Reklama

Reklama

Epizody(3)

Obsahy(1)

Dramatický příběh slibného mladého herce zasazený do počátku padesátých let dvacátého století. Mnoho mladých lidí tehdy muselo volit stejně jako on: totalitnímu režimu se postavit, přizpůsobit, nebo se na něm dokonce aktivně podílet. Volba hlavní postavy minisérie Herec je přitom ještě o řád složitější. Standa v sobě totiž skrývá velké tajemství. Pro někoho traumatizující handicap, pro něj však překvapivá cesta ke kariéře. Minisérie je studií lidského charakteru a jednání ve vyhrocených situacích, kdy otázka morálky a chování hrdiny není zdaleka jednoznačná. (Česká televize)

(více)

Recenze (186)

Big Bear 

všechny recenze uživatele

,,Láník ! Hlavně to neposerte ! '' ---- S neustálými odchody hereckých legend do filmového nebe si, čas od času říkám, safra kdo zaplní ta prázdná místa? Je řada jmen průměrných herců, ale málo těch vyjímečných. Myslím si, že Jan Cina má už od mlada hodně dobře našlápnuto být jednou hereckou legendou. Jeho projev sleduji už delší čas a je opravdu uvěřitelný a naprosto suverénní. Padesátá léta považuji za nejodpornější období našich dějin. Zkurvení komunisté pod taktovkou z Moskvy tu na našich nejlepších lidech páchali neskutečná svinstva a zatímco třeba léta padesátá byla v USA ve znamení technologického pokroku, vývoje, výzkumu a zvyšování životní úrovně, u nás to bylo čiré peklo. Soused udával souseda, domovník lidi z baráku, neustálé schůze a všechny ty kecy o budování, posilování míru, pětiletky, překračování plánu... Hnus, hnus, hnus. Je logické, že ta doba nabízí nekonečno dramatických momentů vhodných k sepsání či zfilmování. Tady se toho chopili dosti zručně a do tří dílů nám tvůrci rozprostřeli příběh, který je dramatem, politickým thrillerem a čistokrevnou akcí. Hlavně poslední díl udržoval solidně v napětí, byť tam těch akčních příhod bylo na tak malý prostor v rámci uvěřitelnosti trochu až moc a za to strhávám hvězdu. Jinak tomu ale prakticky nelze co vytknout, herecké výkony všech byly vynikající. Nesedly mi moc ty dokumentární vkládané snímky, vždy mne u barevného filmu ruší když do toho najednou někdo šoupne něco evidentně jiného a navíc bez barvy. Zvláštní byla mrazivá hudba, jako by se do filmů z padesátek vůbec nehodila, přesto nerušila. A byl jsem vděčný, že nikdo neměl potřebu do filmu v rámci zřejmosti pouštět budovatelské písně aby divák věděl, že je to fakt z padesátých let... Souhlasím s některými komentujícícmi, že těch ,,homo'' scén se na nás poslední dobou valí trochu moc. Jasně je nová doba, shazujeme sochy mořeplavců, menšiny (někde už většiny) rozpouští policii a mají své komunity, máme intersucho největší za 500 let (aha vlastně už zase ne), do toho ta nemocná holčička Gréta a všechny ty sexuální menšiny co mají potřebu být tolerovány ve své vyjímečné odlišnosti... Všechno beru, jsem už stará struktura, ale přeci jen prosím filmaře aby ubrali. Vadilo mi to v Šarlatánovi, trochu mi to vadilo i tady ty vášnivé homo scény. Vycházejme z toho, že homosexuálové jsou stále menšinou. Ne, fakt mi tato skupina spoluobčanů nevadí , ale myslím si, že většina - majorita, nepotřebuje v každém filmu vidět jejich intimní dovádění i když je to teď moderní. Ve finále to totiž může působit zcela opačně a některé lidi to místo prudkého návalu hřejivé tolerance může začít čím dál více sštvát... ---- Obávám se, že Honzovi Cinovi teď zase bude chvilku trvat, než v něm národ uvidí nějakého hodného prince a vůbec bych se nedivil kdyby mu někdo na ulici v rámci slučování filmové role se skutečnou identitou pořádně rozbil hubu (což bych mu pochopepitelně nepřál :- ). Mohlo by jej ale hřát, že je to důkaz, že toho svého herce dal na jedničku. Dávám za 5 zlatých šperků. * * * * * () (méně) (více)

