechny recenze uživatele (k tomuto seriálu)

Tanec draků definitivně začíná. A rozehrává ho režisérka Claire Kilner, která již stojí za režií čtvrté a páté epizody. Semifinále 1. série reaguje na následky z minula, kdy relativně poklidný a prosperující období v Západozemí končí a rázem se jen potvrzují zvěsti o tom, že Rod Draka může být zničen jedině zevnitř. Problémem ve finále nebude pouze rozdělení stran na Zelenou a Černou, ale také fakt, že Zeleným očividně prozatím chybí jednotná vize a cíl.   Jestli 9. epizoda Rodu Draka něco od počátku potvrzuje, je to skladatelský um Ramina Djawadiho. Jak bylo snadné se po osmi sériích Hry o trůny obávat vyčerpání a faktu, že již Djawadi nemá světu Západozemí cokoliv nabídnout, každou epizodou Djawadi těmto pochybnostem jasně nastavuje prostředníček. Úvodní scénou s tragickým nádechem počínaje, epickou scénou v závěru konče, kdyby přesně tyto momenty nefungovali tolik bez samotného soundtracku Djawadiho.   Zpočátku byli jasné obavy, že bude seriál Rod Draka krapet nadržovat straně Černým (Rhaenyra/Daemon) a Zelení (Alicent/Otto/Aegon/Aemond) budou pojatí jako čisté zlo. Tak lehké to ovšem očividně nebude. Devátá epizoda se totiž primárně soustředí právě na stranu Zelených a i když je pořád snadné většinu Zelených nenávidět, tak jednoduché to není. Olivia Cooke svým výkonem táhne celou epizodu, kdy je její Alicent rozpolcena mezi plněním údajného posledního přání a přitom přetrvávající láskou ke své dávné přítelkyni, kterou by na rozdíl od jiných vrchních představitelů Zelených nerada nechala zemřít. Stejně tak Aegon v podání Toma Glynn-Carneyho má o potencionálním následnictví trůnu pochybnosti, nejzajímavější je to přitom u druhého králova syna Aemonda v podání Ewana Mitchella. Ten prozatím trpí klasickým syndromem druhého syna, kdy se celý život neustále snaží nežít ve stínu svého bratra, přesto jeho primární problém zůstává fakt, že se narodil druhý. Schyluje se tak sice k Občanské válce, škrábance ovšem budou očividně vyvolávat i rány z vlastních řad.   Radost nadále dělají působivé dialogové konfrontace, které fungují především díky nadále bravurním hereckým výkonům, kdy je už nyní snadné věřit, že Rod Draka po vzoru svého předchůdce posbírá mnoho nominací na cenách Emmy. Pozadím spíše upozaďovaná Rhaenys Targaryen v podání Evy Best konečně dostává solidní prostor, Graham McTavish poté jako sir Harrold Westerling konečně prozatím alespoň v jedné scéně nepůsobí jako křoví navíc a i díky své jedné výrazné scéně může dokázat, že v něm též cosi jako herecký talent proudí. Nyní je jen snadné doufat, že se Westerling konečně do budoucna dočká krapet většího prostoru a McTavish si tak vynahradí dosavadní upozaďování.   I když by poté sice primárním cílem měla být snaha o ideální budoucnost světa Západozemí, politický rozkol vede k mnoha příležitostem v oblasti snahy o růst na potravním řetězci. Díky tomu je vlastně těžké komukoliv věřit, do budoucna v rámci Tance draků nejspíš velkým faktorem bude paranoia a fakt, že skutečně nejspíš bude těžké kdekomu věřit a časem bude docházet k posouvání figurek na šachovnici. Ať už dá šach mat ve finále kdokoliv, jen samotný vývoj politické situace a hodností bude sám o sobě zajímavý.   Samotná závěrečná část epizody by poté v režii Claire Kilner působila zdárně epicky i bez přídavku v podobě krapet promrhané šance, kdy to ovšem celé dává smysl v rámci toho, že primárním cílem není snaha získat Želený trůn, ale získat Železný trůn bez vizitky krutého násilí a tyranie. Nyní nejde jen o to, kdo bude sedět na Železném trůnu, ale jak se ten dotyčný k obývání Železného trůnu dostane. I to bude jeden z důležitých faktorů budoucích událostí a je jasné, že to nejzajímavější teprve startuje.... () (méně) (více)

haluska11

všechny recenze uživatele

všichni už víme, že tenhle seriál beznadějně vykrádá hry o trůny (ukradl dokonce i příjmení targaryenů!!!! :O), ale po posledních dvou epizodách musím uznat, že ve skutečnosti je hlavním zdrojem plagiarizace shrek - scéna u večeře, královna v kostýmu fiony, finále této epizody... a to v seriálu ještě nebyl tým černých a ZELENÝCH z předlohy. snad dojde i na potomky draka a udatného oře. ()

