Tvůrci:
Steven ZaillianRežie:
Steven ZaillianScénář:
Steven ZaillianKamera:
Robert ElswitHudba:
Jeff RussoHrají:
Andrew Scott, Dakota Fanning, Johnny Flynn, Pasquale Esposito, Eliot Sumner, Vittorio Viviani, Bokeem Woodbine, Kenneth Lonergan, Bruno Crucitti (více)VOD (1)
Epizody(8)
-
Je velmi těžké vás najít (E01)
-
Sedm milostí (E02)
-
Sommerso (E03)
-
La dolce vita (E04)
-
Lucio (E05)
-
Těžký předmět (E06)
-
Děsivá zábava (E07)
-
Narcissus (E08)
Obsahy(1)
Mladý podvodník vyrazí do Itálie splnit zvláštní úkol a nahlédne přitom do světa mocných a bohatých. Život, o kterém snil, tak má na dosah. Stačí se k němu jenom prolhat. (Netflix)
Videa (2)
Recenze (120)
Nepříjemná podívaná, v dobrém slova smyslu. Pryč jsou sluncem zalité italské reálie, černobílý artsy přístup tomu dodává úplně jinou hloubku. Příběhově je Ripley poskládaný podobně jako Netflixovské You, jen si Steven Zaillian občas dává hodně na čas. Sommerso a V Lucio epizody, které si zaslouží snad všechny televizní ceny. ()
Netflix nám tu opět naděluje ve velkém a tady jsem teda mile překvapen. Černobílá bomba s nádechem italských měst a originální zápletkou o padouchovi Ripleyem, jehož herec Andrew Scott ho zahrál s velkým přehledem. Prvních pár dílů mi trvalo než jsem se dostal do děje, ale postupem času to začalo nabírat obrátek a v průběhu už mě nezajímalo nic jiného než jak to dopadne. Z tvůrčího hlediska bych se nebál označit tohle dílo jako masterpiece. /85%/ ()
Zatím seriálový peak roku 24.. Obrazově je to vymazlené tak, že každý záběr je jak fotka H.C. Bressona (a ta Leica na tohle řekl bych odkazuje) kdy černo-bílá je fakt hluboce černo-bílá s téměř až taktilní strukturou (na to je fakt radost koukat). Obsahově je to metronomicky přesné. Drží to náladu a těžiště knihy.. jak v přesných charakterech, tak v jemném vtipu a té neuchopitelnosti s jakou Ripley tancuje na minovém poli vlastních lží.. Je to plné drobných detailů a režijních nápadů které diváka vtáhnou do každé (!) scény. Jednotlivé peripetie knihy si už přesně nepamatuju, ale mám pocit, že poslední cca třetinu už Zaillian adaptuje knihu hodně volně (a stále kvalitně) a snad i chystá půdu pro pokračování... Drobnou výtku bych měl snad jen k finále, které (SPOILER) z Toma udělalo trošku většího masterminda než ve skutečnosti je (nebo by měl být). ()
Tak, a máme tu ďalšieho talentovaného pána Ripleyho. Tentokrát sofistikovanejšieho, artovejšieho.. Musím povedať, že sa mi veľmi páčil a vtip je v tom, že nedokážem úplne zadefinovať, prečo vlastne. Minghellov Ripley (ako postava - aj film) mi je ďaleko sympatickejší, mám pocit, že mu oveľa viac rozumiem a hoci sa jeho príbeh odohrával na kratšej ploche, bolo o ňom povedané omnoho viac. Taktiež som v jeho prípade nemala pocit logických nezrovnalostí. Už len vysvetlenie situácie, ktorá celý jeho príbeh naštartovala, dávalo väčší zmysel. Postava Freddieho Milesa v stvárnení F. S. Hoffmana bola absolútne brilantná, Freddie nás štval neskutočným spôsobom a dodal príbehu šťavu. Obsadenie fádnej Eliot Sumner (a prečo vôbec..?) je pre mňa najväčším sklamaním castingu. Ale.. táto miniséria má pre mňa jedno obrovské plus vo fantastických detailoch prakticky v každom zábere. Je to akoby ste obdivovali dokonalý stroj, ktorého kolieska do seba zapadajú nádherným spôsobom. Neuveriteľne som si užívala každý záber (rozhodnutie ísť do čierno-bielej bolo geniálne) a taktiež fantastickú hudbu. Andrew Scott nesklamal a Dakota Fanning ma osobne prekvapila. Neviem, či si túto noir pralinku vychutnám ešte raz.. asi dám tomu veľa času, a možno v budúcnosti ocením veci, ktoré som si dnes nevšimla. ()
Vražda a samotné odpratanie buddyho Freddieho Milesa, trvalo cca 15 minút (nepreháňam) počas ktorých stihnete doma porobiť nad rámec úloh. Je to tak dlhé, že cestu z miesta činu až po lokalitu „zochabenia umrlca“ absolvujete celkom 4x a stále sa opakujú tie isté zábery. Áno, bolo to zámerné, no pre mňa ako diváka nefunkčné. A tak to ide časť po časti. Pes jitrničku sežral.... druh tejto konkrétnej filmovej tenzie mi skutočne nereže. Nejnepríjemnejší z toho celého bol samotný hlavný hrdina (nemusím ho celkovo ako herca), nesympatický s pohľadom tak nevábnym, že som na konci mala pocit, že mi je nevoľno z urieknutia. Mrzí ma, že napokon dávam len 3* nakoľko očakávania som mala vážne veľké a cez vysoké hodnotenia ostatných, idem proti silnému prúdu. ()
Galerie (162)
Photo © Netflix
![Ripley - Z filmu](http://image.pmgstatic.com/cache/resized/w663/files/images/film/photos/168/884/168884060_vey70r.jpg)
Zajímavosti (5)
- Podobne ako príbehový antihrdina Tom Ripley (Andrew Scott), aj známy taliansky maliar Michelangelo Merisi da Caravaggio bol na úteku za vraždu. V 350-ročnom flashbacku poslednej epizódy sa Caravaggio ukrýva pred Rytiermi sv. Jána, rovnako ako aj Tom pred políciou. "Prišlo mi to ako zaujímavá paralela," povedal režisér Steven Zaillian. (Ahsoka)
- John Malkovich, který se objevuje v této epizodě jako Reeves Minot, si zahrál hlavní roli ve filmu Ripleyho hra (2002). (Please)
- John Malkovich si zde zahrál malou roli padělatele dokladů Reevese Minota. Jedná se o odkaz na film Ripleyho hra (2002), kde Malkovich ztvárnil právě Toma Ripleyho. (Kubeska)
Reklama