xxmartinxx 

všechny recenze uživatele

Statisticky vygenerovaný kýč, který nemá náznak rukopisu. A to není špatně jen kvůli nějakým autorským ideálům, ale jednoduše proto, že tohle nic není jak číst a jak vnímat - je to natočeno jako cokoliv, takže to nemá na základě čeho navázat komunikaci. Hraje Cina špatného herce, nebo špatně hraje herce? Kdo ví. Jeho postava je nečitelná, ne ale ve smyslu ambivalence, ale naprosté prázdnoty, protože neopouští rámec melodramatické zkratky ani po čtyřech hodinách. Proč to má tři díly, když to nedojde dál než za pointu první epizody? Kdyby u ní zůstalo, byla by zbyla nějaká iluze, že to o něčem bylo. Ty repetice vypadají na konci směšně a na závěru trojky jsem se dost nasmál. Jestli tohle je nejvíc, na co se ČT zmůže, tak to je fakt smutný. Potenciál byl obrovský, provedení nula. PS: Sice to je film s protagonistou gayem, ale to by nebyli vynalézaví čeští filmaři, aby nenašli "naprosto organický a přirozený" způsob, aby mohla nejvíc ukázat Boková, která když vylézá z vany, tak na ni musíme hodně dlouho a v celku koukat - pokud je řeč o nějakých ČT kvótách, tak tohle je jim bližší. ()

Reklama

Hwaelos 

všechny recenze uživatele

Velmi solidní thriller s pořádnou porcí napětí. Bebjak už mnohokrát dokázal, že svoje řemeslo umí (byť musím přiznat, že mi to neustálé užívání tmavých filtrů přijde trochu šablonovité). A Pavel Gotthard s Petrem Bokem dodali scénář, který minisérii pozvedá nad úroveň těch hald filmů a seriálů, které se vracejí do období Gottwaldova teroru. Klíčovým atributem, kterým se Herec odlišuje od podobných děl, je ambivalence hlavní postavy. Divák od začátku tuší, že se nepotkává pouze s obětí režimu, ale scénář velmi chytře pracuje s rozplétáním přediva motivací a úmyslů, takže se několikrát stane, že když si recipient myslí, že ví, na čem se Standou je, přijde moment překvapení (odhalí se nová informace, nebo přijde nečekaná reakce). Divák je tak jednak udržován v napětí, ale jednak také musí neustále přetvářet svůj postoj k hrdinovi/antihrdinovi - a to často na podkladě pouhého dohadu o motivacích (co je pohodlnost / co je obranná taktika / co je kariérismus). Divák se tak často přistihne, že podrobuje zkoumání i své vlastní nitro ve snaze přijít na to, jak by jednal on sám. Jediné, čím mě Herec poněkud štval, byl dojem, že se seriál místy zbytečně snaží tlačit na emoční pilu (soused nemůže být jen udavačská svině, ale musí se stát i sexuálním násilníkem apod.). ()

ledzepfan 

všechny recenze uživatele

Blbý to určitě není (hlavně technicky a herecky), ale, nemůžu si pomoct, na konci je z toho zase jen další předpisová vyprávěnka o strašidelných 50.letech.. To už ale jaksi všichni dávno víme a člověk si říká jestli by už pomalu nebylo na čase začít točit filmy o té době, které by vyprávěly příběhy komplexnější, hlubší, takové co by se dostaly pod tu prvoplánovou slupku dábelských stbáků, výslechů, odposlechů, udavačů atd... ()

