Reklama

Reklama

Detektivní příběh o záhadné ženě, která s sebou nese smrtelnou kletbu. Rok1925. Slibný mladý advokát Arthur Kidd (Adrian Rawlins) cestuje do Crythin Giffordu, aby vyřídil záležitost náhle zesnulé Alice Drablowé.Ve vlaku potkává Sama Tooveyho (Bernard Hepton), který popisuje paní Drablowou jako samotářku. Příští den je Arthur na pohřbu paní Drablowé pouze jedním ze dvou truchlících - mimo postavy postávající opodál a celé zahalené v černém. Jeho otázky na danou osobu jsou místními zodpovídány velice vyhýbavě a s hrůzou v hlase. Pouze neobydlený dům po paní Drablowé může odhalit tajemství strachu, který dopadá na všechny, jež ženu v černém spatří. (HBO Europe)

(více)

Recenze (72)

PKD 

všechny recenze uživatele

To je po dlouhé době, co nemohu souhlasiti s DaViDem´82. Nigel ´Quatermass´ Kneale byť v tomto př. nonSF, opět zaválel a předlohu mi vlastně vylepšil. Ten na co sáhl, to se mu podařilo. A jemu též vděčím vlastně za to, že Halloween III je takový, jaký je. I když má tento film změny (což i já sám nemám většinou moc v lásce) tak v tomto konkrétním př. jsou jen ku prospěchu, což bude ostatně souviseti i s tím, že útlounkou 126 str. knížečku nepovažuji za kdovíjaký majstrštyk. Což nezn., že není dobrá. Tudíž je jen pochopitelné, že tato adaptace u mě knížku překonává. Už jen z toho důvodu, že film končí o dost nihiličtěji (což mě docela šokovalo, ostatně já jsem byl v naprostém přesvědčení o tom co se asi stane takových 30min. před koncem, ale ono to bylo ještě horší, na to, že předloha jest od ženy, ovšem Kneale ještě přitvrdil) než předloha a že má jednu ultralekačku (která sice na vícero podívání už tak ultra nebude, ale co) při které jsem málem spadl z postele, jak jsem sebou cukl. To je samoz. zapříčiněno tím, že prakticky první hodinu se vytváří konstantní atmosphéra (která sice pravděpdobně mnoho dnešní ´´fajnšmekrů´´ uspí) a ta vás tzv. ukolébá, aby pak v závěrečné půlhodince zvyšovala napětí takovým stylem, že to až vyrovná flákům jako Silence of the Lambs apod. Věděl jsem to již dopředu, že jak je to ryze britské a ještě z normální (tj nehyperkorektní) doby, tak to bude min. na 4, což se splnilo. A to, že to je tv projekt, na tom nic nemění. Zde si totiž jako v jiných podobných příbězích vystačíte s dokonale padnoucími lokacemi, které nemusíte zbytečně vytvářeti v cgi nebo stavět. A máte 50% hotovo. Sice bych rád, pokud by to bylo třeba o 20 let dříve, nebo rovnou v 19.st. ale když vezmu v potaz, že děj se odehrává skoro před 100 lety, tak to na mne ještě dostatečně působí. A ta britská angličtina zde byla snad ještě britštější než jinde.;-) No, dáti děj do souč. to byla byla fakt nefunkční sračka. Do remaku s Potterem nejdu. Má to sice pěkný vizuál, ale ten Harry se mi tam totálně nehodí. A já už 1 superverzi mám. A to, že někdo napsal a natočil pokr. (které se sice nabízí, když víte, co se stalo s Ženou v Černém) považuji již za vyloženou švejkovinu. Jsou věci, které se mají nechati spát a jejíchž účinek je pak pochopitelně díky pokr. rozředěn. Někdy to vítám, někdy ne. Výborný objev díky podrobnému vyhledávání, hehe. Které já prakticky nevyužívám, ale asi bych měl.;-) ()

DaViD´82 

všechny recenze uživatele

Bez debat výtečný atmosferický gotický horror jaké umí snad jen v Anglii. Blata, mlhy, opuštěná usedlost, uzavřené společenství s tajemstvím... Však to znáte. Jenomže ač obvykle oceňuji, když není literární předloha slepě zadaptována a je v ní i kus vlastní invence, tak tady změny spíše škodí celkovému zážitku. Protože nejde ani tak o drobné zásahy do děje jako o úplné překopání novely Susan Hillové. Ne všechny změny jsou jen na škodu (technická udělátka v domě), ale zcela jiný děj, věk i motivace postav (v jednom případě dokonce i zcela jiné pohlaví!), to už je trochu moc. Navíc vynechání prologu a vykecání "toho" již v úvodní pětačtyřicetiminutovce má neblahý vliv na úplný závěr, který nemá ani zpoloviny takový emocionální dopad jako v předloze, která vás nechá váhat až do posledních stran "vo co vlastně de" a pak to pouze v posledních pár odstavcích nevídaně vygraduje. ()

Reklama

J*A*S*M 

všechny recenze uživatele

Poctivá duchařská podívaná. Atmosféra přímo pekelná - močály, mlžné opary, staré venkovské sídlo, děsivý křik, přízrak dámy v černém... Dvakrát ve mně solidně zatrnulo, což už se mi stává velmi zřídka. Vůbec nevadí, že provedení filmu je opravdu viditelně televizní - tak jako tak je The Woman in Black duchařská špička.Horror movie of the year ()

darkrobyk 

všechny recenze uživatele

Ponurý příběh připomíná produkci studia Hammer ze 60.a 70.let. Gotická atmosféra visí ve vzduchu a záhrobní zlo čeká na svůj úder. Tvůrci si vystačili vcelku s málem, které je působivější než rozličné překombinované formálnosti a symboly. Postava ženy v černém stojící nehybně v krajině (hřbitov, prastarý hřbitov...vodní hladina!) je děsivější, než jakákoliv brutální akce. Když pak otevřeně zaútočí, její škleb s uhrančivýma očima se zaryje nadlouho do paměti. Cesta po hrázi k opuštěnému domu na blatech je z obou stran sevřena vodou, která se v čase přílivu přes ni přežene. Mlha se objevuje znenadání a je hustá jako mléko. Neklidný dům ožívá a cosi hrůzného se trpělivě připravuje na zásah. Kdo umře? Jaké neštěstí, jaká nehoda se stanou tentokrát? Konec je děsivý, ale logický... ()

Pítrs85 

všechny recenze uživatele

Při srovnání knížka-verze '89-verze '12 je tato určitě nejslabší, příběh je tak nějak halabala převyprávěný a přestože se snaží držet věrně knižní předloze, tak ty nejpovedenější okamžiky ignoruje. Na body s mladším vydáním pak prohrává jak v atmosféře, tak i v příběhu samotném, tam kde je Radcliffe a spol. opravdu děsivý, je toto spíše takové... úsměvné. Jedná se však o televizní film, navíc z osmdesátých let, takže při přimhouření obou očí jde stále o docela působivý horor, o to spíš, když si jej pustíte v předvečer Halloweenu :-) ()

Zajímavosti (5)

  • Mezi knihou a filmovým zpracováním lze najít několik rozdílů. Například paní Kiddová (Clare Holman) se v knize původně jmenuje Kippsová. (Chatterer)
  • Poprvé byl film vysílán na anglickém televizním kanále ITV na Štědrý večer roku 1989. (Chatterer)
  • Herečka Fiona Walker, představitelka Madam Toovey, byla ženou režiséra Herberta Wise. (Chatterer)

Reklama

Reklama