Režie:
Peyton ReedScénář:
Jeff LovenessKamera:
Bill PopeHudba:
Christophe BeckHrají:
Paul Rudd, Evangeline Lilly, Michael Douglas, Michelle Pfeiffer, Jonathan Majors, Kathryn Newton, Corey Stoll, Bill Murray, Katy O'Brian (více)VOD (3)
Obsahy(1)
Scott Lang (Paul Rudd) a Hope Van Dyne (Evangeline Lilly) spolu s Hankem Pymem (Michael Douglas) a Janet Van Dyne (Michelle Pfeiffer) prozkoumávají Quantum Realm, kde interagují s podivnými tvory a vydávají se na dobrodružství, které přesahuje hranice toho, co považovali za možné. (Falcon)
Videa (9)
Recenze (502)
Nespoutaná triková jízda bizarní říší Quantum, kde se to hemží roztodivnými tvory, a ve které vám bude průvodcem (zmenšující) se Paul Rudd a jeho rodinka. Od scénáře snad ani nikdo neočekával sofistikované parametry, i tak je ale patrná změna stylu s nástupem nového a jediného scenáristy. Jeff Loveness si musel tentokrát se vším poradit sám, u předchozích dvou filmů byla na sepsání dobrodružství vícečetná parta včetně přispívajícího Rudda. V žádném případě změna na scenáristickém postu neznamená sešlápnutí brzdy. Film je v mnohém utržený ze řetězu a v mnohém stále zůstává infantilní. Bohužel. Trikoví specialisté byli ve svém živlu a po pár minutách přichází příval triků, který až do konce filmu nepoleví. Na naše přátele v neprobádané říši čekají mnohá úskalí a také dávní a pomstychtiví nepřátelé. Prvním z nich je mocný černý Kang v podání kontroverzního Jonathana Majorse, o poznání komediálněji působí Corey Stoll, z něhož trikoví experti udělali ultimátní organickou zbraň. A dojde i na krátkodobé setkání s Billem Murraym. Své důležité zastoupení sehrává ženská osádka. Na dříve neodolatelné Evangeline Lilly spáchali vlasoví stylisté pomstu, ošmikali jí její kadeře, takže na diváky juká chrabrá mužo-holčina v latexovém kostýmu, která frčí na dávkách testosteronu. Kathryn Newton v roli dcery, která celou svoji rodinku dostala do šlamastyky, vypadala normálně. A pyj zůstal přilepený u stehna i v případě Michelle Pfeiffer, která po překročení šedesátého věku života kombinuje vzhled stařeny s omlazovací kůrou plastického chirurga Měšťáka. Posledním z rodinné party je Michael Douglas, který se umyl, dal se do gala a vůbec ničím nezaujal. I třetí dobrodružství dostal režijně na starost Peyton Reed. Není to nejlepší režisér a chybí mu pohotové reakce na mnohé scenáristické vychytávky, které v jeho realizaci zanikají. Takže pak více než častěji přetéká jeho film infantilitou a dochází na mrzačení některých originálních nápadů. Film má tempo, obří porci triků, pestrobarevnou vizualizaci a vedle toho je stále ponořen ve své dětinskosti a bohapusté naivitě, což mu brání v tom udělat z něj něco vyzrálejšího a zajímavějšího i pro dospělé publikum. 6/10 ()
Tenhle film mě zlomil. Ztělesněná problematika současného Marvelu a nejzbytečnější film vůbec. Charisma Jonathana Majorse nezachrání bezduchou prázdnotu sázející na nekonečné recyklování toho, co před lety fungovalo. Dnes zbyl jen patos, debilní humor a fanservis. Film připomíná osmdesátkové fantasy typu Labyrint, ale tyhle filmy měli alespoň charisma a byli zábavné, tohle je sebeparodie a ještě nefungující. Jediné plus je za vfx artisty a za Majorse. Doufám, že DC s Gunnem v čele zničí tohle studio a fanoušci nebudou podporovat tuhle mašinérii. ()