verbal 

všechny recenze uživatele

Velmi kulantní, na poměry našich lůzrů a hnojů až unikátní homokládovina o charakterově pokřivené, bezpáteřní buzně, která hladce rozdělila zdejší tlučhuby na základní dva tábory – nadšeně pětkující neomarxistické teplomety, kteří se v tom odporně homofobním světě, málem vyvražďujícím a nesnesitelně diskriminujícím princezny s ohryzkama, jakože „konečně veřejnoprávně dočkali něčeho natočeného bukanýrem, v hlavní roli s bukanýrem a o bukanýrech“, a sveřepě odpadující pravotočivé šosácké teplostrachy, kteří viděli „buzeratské odpornosti, prý až porno, nechutnou propagaci LBGT+DDPPP a prý dokonce i multikulturalismu, kterýžto HNUS!!! nemá absolutně co dělat na jimi měsíčně nuceně sponzorovaném médiu!“. Docela neprogelovaná prdel na tom celém je, že tato opravdu scénáristicky originální až sqostná, zábavná a skvěle natočená i zahraná minisérie v podstatě ukazuje, že fanatičtí levičáci jsou ti nejhorší zmrdi z nejhorších a ústřední řiťopich je prvoplánově vyobrazen jako natolik slizká, odpudivá a bezcharakterní mrdka, že by ho nevzal do mlýnu snad ani Jirka Hromada jako cvičný terč. Každopádně tady neváhám, ač z trochu jiných - seksuálně nedezorientovaných a neideologických pohnutek, nonšalantně přehazuji růžové boa kolem krku a s afektovaným „tssss“ na rtech vrtíc prdelí se bodově přidávám ke zdejší homoklice. Jen bych, hošššy, až tolik neleštil nad hereckým projevem té Ciciny. Typově to byl sice trefně vybraný hnusáček, ovšem jakožto směroplatný homoseksualista v jednom kuse teatrálně až hystericky přehrával. ()

Galerie (84)

Zajímavosti (11)

  • Příběh se odehrává v roce 1953. (SONY_)
  • Seriál se natáčel v Praze, v Hudlicích (důl Gabriela), v Terezíně (pevnost) a na zámku Průhonice. (SONY_)
  • Lokace kantýny, kde probíhají schůzky Láníka (Jan Cina) s důstojníkem StB (Martin Finger), se nachází v prostorách kavárny divadla Komedie v Praze. Fakulta, kde Láník pracuje jako topenář a seznámí se zde s profesorem matematiky Hélem, se natáčela na Právnické fakultě Univerzity Karlovy, nám. Curieových 901/7, Praha 1. Hřbitov, na kterém je babička (Emília Vášáryová), jsou Olšanské hřbitovy v nejstarší části. Divadlo na Vinohradech se stalo lokací pro Divadlo československé armády, které fungovalo skutečně v letech 1950–1954 pod tímto názvem. Budova Státní bezpečnosti se nachází na adrese Bartolomějská 4, Praha-Staré Město. Jde o skutečné místo, kde StB sídlilo; slangově tzv. kachlíkárna; dnes se jedná o sídlo Policie ČR. (formelin)

Související novinky

NEJ roku dle TOP uživatelů a adminů

NEJ roku dle TOP uživatelů a adminů

02.01.2021

Nejoblíbenější uživatelé ČSFD se tradičně svěřují s osobními topkami 3 filmů (a seriálů), uvedenými v našich končinách (nebo kdekoliv jinde) v uplynulém roce, a od letoška jejich řady rozšiřují taky… (více)

Finále Plzeň je! Od 25. do 30. září

Finále Plzeň je! Od 25. do 30. září

15.09.2020

Ačkoli je podzim, Finále Plzeň je! I přes složité jarní období se organizátoři rozhodli největší plzeňský filmový festival nezrušit, ale pouze přesunout. Během šesti dnů včetně prodlouženého víkendu… (více)

Reklama

Reklama