Reklama

Reklama

VOD (1)

Obsahy(1)

Autorský film Petra Schulhoffa navazuje postavou majora Kalaše na film Vrah skrývá tvář. V naší kinematografii tyto snímky představují zásadní počin v detektivním a kriminálním žánru a to nejen let šedesátých. Všechny detektivky se opírají o skutečné případy a vyznačují se skvěle vybudovanou tíživou atmosférou, umně vykonstruovanou zápletkou i výbornými hereckými výkony, kterým vévodí Rudolf Hrušínský v postavě majora Kalaše. Po stopách krve vypráví o nesnadném pátrání kriminalistů po sexuálně úchylném vrahovi dětí. Film splňuje všechny požadavky detektivního žánru: napínavost, pátrání po vrahovi probíhá po řadě linií a vede k několika podezřelým, zatímco vlastní pachatel zůstává až do samotného závěru skryt a v jeho odhalení nechybí potřebný moment překvapení. Pro většinu postav si Petr Schulhoff cílevědomě vybral méně známé herce, jejichž velmi dobré typy dodaly jeho filmu rys autentičnosti. (Česká televize)

(více)

Recenze (268)

Anderton 

všechny recenze uživatele

Takže máme tu vraždu, čo znamená, že treba vyšetriť všetky vzťahy mŕtveho s okolím, potom nasleduje ďalšia vražda, ktorá naznačí, že treba zmeniť štýl vyšetrovania a všetko bude asi inak. Zoženú sa nejaké psychiatrické posudky, všetkých postupne priškripnú na policajnej stanici, a keď zase dej začne stagnovať, objaví sa ďalšia mŕtvola, aby sa divák nezačal náhodou nudiť a dostal nový impulz. V hlavnej úlohe vyšetrovateľa je herecké eso, ktoré občas utrúsi suchú hlášku a dodáva tak projektu filmový zmysel, pretože ja si Po stopách krve dokážem predstaviť ako hodinový diel ľubovoľného kvalitného seriálu, pri ktorom máte pri každej časti pocit, že bol o niečom. V tomto prípade napríklad o neľahkom osude sirôt v spoločnosti, alebo neľahkom prístupe k pedofílii ako chorobe, ktorá ničí ako svojho "nositeľa", tak svoje okolie. Poteší záverečná Columbovská pointa, ktorá ma presvedčila o štvorhviezdičkovom hodnotení, lenže potom prišiel dovetok, ktorý ukázal vyšetrovateľov v trochu pribrzdenom svetle a nadšenie bolo fuč. SPOILER: Keď mali posudky o iných podozrivých, prečo ten o vrahovi získali až po jeho usvedčení? Mohli ho zatknúť hneď na začiatku.... ()

sud 

všechny recenze uživatele

Nejlepší český kriminální film. Petr Schulhoff již ve "Vrah skrývá tvář" vytvořil temnou až děsivou atmosféru s maximální snahou o realitu. "Po stopách krve" je daleko temnější a drsnější než jeho o tři roky starší sourozenec. Major Kalaš tentokrát vyšetřuje sám a hrůzný případ mu přerůstá přes hlavu. Neuvidíte zde detektiva typu všechno vím, všechno znám, máme stopu a jdeme zatýkat. Major Kalaš neprávem podezřívá několik lidí, má spoustu falešných stop a neví si rady. Zbývá jen poděkovat jedinenčnému Rudolfu Hrušínskému a režiséru Petru Schulhoffovi, že vytvořili v našich končinách (kde tento žánr není silnou stránkou filmařů) dva kriminální filmy světové úrovně. ()

Reklama

honajz 

všechny recenze uživatele

Petr Schulhoff je znám divákům spíše jako autor komedií Zítra to roztočíme, drahoušku! apod., avšak hodně tíhl i k detektivkám. Do dvou svých filmů (Strach, Vrah skrývá tvář) obsadil do role majora Kalaše Rudolfa Hrušínského a jeho kolegu hrál Radoslav Brzobohatý. Do třetího filmu s majorem Kalašem však již druhého policistu neobsadil, nechal jen jednoho hlavního vyšetřovatele, opět v podání Rudolfa Hrušínského. Temně depresivní film vypráví o případu několika vražd se sexuálním podtextem, kdy obětí je dítě. SPOILER!!! Stopy krve zavádějí vyšetřování nejprve k romské (tehdy cikánské) rodině, posléze se podezřelým ukáže být mírně vyšinutý stařík... V jedné ze svých mála rolí se zde objevuje Hana Brejchová, sestra známější Jany, a dokázala, že umí zahrát s přehledem. ()

darkrobyk 

všechny recenze uživatele

,,Cikáni většinou nevraždí své děti. Na to nejsou dost civilizovaní." Ponurá kriminálka s R.Hrušínským v roli majora Kalaše. Nemůžu si pomoct, ale mně se jeho výkony z filmů 60.let slévají v jeden - skvělý. Zavřu oči a slyším pana Kopfrkingla, otevřu je a vidím Kalaše. Černobílá kamera světel a stínů spolu s hudbou dodávají snímku až mrazivé strašidelnosti. Divák je záměrně veden k různým pachatelům, aby ho nakonec odhalil až Kalaš. Potěšily Milada Ježková i Hana Brejchová (zvláštní, má stejný hlas jako sestra Jana). Ani po opakovaném zhlédnutí film nenudil a nezklamal. ()

Bush13 

všechny recenze uživatele

Je věta Rudolfa Hrušínského ze začátku filmu "...ale cikáni obvykle nevraždí děti svého kmene, na to nejsou dost civilizovaní" antirasistická nebo rasistická? Tak či onak, jedná se o povedené uzavření Schulhoffovy černobílé kriminální "trilogie", která jako správná řemeslná detektivka šponuje, mate, převrací a zkoumá; zároveň pochází z oné zajímavé doby, kdy bylo zcela normální dát si cígo na chodbě hned vedle chirurgické ambulance. A Hana Brejchová, jak jinak, přeroztomilá. ()

Galerie (17)

Zajímavosti (4)

  • Původně zvažované názvy filmu byly „Krev“ nebo „Vrah na volné noze“. (Gastovski)
  • Příběh byl inspirován vraždou jedenáctiletého Josefa Neumanna. Čtyřiadvacetiletý Jaroslav Papež se s chlapcem seznámil v pražském kině Metro, kde muž pracoval jako promítač. Papež chlapce nalákal do promítací kabiny pod záminkou zhlédnutí nepřístupného filmu Komisař Maigret zuří (1963). V kabině pak Papež chlapce zneužil a následně do něj začal bodat. Ve stejný moment sledovali promítaný film i diváci v sále. Protože však během běsnění došlo k přerušení filmového kotouče a nic netušící diváci začali nespokojeně pískat, Papež se k dokonání vraždy vrátil později. Mrtvé tělo dítěte následně schoval v šachtě pod promítací kabinou. Jaroslav Papež byl dopaden pět dní po vraždě a během procesu byl odsouzen k trestu smrti. (eleonnore)

Reklama

Reklama