Reklama

Reklama

VOD (1)

Obsahy(1)

Advokát se ocitá před téměř neřešitelným úkolem: určit, jak odškodnit rodiny, které po útocích z 11. září 2001 utrpěly nevyčíslitelné ztráty. A dostane velkou lekci z empatie. (Netflix)

Recenze (46)

Johnny.ARN 

všechny recenze uživatele

Ozaj aká? Dá sa vyčísliť? Podľa vyžitého Batmana áno, cez vzorec, čísla, tabuľky, exaktne. Podľa Tucciho to ale také jednoduché nebude, preto tam treba pridať faktor emócie a sme tam. V začarovanom kruhu, kde sa nedá vyhovieť všetkým, ale všetci niečo chcú. Sledujeme príbeh kompenzačného fondu pre obete 11.septembra. Alebo sledujeme skôr boj s veterným mlynom, chamtivosťou a uplakanými príbehmi o tom, kde, kto, kedy a ako zomrel? Neni to ľahký film k pohodovému váľaniu sa na gauči, skôr je to taká ukecaná dráma ale s veľmi zaujímavým presahom. 3 z 5 ()

Arsenal83 

všechny recenze uživatele

Výborný Tucci, výborný Keaton. Pomalá až filozofická dráma o tom, koľko si zaslúžia pozostalí po obetiach 11. septembra. Také americké problémy. Sami dovolia nešťastie, nepriznajú zodpovednosť, a potom idú odškodňovať. Ale vlastne prečo? A koľko má kto dostať. Len manželi, manželky, deti, alebo dáme peniaze aj partnerom? Celkovo mi to prišlo ako dobrý film, ktorý sa snaží tlačiť tú emotívnu stránku spojenú s obeťami a pozostalými, ale zároveň poukazuje, že všetko sa v Amerike rieši cez peniaze. Akoby nielen životy, ale aj smútok mal nejakú konkrétnu cenu. ()

Reklama

UhLee 

všechny recenze uživatele

(6/10). Datum 11. září si pamatují všichni lidé na světe. O této hrůzné události bylo natočeno nespočet dokumentů a filmů. I po tak dlouhé době toto téma v lidech pořád silně rezonuje. Nejsilnější na celé události je to, že každý jediný člověk má svůj příběh, který chce odvyprávět a je unikátní. Právě příběhy a osudy obětí a jejich pozůstalých byly hlavním pilířem stavby scénáře k tomuto filmu. Michael Keaton se hodí na tyhle byrokratické role a je v nich vždycky nanejvýš přesný. Stanley Tucci tady zase hraje zlomeného muže, který vzal spravedlnost do svých rukou a podařilo se mu získat si srdce lidí. Worth je krásným snímkem o ošklivém tématu, který dokáže diváka dostat hlavně díky výpovědi pozůstalých a jejich emocí. Jejich příběhy rvou vaše srdce na kusy a si uvědomujete křehkost lidského života. O této události bylo natočeno hrozně moc filmů, ale pořád se najde film, který dokáže prodat i ten svůj příběh a poselství. ()

Dale 

všechny recenze uživatele

Vysoko oceňujem hlavnú myšlienku filmu - vyčíslenie hodnoty ľudského života. Ako to niekto dokáže podľa nejakého vzorca presne vyčísliť, podľa toho, aké mal výnosné zamestnanie, či bol ženatý, či mal deti, ale aj či mal hypotéku alebo poistku... Zaujímalo by ma, na koľko by bol podľa tohto vzorca vyčíslený môj život... Je to niečo, čo stojí za zamyslenie. Škoda, že film túto myšlienku naplno nevyužil a nedokázal to podať zaujímavejšie. Vpodstate sa sústreďuje len na výpovede pozostalých obetí, ktoré sú tiež silné, no na hraný film to je málo, skôr by sa to hodilo do dokumentu. Film mal dosť hluchých a nudných miest a nedokázali to vytrhnúť ani Keaton s Tuccim. ()

