Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Ústřední postavou romantické komedie Casting na lásku je neúspěšná herečka Stela Nebeská, která s blížící se čtyřicítkou zjišťuje, že velkou díru do světa už asi neudělá. Ztrácí angažmá v divadle, kde stejně hrála jen nevýznamné role. Po kariérním neúspěchu přichází i osobní – manžel jí začne podvádět a ani se to nijak moc nesnaží skrývat. S porážkou od života se ale Stela nemíní smířit a rozhodně se nevzdá bez boje. Zapřisáhne se, že si stůj co stůj najde někoho, před kým její manžel zbledne závistí. Zahájí tedy velkolepý konkurz na novou lásku. Začne se seznamovat, ale co schůzka, to výstřední a nepoužitelný nápadník a každé rande končí fiaskem. Najde nakonec Stela toho pravého? Nebo všichni pořádní muži už vymřeli? (Bontonfilm)

(více)

Videa (1)

Trailer

Recenze (100)

SimpanzJi odpad!

všechny recenze uživatele

Poslední dva roky jsem toužil vidět film (jakýkoli) Evy Toulové na velkém plátně. Letos se mi to konečně podařilo. Bylo to samozřejmě výživný, jak to tahle holčina umí. V kině se mnou bylo ještě asi 5 lidí a všichni se smáli. Čemu, to je otázkou. Casting na lásku disponuje mnohokrát ohraným vyprávěcím schématem romantických komedií, které se v poslední době točí. Neúspěšná herečka Stela má otřesného manžela (to je život!), se kterým se právě rozvádí, a chce si najít jiného partnera. Divák sice za celou dobu nevidí nic, co by s rozvodovým řízením souviselo a manžel se asi půl hodiny před koncem filmu úplně vytratí, ale to je vedlejší, protože filmy Evy Toulové se klasicky vymykají zákonům logiky a lidskému chápání. Stela (Tereza Němcová-Petrášková, kterou neznáte) se rozhodne vzepřít manželovi tím, co podle ní umí nejlépe, a to svádět chlapy. A tak do toho jde naplno. Toulová jako klasicky vůbec neví, co chce divákovi sdělit (a možná ani nic sdělit nechce, což by nakonec byla ta nejšťastnější varianta). Stelu nechává bloudit mezi castingy a jejími dávnými ctiteli, kterého si jednoho po druhém zkouší. Divákovi je představeno několik otřesných archetypů mužů: v prvé řadě Martin Sitta jako manžel, co pije pivo a chodí do "tý opravdový práce", která nikdy není vyobrazena. Igor Bareš jako milý pán po padesátce, který by byl sice věrný, ale je starej a nudnej, takže ho Stela nechce. Vojtěch Babišta jako dvacetiletý zajíček, který má v podstatě dvojroli – teenager pařící hry a chodící product-placement firmy Bandi. Lukáš Langmajer hraje sportovního debila a konečně Václav Vydra umělce, který jde za každou, do které to může strčit. Do toho mezi hlavní postavy patří nadměrně obézní číšník (Jan Řezníček), se kterým se Stela náhodně potkává. Co se však týče výstavby filmu, přes všechny scenáristické klišé, které Toulová s vervou umisťuje, se jí zde nedá zapřít smysl pro sjednocení rovin castingy/lov na muže. Casting má pak v podstatě dvojí význam – na jednu stranu sledujeme průběh castingů, na straně druhé se tím stávají i výběry partnerů. To je to jediné, co je ve filmu alespoň trochu promyšlené (mimo pár obrazových kompozic) a má smysl s tím pracovat dál. Casting na lásku je podivný film. Některé záběry vypadají profesionálně, jiné by se naopak mohly zařadit do nějakého formátu na televizi Barrandov (kde Toulová natočila společně s legendou české žumpy Magnuskem desetidílný seriál Čechovi). Nekonzistentní vizuál podtrhuje několik podobně znějících a stále se opakujících skladeb Davida Solaře, ve kterých se zpívá o světě, který na tebe čeká, a tak podobně. Přes to všechno je ale Casting na lásku Toulové nejdospělejší film. Geneze této skvělé multižánrové umělkyně (píše, točí, hraje, maluje, snad i fotí) je sama o sobě skvělá – věřte tomu nebo ne, každopádně Eva Toulová vystudovala katedru režie na FAMU, a to filmem Dvojhra (2012), který já osobně považuji za to nejhorší ze studentské tvorby této školy. Toulová si už od studií drží své téma, se kterým (seč neoriginálně a neohrabaně) pracuje dodnes – zaměřuje se na současné ženské příběhy. Po příšerných studentských filmech představila před šesti lety celovečerák Šťastná (2014), na který přišlo pár tisíc lidí. Jediný film, kde se vyhnula ženskému příběhu, Jak se moří revizoři (2018), hrálo nějakých 15 kin po republice. Casting na lásku distribuuje Bontonfilm. Toulová dospěla i v tomto ohledu. Casting na lásku je sice její nejlepší film, zároveň se Toulová stále pohybuje na dně české kinematografie současnosti. Takže až budete mít v křížovce "česká režisérka Eva ..." (a to se mi fakt stalo!) – víte, koho doplnit. () (méně) (více)