Reklama

Arkanoid 

všechny recenze uživatele (k tomuto seriálu)

Viserys je mŕtvy a Aegon je nezvestný. Epizóda len s postavami, ktoré minulú epizódu ostali v King’s Landing, nebaví tak, ako by bavila s komplet Targaryenovcami. Foot fetish neohromí. Záver som nepochopil, málo stačilo na vyriešenie celej situácie, no tvorcovia sa rozhodli vykresliť postavu asi ako niekoho, kto vojnu prenechá iným. ()

Eleanor05 

všechny recenze uživatele (k tomuto seriálu)

OBSAHUJE SPOILERY! Aha, takže se tři čtvrtě dílu hledá ztracenej Aegon po městě, a když se konečně najde a je korunovanej, tak Rhaenys jenom tak zabije desítky nevinných lidí a rozboří Baelorovo septum? To by byla opravdu super královna - masová vražedkyně, ještě, že se jí nikdy nestala... Nechápu, za co dáváte čtyři nebo pět hvězdiček. Za to, že se v tomto díle skoro nic nestalo, a to, co se stalo, nedávalo smysl? 2*. ()

WathanajX 

všechny recenze uživatele (k tomuto seriálu)

Tak nějak jsem si celý díl říkala, jestli si z nás tvůrci nedělají tak trochu prdel?! Od začátku prvního dílu uběhlo bezmála dvacet let. Během každé epizody jsme se posunuli o měsíce ne-li roky. A teď se prakticky celý díl hledá princ zašitý po bordelech a všech možných jiných nehezkých místech?? Jeho matka hystericky běhá po hradě, zavírá služebné a hosty do žaláře a do pokojů a snaží se všechny přesvědčit o právoplatném nástupníkovi na trůn, o čemž údajně mluvil umírající rozkládající se stařec, který dvacet let hájil nástupnictví své dcery až do poslední hodinky. A to jí všichni žerou, nikomu to nepřijde divné a její otec a ser Criston Cole beze strachu a bez toho, aniž by to někomu vadilo vraždí kohokoliv, kdo by jen naznačil, že Aegon na trůn nepatří. O tom jak prince našli nemluvě. Čekala jsem snad nějakou vyšší manipulaci nebo léčku či něco na ten způsob ale tohle? Zbytečnost stejně jako dle mého názoru násilně nastrčené feministické kecy, které jsou snad v každém díle povinností nebo já už fakt nevím. I přes to všechno a skutečnost, že je mi královna pořád víc a víc protivná jsem konečně měla pocit, že se věci dávají do pohybu a že konečně to celo-sériové politikaření spěje k závěru. Ať už korunovací nebo konečně nějakou pořádnou bitvou o trůn to mi bylo jedno. Závěr považuji za velmi povedený a ano za jednu z mála chvil, kdy se něco dělo. I když demence veškerých postav tenhle díl byla až do nebe volající. Veškerou debilitu završilo finále, kdy chybělo tak málo a mohl se "samozvaný" nový král i jeho matinka smažit. Jenže, o čem by pak byly další díly že? ()

Galerie (26)

Zajímavosti (2)

  • Lyman Beesbury (Bill Paterson) říká: „Je mi šest a sedmdesát let“. To z něj dělá vzácný příklad postavy, která je v seriálu mladší, než ve zdrojovém materiálu. V knihách Beesburymu bylo 80 let, když zemřel. (mikki089)
  • Podle George R. R. Martina je Aegon (Tom Glynn-Carney), který si uzurpoval Železný trůn od Rhaenyry (Emma D'Arcy), založen na následnické krizi po smrti anglického krále Jindřicha I. v roce 1135, který svou dceru a jediné žijící legitimní dítě, Matildu, jmenoval jako dědice Anglie a tím i první vládnoucí královnou. Trůn si uzurpoval Matyldin bratranec Štěpán z Blois, který přijel do Londýna a byl korunován, zatímco Matilda byla pryč. Štěpánovo tvrzení bylo podpořeno zprávami, že král na smrtelné posteli změnil názor a jmenoval ho dědicem. (mikki089)

Reklama

Reklama