Režie:
Petr SchulhoffKamera:
Josef IllíkHudba:
Luboš FišerHrají:
Jiří Klem, Renáta Doleželová, Marie Drahokoupilová, Zdeněk Ornest, Jaroslav Drbohlav, Vladimír Dlouhý, Jürgen Frohriep, Jan Pohan, Nina Popelíková (více)VOD (1)
Obsahy(1)
Kriminální drama režiséra Petra Schulhoffa zpracovává skutečný případ loupeže v poštovním muzeu. Jejím iniciátorem je bezskrupulózní pražský taxikář, který se podílí na krádežích starožitností a jejich pašování do ciziny. Tomáš (Jiří Klem) žije s oddanou milenkou, stále však myslí na svou osudovou lásku Kamilu, která emigrovala do Švýcarska. Právě kvůli ní naplánuje loupež vzácné známky, k níž přemluví své naivní bratry. Zdánlivě jednoduchá krádež se nepodaří a málem skončí smrtí nevinného člověka. Selže i plánovaný útěk přes hranice, v němž hraje klíčovou roli uhlazený švýcarský obchodník... Průhled do dobového podsvětí - zosobněného mafiánským starožitníkem (Zdeněk Ornest) a otrlou barmankou (Marie Drahokoupilová) - se prolíná s psychologickou sondou. Vypráví o vztahu cynického desperáta k jeho ustarané matce a důvěřivým bratrům... (oficiální text distributora)
(více)Recenze (36)
Se strašlivým Vražedným týdnem se po Schulhoffovi jako vypravěči temných detektivek slehla voda. Osud jménem Kamila nic nevypráví, jen eviduje zkázonosné lži, podvody a přetvářky, a to v takovém nesnesitelném objemu, že na pravdu, vůči níž jediné by to všechno dostalo smysl, pravdaže hrůzný, už nic nezbylo. S ohledem k tomu, jak působivé byly jeho filmy s majorem Kalašem, mě zvlášť překvapilo, že film nemá pražádnou atmosféru. Ani dusno ani napětí, zhola nic, a tak ani závěrečná deziluze nemá takový účinek. ()
Osud jménem Kamila je více psychologickým filmem než kriminálkou. V hlavní roli opravdu výborný Jiří Klem jako taxikář Tomáš, bezcharakterní gauner, který bezohledně využívá svou milenku, důvěřivé bratry z venkova, které přemluví ke krádeži vzácné poštovní známky. Plánuje emigrovat do Švýcarska, kde žije ona Kamila, jeho osudová láska. Útěk přes státní hranici se však nezdaří... Vcelku dobrý příběh s reálnou dobovou atmosférou. ()
Starý český kriminální filmy docela můžu, ale tenhle mě zrovna moc nezaujal. Musim uznat, že nejvíc mě asi překvapil Jiří Klem. Mam ho spíš zafixovanýho jako dabéra a takovýho herce vedlejších rolí, ale tady zahrál naprosto ukázkovýho bezcharakterního záporáka, kterej využívá všechny kolem sebe pro vlastní prospěch. Problém je, že celej film se jenom kecá a kecá a kecá a pomalu se vysvětlujou různý vztahy mezi postavama, jejich motivy, jejich osudy, atd... Pořád jsem čekal na nějakou tu kriminální zápletku, ale ta přijde až v závěru. Pak se všechno odehraje strašně rychle a najednou je konec. Jak jsem už napsal, za zmínku stojí výkon Jiřího Klema. Naopak moc se nepředvedli v rolích jeho bratrů Jaroslav Drbohlav a Vladimír "umaštěnej vlas" Dlouhý. Oba mi připadali, že strašně přehrávaj. ()
Případ filmu, kde dostává na frak detektivní zápletka i psychologie postav a které se za normalizace vyráběly jak na běžícím pásu, tady stejně jako v mnoha jiných případech, o zlých emigrantech. Kdyby to natočil Trapl nebo Steklý, člověk by to nějak pobral, ale Petr Schulhoff, autor jedněch z nejlepších českých detektivek? K smíchu. Možná proto pak začal točit spíš komunální satiru. ()
Kvalitni drama o taxikari (vyborny Jiri Klem ve sve snad nejvetsi filmove roli), ktery touzi emigrovat do Svycarska za svou byvalou milenkou. Nehodla se pred nicim zastavit a je ke svemu cinu ochoten vyuzit vsechny kolem sebe. Vsechny zaporne postavy na sebe sijou tak dlouho "boudy", az skonci v rukou SNB... Dobre charakteristicky rozpracovane postavy. ()
Galerie (9)
Photo © Filmové studio Barrandov / Josef Vítek
Zajímavosti (1)
- Natáčanie filmu prebiehalo na viacerých miestach Prahy. (dyfur)
Reklama