Necrotongue odpad!

všechny recenze uživatele

Týýýý jóóóó! Musím před Evou Toulovou smeknout; pokud dokázala napsat a zrežírovat něco takového, zaslouží si jedině hluboký obdiv. Ale teď vážně; Eva Toulová dokázala s tímto snímkem podlézt nejednu velmi nízko posazenou laťku, takže mi dala vzpomenout například na mé "oblíbené" Revizory. Stačilo úvodních deset minut a měl jsem jasno, jakým směrem se bude snímek a mé hodnocení ubírat. K filmu se už dále vyjadřovat nemusím, jen bych ještě rád dodal, že si u mě firma Bandi vydobyla první pozici v boji o nejzoufalejší snahu vnutit divákovi své jméno. Fuj, to byl zase zážitek. P. S. Dodatečně jsem zjistil, že Eva Toulová má na svědomí i ty Revizory, to ovšem všechno vysvětluje... ()

Reklama

Tominni odpad!

všechny recenze uživatele

Příběh Stely Nebeské, která chodí neúspěšně od castingu ke castingu a mezitím se vyrovnává s koncem manželství tím, že zve bývalé ctitele na rande.....Nerad dávám filmům hodnocení odpad, ale tady prostě nefunguje nic a prostě mě nenapadá, co by mohlo stát alespoň za jednu hvězdičku.....a to už ani nechci zmiňovat PP, který tady už překračuje hranice vkusu zcela výrazně. ()

Olík 

všechny recenze uživatele

Původně jsem o existenci toho ženského povzdechu Evy Toulové (vlastně ani o ní samotné – budu se na nějaký z jejich marných pokusů být filmařskou ještě podívat) neměl ani tušení. Narazil jsem omylem na televizní obrazovce a asi už vím, proč tomu bylo tak. Tohle fakt NE. Tereza Němcová-Petrášková, dejme tomu. Neokoukané tváře vždy potěší a nakonec se svojí osobností na roli „zoufalé herečky“ i docela hodí. Ale pak už je snad všechno špatně. Pomineme-li, že od první minuty vám je jasné, že tohle dílko nemá s filmařinou příliš společného, tak příběh nic, zápletka nic, romantika nic, humor nic,  catering nic, támhle nic a támhle taky nic. Uznávám, že za každým konáním stojí nějaké vynaložené úsilí, ale v tomto případě to byl opravdu pro.....ý čas. ()

honajz2 odpad!