Gordon Gekko, ztělesnění toho nejhoršího na neoliberálním kapitalismu, obhajuje socialismus. Aspoň něco zajímavého jsem na tom filmařském clusterfucku dokázal nalézt. Škoda, že když socialisté - mravenci - dovedou zabránit kvantovému kolonialismu, nedokážou utnout mrvelizaci mainstreamové popkultury. ()
Staré dobré časy, kde Evangelina v Lost oslňovala hrivou sú dávno preč, dnes už ponúka len hrncový účes Majky z Gurunu. O to však nejde. Film je vizitkou toho, že pretlak hereckých hviezd nezaručuje úspech ani kvalitu. Scenár písal týpek, čo v podstate nič veľké okrem jedného seriálu nenapísal a tak to aj vyzerá. Kedysi mali scenáristi bližšie ku spisovateľom kníh, dnes sú to často len nejakí pisálci hľadajúci inšpiráciu na twitteri a tiktoku, pričom podmienkou je zachovanie politickej korektnosti, inak job nedostaneš. Výsledkom je, že človek dnes dostáva filmy, v ktorých ako keby chytí do ruky obal Dostojevského veľdiela Zločin a trest, no keď ten obal otvorí, nájde tam lacný román od Evity. Veľa sa hrá na vonkajší dojem bez obsahovej formy. ()
Fáze 5 začíná! Dokázal mravenčí muž nakopnout novou etapu Marvelovského filmového vesmíru? Třetí Ant-Man měl nelehký úkol. Jednak musel zajímavě a svižně představit nového Záporáka, který bude zatápět naším hrdinům po další roky a také položit základy pro budoucí velký příběh, který bude kulminovat v dalších Avengers. Tohle vše se povedlo na výbornou. Bohužel se ale zapomnělo na to hlavní a to na Ant-mana. Když je řeč o záporákovi, Kang v podání Jonathana Majorse je Alfou i Omegou celého filmu. Kdykoliv je na scéně, krade si všechnu pozornost pro sebe. Jako nová hrozba funguje skvěle a nemůžu se dočkat, jak se bude ukazovat v dalších snímcích. Prezentace jeho síly a možností značí jen to, že Avengers budou mít co dělat, aby si s tímhle chlápkem mnoha tváří poradili. I vizuálně to vypadá dobře. CGI je povedené a někdo si dal opravdu záležet, aby Říši Kvant ukázal v tom nejhezčím světle, kde nechybí plno příšerek, divných lidí i celých světů. Humorem se snímek drží na úrovni svých předchozích filmů, ale bohužel to dokáže někdy narušit chod vážné scény. Ant-Man nejvíce doplácí na uspěchanost příběhu, kdy se vlastně všechno důležité děje tak nějak rychle a najednou máme finále, které je sice skvělé, ale není tak úderné. Čekáte nějakou velkou loupež? Máte smůlu. Hlavní příběh slouží opravdu jen k tomu, aby se Kang představil a na velký kvantový heist se nějak zapomnělo. Postava MODOKA je největším failem a filmu, hlavně na konci hodně ubližuje. Ve finále se ale pořád jedná o svižnou, akční, vizuálně vydařenou, podívanou, která sice nefunguje tak osudově, jak by chtěla, ale snaží se aspoň zábavnou formou nalákat na další dění V MCU. Kang tahá kvalitativně film hodně nahoru a je proto škoda, že se nedostalo víc na Ant-mana. Kdyby spolu ti dva trávili více času na scéně, snímku by to hodně prospělo. Film má dvě potitulkové scény, které mě osobně hodně potěšily. Pokud tedy váháte nad kinem, za mě dávám palec nahoru a doporučuji si film užít na velkém plátně. ()
Galerie (57)
Zajímavosti (37)
- Pizzová scéna je odkaz na film Návrat do budoucnosti II (1989). (Pat.Ko)
- Název filmu se objeví až před závěrečnými titulky. (griph)
Reklama