Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Co by dělali tajní agenti, kdyby se z nich stali náboráři? Odpověď nabízí komedie o takzvaném vědeckém získávání pracovních sil, která se odehrává v době, kdy český člověk ještě neznal slovo nezaměstnanost. Jejími hrdiny jsou dva náboráři podniku Pragokov, Láďa Pitras a Oto Vacák. Pečlivě si zjišťují vše o soukromém životě osob, které si vyhlédli jako potenciální oběti, a těchto informací zneužívají k jejich přetahování do Pragokovu. Jejich vědecká metoda je postavena na využití spolehlivé páky, kterou je manželská žárlivost a hrozby prozrazení intimních tajemství jednoho nebo obou partnerů. Tímto způsobem se jim podaří získat do podniku trpícího neustálým nedostatkem pracovníků nejen svářeče Aloise Niederleho, ale také dva topiče pro nepřetržitý provoz, manžele Nyklíčkovy, kteří spolu z malicherného důvodu nemluví. Komplikace nastanou v okamžiku, kdy se v zájmu vystěhování nepohodlné babičky rozhodne Pitrasova manželka zůstat v domácnosti a potřebuje za sebe najít náhradu. Pitras najde jakousi Myriam Hornovou, tím však roztočí neuvěřitelný kolotoč problémů, v jehož středu se nakonec ocitne on a jeho kolega Vacák, když se stanou obětí vlastních metod. (TV Nova)

(více)

Recenze (146)

zdeny99 

všechny recenze uživatele

Podle dějové linky bych řekl, že je to klasický Schulhoff. Děj se točí kolem domácího prostředí v sedmdesátých letech. Všechno je to tak socialistické. Jenže tentokrát ještě mnohem víc než v jeho jiných filmech. A to právě přidaným druhým dějem, který asi měl film obohatit. Ten výmysl s hledáním nových zaměstnavatelům je dost zvláštní a ještě divnější ho uvést v praxi. Tohle že bylo za socialismu? Že ženská dostala byt jen za to, že přijme místo sekretářky? Dneska je boj o zaměstnance, ale tohle za komunismu nebylo. A ještě jak je to podané Sobotou s Nárožným. Fakt dost divný. Schulhoff měl zůstat u toho, co mu jde nejlépe. U filmů, které se týkají jen rodinného prostředí a nejít do takové smyšlené bejkárny. [6558. hodnocení, 126. komentář, 58%] ()

Martin741 

všechny recenze uživatele

Reziser Petr Schulhoff /Po stopach Krve, Vrah Skryva Tvar/ natocil len priemernu normalizacnu komediu, ktorej vtipy rychlo starnu, dokonca rychlejsie ako tento film. Za normalizacie to mohlo byt jakz takz vtipne, dnes uz urcite nie. Ani Iva Janzurova /Svetaci/ a ani Vaclav Lohnisky /bezejmenny mnich z Kladiva na Carodejnice/ to nedokazu vytiahnut do nadpriemeru. 50 % ()

Reklama

ostravak30 

všechny recenze uživatele

Já si nemůžu pomoct. Miluju české komedie. A upřímně řečeno, nevím co kdo proti ní má. Jednak téměř dokumentární formou zachycuje, jaký byl skutečně nedostatek pracovních sil a jak se firmy o pracovníky předháněli a jednak je vtipný a zábavný. Já prostě nechápu, proč by měl mít tak malé hodnocení. Mohl bych tady vyjmenovat celou řadu vtipných hlášek a vtipných scén. herecká esa jako Iva Janžurová, Luděk Sobota či Petr Nárožný pak předvádějí to nejlepší ze svého herectví. Já proti této komedii nemám jediného slova a nevím, proč by někdo měl mít. ()

rekkky 

všechny recenze uživatele

Tuctový námět s nesourodým příběhem, který je zasazený do přespříliš nesympatického prostředí podniku z dob socialistického Československa. Z filmu nevychází nějaké stěžejní sdělení, ale i tak si lze odvodit některé hrozné skutečnosti, které zapříčinily vznik takovéto rádoby komedie. Zábava žádná a přítomnost vtipu žádná i přesto nelze odepřít snahu v podobě nápaditých propletenců ve vztazích. ()

joelly01 

všechny recenze uživatele

Sedmdesatkove Retro, me mirne nadchnulo, moc neurazilo. Jako komedie k zehleni naprosto dostacujici, ze bych vsak neco podobneho chtela absolvovat ve vecernim prime time, tak to asi nee. Tak za dalsich 7-8 let bych repete (opet u zehleni nebo jime minion cinnosti) vubec nevylucovala. P.S. Klenot vubec nepochopil.... ()

Galerie (3)

Zajímavosti (12)

  • Natáčení v Popradu ve skutečnosti proběhlo na adrese Průmyslová 1561, Praha-Kyje. (sator)
  • Filmové titulky nakreslil malíř Stanislav Holý. (sator)
  • Celý film byl natočen v Praze. (M.B)

Reklama

Reklama