Režie:
Ron HowardScénář:
Vanessa TaylorKamera:
Maryse AlbertiHrají:
Amy Adams, Glenn Close, Gabriel Basso, Haley Bennett, Freida Pinto, Owen Asztalos, Sunny Mabrey, Bo Hopkins, Lucy Capri, William Mark McCullough (více)VOD (1)
Obsahy(1)
Student práv z Yalu se vrací do rodného města v Appalačském pohoří, vzpomíná na minulost svojí rodiny a přemýšlí o vlastní budoucnosti. (Netflix)
Videa (1)
Recenze (147)
Vypadá to, že v Kentucky se nikdo nenudí. Nejsem odborníkem na jednotlivé americké státy, ale pokud bych měl vycházet z tohoto snímku, tak bude patřit mezi ty přehlíženější, alespoň u těch elitářských na východním pobřeží. Silný příběh natočený podle skutečných událostí pod taktovkou zkušeného Rona Howarda. A utvrdil mě ve dvou faktech - Amy Adams a Glenn Close předvádějí herecký koncert, takže v případě Glenn Close by snad osmou nominaci na Oscara mohla konečně proměnit. Pokud jde o Amy Adams, jsem toho názoru, že společně s Jessicou Chastain patří mezi nejnedoceněnější herečky své generace. ()
(51/2021) / Áno, stokrát natočené a videné, ale neprišiel mi tento film zbytočný. Mám proste rád sociálne drámy. Zaujímavo zvolený štýl rozprávania, keď hlavná dejová línia zahŕňa krátky časový úsek a flasbacky pokrývajú desaťročia. Mne to vyhovovalo, film získal zaujímavú dynamiku. Navyše aj herecky tu máme výrazné výkony, casting na jednotku. Asi záleží čo divák očakáva, ťažko tu hľadať originalitu, či prekvapenie, jednoznačne ale Hillbilly Elegy ponúka silný príbeh a kvalitné spracovanie. (7/10) ()
Rutinně natočený příběh jedné jižanské rodiny. Večeře na začátku mylně navozuje dojem, že film se pokusí vysvětlit, proč neburani z velkých měst pohrdají burany, nebo proč jsou burani burany, ale k ničemu takovému nedojde. Je to typický manifest chudoby, kdy jede kamera v autě a snímá obyčejné lidi někde na venkově a máte si říkat "jé, tady je to v prdeli.", ale o nic víc se autoři nesnaží a chtějí vás nadchnout (spíš v poslední třetině) příběhem drsné babičky, co se rozhodla nemít z vnuka agresivního feťáka, jako je jeho matka. Dá se to přežít, ale je to moc dlouhé a ani se to nesnaží o nějaké postřehy. Dobře obsazená nuda. ()
Chápu, že se film nelíbil "profesionálním" kritikům, kvůli tomu že je moc přímočarý, jednoduchý a nepřináší nic nového. S tím souhlasím, ale přesto se mi to z nějakého důvodu strašně líbilo. Záleží taky na tom, jestli máte rádi Amy Adams a taky jestli vám sedne hlavní mužská postava. No a já si nemůžu stěžovat. Děj sice není nijak zvlášť originální a konec je dost předvídatelný, ale vadí to? Každý film přece nemusí být přelomový a jiný. Prostě mě to bavilo od začátku do konce a bylo to i celkem inspirativní. A takové filmy jsou potřeba. 7/10. ()
Na svoju drsnú tému je to až príliš user friendly. Ale to je asi tak jediný "problém". Howard netočí žiadnu depresívnu festivalovku ale divácke kino so silným príbehom. Proste sa pohybuje na pôde, kde je najsilnejší. Absolútne profesionálne urobená záležitosť, ktorej nasadzujú korunu herecné dynamity Amy Adams a Glenn Close (tu sa pôjde po Oscaroch). Tie zničujúce americké recenzie nechápem. 8/10 ()
Galerie (12)
Zajímavosti (10)
- Make-up Glenn Close pro její postavu Mamaw zahrnoval protetické úpravy nosu a uší. Tato každodenní proměna trvala zhruba hodinu a dalších 30 minut zabrala úprava a aplikace paruky. (oli009)
Reklama