Reklama

Reklama

Epizody(3)

Obsahy(1)

Detektivní tým od Nejsvětější Trojice vedený Marií Výrovou (Klára Melíšková) je přivolán k neobvyklému případu.
Ze zoologické zahrady v Olomouci totiž záhadně zmizeli tři medvědi. Během nočního přepadení ostrahy organizovanou skupinou maskovaných pachatelů navíc zemřel vrátný. Okamžitě se tak rozjede rozsáhlé pátrání po možných motivech bizarní loupeže velkých šelem. Stopy vedou k nelegálním obchodníkům se vzácnými zvířaty a černému trhu s produkty tradiční asijské medicíny. Prověřováni jsou zejména zaměstnanci zoologické zahrady, u kterých existuje podezření z napojení na další organizovaný zločin. Ve chvíli, kdy se začne kolem podezřelých stahovat smyčka, však dojde k další, tentokrát úkladné vraždě jednoho ze spolupachatelů. Spletitý příběh nelegálního kšeftování se zvířaty, jejich týrání, ale také vražedných útoků se velmi osobně dotkne jednoho člena týmu. (Česká televize)

(více)

Videa (2)

TV spot 2

Recenze (125)

kajas 

všechny recenze uživatele

Počínaje titulní písní (Portless jsou prostě borci) nejlepší případ detektivů od Nejsvětější Trojice. V našem českém rybníčku relativně neobvyklé prostředí psích zápasů dokázalo udržet mou pozornost, ale dva díly by určitě stačily. Hřebejk si každopádně po šílené "kriminálce Plzeň" trochu vylepšil reputaci. ()

lupuscanis 

všechny recenze uživatele

PROSÍM, NEČTĚTE, POKUD JSTE NEVIDĚLI: Na počátku byla zvědavost, jak - a zda-li vůbec - se podaří režii hrubě podřízenou atmosféře, jakou byla ta Taušova z Modrých stínů, rozvinout. Nejdřív to vypadalo, že Hřebejk takřka neznatelně naváže, jen jak tentokrát diktují nejen absence 'vysoké politiky', ale i Hřebejkův odlišný tvůrčí naturel, 'vše' zklidní, zcivilní, zevšední - své schopnosti dá do služeb věci, tedy série samotné. Bohužel. Tahle naděje vzala za své ve druhé polovině Psů. Výslovně bych vytkl laxnost, kterou režie i scénář zadusily možnosti, které se před nimy zjevily spolu s rozmláceným, v mlze pohlcenýho kravínem. Jsem přesvědčený, že šlo neslevit z civilnosti a nenafilmovat to takhle ploše. A probůh, co ty dva nešťastně zřetězené monology, které by nešlo obhájit, ani kdyby nestály v šiku jeden za druhým? Nevěřícně jsem zíral už na zpověď venkovského policajta, která mi připomínala špatně sehrané ochotnické představení, při čemž bych neřekl, že šlo o schopnosti herce, jako spíš o slova, která mu byla vnucena do úst a situace, která k tomu byla nedostatečně připravena, ochotnické představení které definitivně přervalo spád děje. Když pak rovnou přestřihneme na Výrovou v roli vypravěčky, která svému zraněnému kolegovi sděluje "how it happened", je zřejmé, že tuzemští tvůrci sáhli po osvědčené metodě v naprosto nepravý okamžik, neboť abych mohl po tomto dramaturgickém manévru sáhnout, aniž by zbyla pachuť nepatřičnosti, musel bych naplnit celou řadu podmínek, z nichž, řekl bych, nebyla naplněna ani jediná - tedy s výjimkou nedostatku stopáže pro alternativu. Škoda... PS: K songu pod úvodními/závěrečnými titulky: To snad ne. ()

Reklama

aslavey 

všechny recenze uživatele

Věřím, že Sýkora to myslel dobře. Ale Jarchovský to dost pohnojil. Mooc ukecaný, strašně špatně nazvučený a v určitých chvílích si tam Voříšková a spol. něco šušká pod fousy a ještě, jakoby si repliky vymýšleli na place. Námět fajn. Hlavní zlej mafián fakt zloun a Krobot je spíš vtipnej, než cokoli jinýho. Případy 1.Oddělení ale jednoznačně zatím vedou ve všech našich kriminálkách. ()

klukluka 

všechny recenze uživatele

Tenhle příběh se mi líbil moc- a to jak po obsahové, tak i po formální stránce. V porovnání s Modrými stíny je to tisíc a jedna - ve prospěch Pěti psů. Nebyla to možná nijak objevná filmařina, ale byla funkční. Narozdíl právě od Taušova experimentu. Vyzdvihl bych záporáka Martina Havelky a Ivana Kalinu v roli policajta, oba mi přišli vynikající. Naopak neocením herectví Kláry Melíškové a Miroslava Krobota. Ale neosobuji si patent na rozum, je to můj čistě osobní názor. Nadchly mě některé zdánlivé detaily- policistova na zem upadnuvší zbraň při zatýkání, lev probírající se ve veterinářově ordinaci z mrákot..., jindy mě otrávili, když například nechali přežít kriminalistu bodnutého do tepny, přitom odborná pomoc se k němu měla šanci dostat teprve po xx minutách. Taky jsem se podivoval třeba tomu, že Kristýnu se někdo pokusí zabít, protože objevila medvědy, zatímco její komplic se dál procházel objektem nikým neohrožován. Ale jak jsem psal v úvodu- tohle byla přesto ve všech ohledech a směrech velmi slušná krimi. ()

JohnCZ 

všechny recenze uživatele

Série Detektivů od nejsvětější trojice i přes všechnu tu kvalitativní rozkolísanost řadím mezi ty lepší kriminálky, co české televize produkují. Jsou viditelně televizní a česky laciné, ale poměrně slušně napsané a vynikají takovým tím komorním aspektem, který do našeho prostředí sedí víc, než všechny ty vykonstruované US kriminálky. Třetí minisérii dostal opět do rukou Hřebejk, který se vykašlal na všechny ty wannabe umělecké záběry (z toho se akademici a rádoby umělci určitě poserou), vrátil do hry humor a zkrátil stopáž o hodinu, tedy na opět tři díly a je to na tempu velice znát. Třetí případ se rozjíždí tradičně pomalu a opět tak trochu selhává po stránce gradace. Nicméně "to mezitím" patří k tomu nejlepšímu v celé sérii - zejména druhá epizoda funguje jak po stránce detektivní, tak především po filmařské (u mě vítězí dvě scény - návštěva veterináře a scéna s Kristýnou Voříškovou v mlze). Takhle dobře budované napětí v české kinematografii rozhodně není standardem... bohužel. Vyústění dává smysl, vedlejší postavy jsou zahrány velice dobře (mafiánský boss nemá chybu) a co se hlavních postav týče, jejich prostor je konečně vyvážený. Pokud si Detektivové udrží takovouhle laťku, chci pokračování! ()

Galerie (171)

Zajímavosti (13)

  • Natáčelo se v Olomouci, konkrétně v Olomoucké Zoo a před a na olomouckém vlakovém nádraží. (Winster)
  • V epizodě se objevila Thomayerova nemocnice a Holešovická tržnice v Praze. (Brain)
  • Na konci epizody, když Viktor volá Marii (Klára Melíšková), tak u něj svítá, zatímco u Marie, která má ve své kanceláři několik stěn oken, je hluboká noc. (Brain)

Reklama

Reklama