filmfanouch 

všechny recenze uživatele

Michael Keaton se díky filmům Tima Burtona Beetlejuice, Batman a Batman navždy stal velmi vyhledávaným hercem, v jeho kariéře ovšem přišla doba úpadku, kterou v podstatě zpečetil propadák Jack Frost. Do širší pozornosti ho až v roce 2014 vrátil snímek Birdman, následně se poté Keaton objevil i ve Spotlightu, Spider-Manovi: Homecoming, Chicagském tribunálu a již příští rok se vrátí do role Batmana v sólovce Flashe. Keaton ovšem kromě blockbusterů (jako byl nedávný The Protégé) nadále ztvárňuje i vážnější a civilnější role. Právě jako v případě snímku Worth/Jaká je cena života.   Hlavní myšlenka filmu je v podstatě o ceně lidského života. Kenneth Feinberg měl po 11. září hodně práce, kdy musel přijít s odškodněním pro rodiny, které ten tragický den přišli o hodně. Film Sary Colangelo rozhodně není špatný. Keaton ve filmu podává další silný výkon, v menší roli též stojí za zmínku Stanley Tucci, herecká chemie mezi Keatonem a Tuccim je naprosto skvělá. Film má rozhodně zajímavou zápletku a Colangelo se ukáže jako velmi slušná režisérka, která sem tam dokáže přijít se zajímavým tvůrčím nápadem. Jaká je cena života je rozhodně zajímavý film, bohužel ovšem vše není tak dokonalé.   Jaká je cena života toho chce ve finále říct hrozně moc a nedbá kvůli tomu pozornost na podstatné věci jako jsou například nějaké funkční emoce. Jaká je cena života dojme maximálně v momentě, kdy si divák připomene, že jde o film dle skutečných událostí a ne kvůli tomu, že by film samotný dokázal ty emoce skutečně prodat. Samotná látka určitě měla potenciál, na papíře to zní jako citlivý lidský příběh s potenciálem na nějaké ty filmové ocenění a skutečně má ten film dost dobrých aspektů. Jenže ty samotné ve finále nestačí.   Z filmu by se mohlo snadno vyvodit, že samotný scénář Maxe Borensteina chvílemi vlastně sám neví o čem chce vyprávět. Jestli chce být čistě filmem o Feinbergovi či pouze o tom, že lidé po 11. září trpí. V jistých momentech to zase působí tím dojmem, že si film sám není jistý jak chce vyobrazit Feinberga. V jistých momentech může Feinberg působit jako empatický člověk, v jistých momentech zase přesně naopak. Jaká je cena života je přesně ten typ filmu, kde se tvůrci očividně snaží celé téma nezpracovat dvakrát kontroverzně a jít pořádně pod kůži. Jde přesně o ten typ filmu, kde diváka může zamrzet, že radši nevznikl dokument, který by realizoval Michael Moore nebo podobně šikovný dokumentarista, který by se toho skutečně nebál a tohle téma by se snažil prozkoumat hlouběji a upřímněji.   Dobří herci, schopná režisérka a silné téma, které není zpracované tím nejideálnějším způsobem. Jaká je cena života dokáže alespoň nabídnout zajímavé prozkoumání amerického justičního systému, jinak se ovšem očividně snaží být nekontroverzní a bezpečná, což je zrovna u tohohle tématu více než škoda. Přesto je to ovšem neurážející podívaná, které své řemeslné kvality rozhodně má. V součtu ovšem bude z Jaká je cena života v této podobě oscarové želízko vážně těžko....... ()

Galerie (29)

Zajímavosti (1)

  • Ken Feinberg (Michael Keaton), fanoušek klasické hudby a opery, má v kanceláři zarámovaný plakát The Yale Symphony Orchestra – Mauceri, Janáček, Dvořák. (Anyk)

Reklama

Reklama

Časové pásmo bylo změněno