všechny recenze uživatele

Sice jsem se zařekl, že už se nikdy na žádnou českou romantickou komedii nepodívám, ale Evě Toulové, českému Edu Woodovi prostě jako milovník těch nejhorších existujících filmů prostě odolat nemohu. A bylo to přesně takové, jak jsem čekal - strašné. Tak to rozeberu: PŘÍBĚH: Ten sice v jakési podobě, jaká romantická komedie nabízí, existuje, ale nebaví, nezaujme a spíš nudí. Pokusy o humor tu sice jsou a poprvé bych některý z filmů tak označil jako "komedii" (protože Šťastná je romantické "drama" bez prvků komedie a Jak se moří revizoři sice prvky "komedie" v sobě má, ale i tak je to spíš "drama"), ale zoufale to nefunguje, působí to trapně a může za to hlavně příšerné přehrávání herců (ke kterému se dostanu později) a vlastně snad úplně všechno, protože to prostě nefunguje a vypadá to strašně. K žádným překvapivým zvratům nedojde, vše je jasné z prvních pár minut a hlavní zápletka navíc skončí v 50. minutě (!!) a aby z toho Toulová mohla udělat celovečerák, protáhne to o ještě zbytečnou a k smrti nudnou půl hodinou o tom, jak Stella Nebeská dostane roli a pak se jí kvůli veliké lásce vzdá. A btw pobavilo mě (jako jediné z celého filmu), že je tu okopírovaná scéna z LOVEní. Evidentně Toulová hledá nové dno... HERECKÉ VÝKONY: Katastrofa. Když v nějakém filmu podá nejuvěřitelnější výkon Václav Vydra nejml. (!!!!!), tak už je něco sakra špatně. Skoro všichni herci tu strašně přehrávají včetně hlavní hrdinky, nikomu se zde nedá věřit ani nos mezi očima a celé to vypadá jak nějaké představení ochotnického divadla. Jediné, co mě překvapilo je to, že si zde miniroli střihla i při své velikosti a talentu sama Eva Toulová. A herecky je talentovaná stejně jak ten zbytek dřev, co tu hraje. Fakt, jediný, kdo tu něco hraje, je ten Vydra a občas ten tlusťoch, jinak nikdo. FILMAŘSKÁ STRÁNKA: Katastrofa snad největší. Toulová sice sehnala kameramana, který by se dal označit jako kamerman (byť teda maximálně na úrovni pořadů TV Barrandov), ale ani ten není schopný vytvořit zajímavý záběr, aby to příšernost zachránil. Nějaký cit pro tempo scén Toulová vůbec nemá, proč tam je asi šestkrát ta sama scéna, kdy Stela Nebeská leží v posteli s lístky růží a sypají se na ni dopisy nechápu (teda jo, chápu, ale proč ta samá scéna???) nebo proč tam asi desetkrát hraje jedna a ta samá písnička, která se mi zprotivila už po třetím poslechu, taky nechápu. Je tady hromada postav, z nichž některé tu jsou naprosto zbytečně a některé tu prostě jen existují aniž bychom o nich něco věděli. A i přes jejich obrovský počet žádná nemá charakter. Navíc Stela se prý živí jako herečka, ale vidíme ji jen neúspěšně chodit po castinzích - ale kde pracuje? Z čeho teda vydělává? A ten její manžel, ten vydělává kde? Kde pracuje ten tlusťoch? A takových otázek si tu můžete během filmu položit ještě mnohem víc. Střih je zmatený, někdy se nedá pochopit, co se kdy děje a proč se to děje (třeba když se najednou Stela zjeví ve vlaku a jede kamsi a pak se tam stejně záhadně objeví i ten tlusťoch, který ji asi stalkuje, jinak pro to nemám vysvětlení). Kulisy jsou taky otřesné, třeba proč Stela má doma na stěně přilepenou značku ze silnice jsem taky nepochopil. Pro někoho by mohl být klad, že nebydlí ve vile, ale v činžáku, ale k čemu mi to je, když to jinak nefunguje? Nakonec se stejně s novým manželem přestěhuje do krásného velkého rodinného domu a narodí se jim dceruška, kterou houpou na houpačce. Prostě musel tam být cukerínový konec, bez toho se neobejdeme, že? Hlavně že celý film je laděn strašně feministicky, všichni chlapi tu jsou banda úchylů a idiotů a jediný tlusťoch je výjimka, zatímco všechny ženy tu jsou sebevědomé, inteligentní a téměř bez špatných vlastností, včetně té herečky, co se zpočátku Stele vysmívá. A hlavně nesmí chybět všudypřítomný product placement, který je ještě víc do uší a očí bijící, než jakýkoli díl Ulice nebo Oridnace. Hlavně že nechybí Bandi, stály podporovatel shitových českých filmů! Jen tak mimochodem, ta scéna, kde se tu objeví, je snad ta nejblbější product placemantová scéna všech dob... CELKOVÉ HODNOCENÍ: Zahrajte si s přáteli chlastací hru! Je to jednoduché, když ve filmu bude jakákoli filmařská chyba, špatný herecký výkon nebo product placement, napijete se. Zaručuji vám, že když na to použijete třeba rum, do 3 minut jste v záchytce. A pokud si to chcete užít, tak použijte pivo, do půl hodiny to s vámi sekne stejně. Vřele doporučuji! A víc asi říkat nemusím, jasné to je asi každému. Objektivně je to teda maličko lepší než Revizoři a Šťastná, ale subjektivně je to horší, protože u těch dvou filmů jsem se nad jejich příšerností bavil. Tady jsem jen a pouze trpěl. odpad! () (méně) (více)

Galerie (41)

Zajímavosti (9)

  • Hneď v úvodnej scéne si môžete v odraze Steliných okuliarov všimnúť štáb. (Johnny.ARN)
  • Natáčení filmu probíhalo v Praze a Červeném Kostelci. (SONY_)
  • „Zrovna v době, kdy jsme točili jedinou postelovou scénu, se Terezce vrátil manžel. Ten sice o natáčení věděl, ale přece jen to byla trochu divná situace,“ zmínila Eva Toulová. (SONY_)

Reklama

Reklama