Režie:
Stefano SollimaKamera:
Paolo CarneraHrají:
Greta Scarano, Pierfrancesco Favino, Jean-Hugues Anglade, Elio Germano, Giulia Gorietti, Claudio Amendola, Alessandro Borghi, Lidia Vitale (více)Obsahy(2)
Řím je město moci, kde zločin hledá co nejpřímější cestu, jak všem vnutit svůj vlastní zákon. Film Suburra je příběhem o velkých penězích roztočených kolem plánované výstavby, která má pobřeží v Ostii proměnit v italské Las Vegas. Tento projekt mají pomoci prosadit zkorumpovaný politik Filippo Malgradi, zapletený až po krk s podsvětím; mafián známý jako Číslo 8, který je hlavou mocné rodiny ovládající území Ostie, a především Samuraj, nejobávanější představitel římského podsvětí a zástupce mafie z jihu. Mechanismus dokonalého plánu se ale začíná rozpadat kvůli lidem, kteří žijí na okraji těchto mocenských her. Příběh o zločinu se odehrává ve velmi krátkém časovém úseku sedmi dní, během nichž se rozpoutá brutální válka, která nakonec do svého mlýnku na maso vtáhne vinné i nevinné, zločince, obyčejné lidi, zaprodané politiky i chamtivé kardinály. Poslední den pak nastává Apokalypsa. (Cinemart)
(více)Videa (12)
Recenze (489)
Drsná atmosféra římského podsvětí se spletenci vztahů sahajícími od "obyčejných lidí" přes podnikatele až po politiky. Kauzalita událostí, které během jednoho týdne doslova vedou k apokalypse. Film jede ve velkém tempu a nestíhá nudit (to se místy stávalo u Gomorry (Matteo Garrone)). Brutální, chladný a pomstychtivý snímek o boji o moc. ()
Takto silný zážitok som (márne) čakal loni od Black Mass a Legend. Taliani holt hrajú mafiánske karty v iných leveloch než Briti a Amíci. Jedna menšia zlá udalosť, vedúca k apokalypse, ktorá pohltí a zničí všetkých. Pocit bezmoci, nemožnosti vyhnúť sa lapenia do siete zločinu tu vygraduje v zúrivé šialenstvo. Suburra je žánrovka, v Cannes by ju neoslavovali tak, ako onehdy artovejšiu Garroneho Gomorru, ale je to žánrovka sakra strhujúca a skvelo pracujúca s postavami. Výborne zahranými postavami. Dejové cestičky miestami povedomé, ale nikdy nespadnú vyslovene do klišé. Soundtrackové použitie najväčších hitoviek M83 bizarné, a možno práve preto o to viac pôsobivé. To ony rozhodli o mojej piatej hviezde. ()
Nádherná démonická hudba, dobrá kamera, příliš mnoho postav a přetažený scénář, příšerný dabing. Hodně dlouho trvá, než jednotlivé části do sebe začnou zapadat. Atmosféra kolem Tibery, déšť, parádní scéna v hotelovém pokoji (Giulia Gorietti), zpomalené záběry, toť klady. Komplikované vztahy postav, v češtině hrozné dialogy a zoufalý mix zvuku a replik, kdy v jedné chvíli nerozumíte hercům ani slovo a ve druhé vytopíte basákem sousedy, protože se snažíte slyšet co se povídá. Česká verze vyrobená pro Cinemart je ukázkou toho, jak se dnes dabuje. Všechno je to monotónní (aby ne, když se jede na první dobrou) a zároveň když porovnáte dabing s originálem, budete překvapeni, jak strašně čeští dabéři přehrávají, jak jsou emočně vypjaté scény uječené. Na filmu se navíc sešla skvadra těch nejprofláklejích hlasů, jimž vévodí Juřička se Saicem a Tůmou. Doporučuji sehnat si v originále. ()
Pomalé nadväzovanie s postupným rozmotávaním vzájomne na seba prepojených, "úplne odlišných" okolností dáva akýsi celok príbehu, ktorý odsúva tento snímok v podobe talianskeho mascarpone do úplne inej dimenzie cukrárne. Sam za seba nemôžem inak, iba vychváliť tento scenár až do samého neba. Jediné čo mi na celom "projekte" prezentácie inak reálne pôsobiaceho filmu nesedí je fakt, že mafia sa odjakživa (v prvom rade!) riadila vzájomným rešpektom. Preto mi príde zbrklé konanie podaktorých mecenášov, respektíve ich poskokov (aj keď sa opäť potvrdilo, že za všetkým zlým hľadaj ženu, respektíve cigáňa), prinajmenšom pritiahnuté za vlasy. Záver "Ala Tutti" mi neumožňuje inak, iba udeliť plný počet. Milujem keď každý dostane to, čo si zaslúži. Tá piata hviezda je síce mierne s nadsázkou, no zrejme za celkovo odvedenú prácu plne zaslúžená. ()
Kdyby byly všechny penězovody průhledné, tak by byla politika křišťálově průzračnou oblastí. Jeden z vydařenějších thrillerů poslední doby. Děj je velmi propracovaný, tudíž trvá geniálnímu člověku se zorientovat ve všech postavách a jejich motivacích přibližně hodinu. Nechtěl bych být v kůži těch méně šťastných lidí, kteří tápali snad až do konce. Velice se mi líbila syrovost snímku. Během 20 minut člověk uvidí hned 3 ciciny, z nichž jednu vlastnila dokonce nezletilá slečna. Tedy herečka nezletilá pravděpodobně nebyla, jinak by podobnou scénu mohla absolvovat jen s falešnými doklady. Pokud někdo čeká nějaké obrovské a brutální války gangů, jak slibuje obsah, tak bude pravděpodobně zarmoucen. Akce je ve filmu velice po skromnu. Více se snímek soustředí na budování hutné atmosféry a několik nečekaných zvratů, které se vynoří odnikud a stejně rychle zase zmizí. Snímek není v žádném ohledu přestřelený a působí opravdu velice realistickým dojmem, což je snad jeho vůbec nejsvětlejší stránkou, ze které je většina diváku nefalšovaně a právem unešena. Postavy jsou velmi dobře povybírané a kvalitně zahrané. Dialogy jsou vybroušené. K dokonalosti mi tam však přeci jenom něco scházelo. Nebo byla moje očekávání ze zdejších chvalozpěvů nastavena jenom příliš vysoko. O maximálním hodnocení jsem prostě ani nezauvažoval. ()
Galerie (81)
Zajímavosti (9)
- Režisér Stefano Sollima sa vyjadril, že pokiaľ by si mal vybrať, jeho obľúbenou spomedzi postáv by bol "Osmička" (Alessandro Borghi), pretože ako jediný sa riadi svojimi hlbokými citmi - snom zmeniť svoje mesto a láskou ku svojej snúbenici. (Sufferer)
- Režisér Stefano Sollima zfilmoval v minulosti již dva romány autorů knižní předlohy, seriál Romanzo criminale - La serie podle Giancarla De Catalda a film ACAB: Všichni policajti jsou parchanti podle Carla Boniniho. (Zdroj: CinemArt)
Reklama